Jump to content


Photo

Ulei Pe La Joja


  • Please log in to reply
404 replies to this topic

#21 mihaidimache

mihaidimache
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,4i 16V 75CP

Posted 02.03.2007 @ 08:56

Intre furtunul de aerisire carter (diametrul~20mm) si cel de aer (diametrul ~ 60mm) exista o sita cu ochiuri asemanatoare celor de la filtru de cafea. Verifica inainte daca aceasta sita nu este infundata.

Am verificat si nu e nimic infundat.

RZF are dreptate! Segmentii sunt dusi. Nu scoate cumva si un fum alb un pic albastrui (intra ulei in camera de ardere)? In baia de ulei s-ar putea sa ai vreo 5 litri de lichid vreo 4l si ceva ulei si restul benzina.(vezi daka miroase uleiul a benzina), si verifica nivelul. daca mai pui si presiune care scapa pe la segmenti mi se pare foarte normal ca uleiul sa tzashneasca in sus pe la joja. In cazul asta ai cam ai 2 variante:
1. Segmentare motor
2. Mersul pe jos. (daca ai uzura mare la segmenti si multa benzina in ulei/ baia de ulei se poate produce detonare in baia de ulei, sau in capacul de la axa cu came)

Nu scoate nici un fel de fum. Am consultat ieri un mecanic si m-a asigurat ca nu au nimic segmentii (e baiat priceput). Azi ma duc sa-i faca o scanare cu VAG-ul.

Vazi daca miroase uleiul a benzina.
Si ar trebui sa masori compresia pe fiecare cilindru.

Nu miroase deloc a benzina, iar nivelul uleiului e OK.
Cred ca o sa merg sa-i verific si compresia.

#22 R Z F

R Z F
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:mk4
  • Motorizarea:2.0 i

Posted 02.03.2007 @ 12:08

:vaidecapulmeu: in cazul asta ai exagerat tu spunand ca arunca ulei pe la joja,o fi putin ulei pe acolo,la toate masinile e lafel.adica motorul si nivelul uleiului sunt ok dar arunca ulei pe la joja? :vaidecapulmeu:

Edited by R Z F, 02.03.2007 @ 12:32.




#23 mihaidimache

mihaidimache
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,4i 16V 75CP

Posted 02.03.2007 @ 13:04

Nu am exagerat, pe bune. Chestia asta mi s-a intamplat doar de ori, dar am pierdut aproape jumatate din ulei pe drum (pe aprox. 10Km).
Cand am ridicat capota se vedea clar cum arunca abundent uleiul pe la joja.
Azi ma duc sa-i fac o scanare poate aflu ce s-a intamplat.

#24 hremus

hremus
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 2003
  • Motorizarea:1.9TDi AXR 74Kw

Posted 02.03.2007 @ 14:21

Faptul ca iese uleiul pe la joja este clar ca ai presiune in baia de ulei, presiune care vine de la piston cand face compresia. daca baiatul asta priceput zice ca nu sunt segmentii atunci ar mai putea fi bucsele la supape. Ti-am mai zis sa iei un pic de ulei de pe joja pe deget si sa mirosi daca miroase a benzina.

#25 vladpo

vladpo
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Toyota
  • Model:AVENSIS
  • Motorizarea:1.8 129CP

Posted 02.03.2007 @ 14:37

Te referi la semeringurile de supapa? E ciudat ca daca ar avea probleme de segmentare, ar trebui obligatoriu sa scoata fum albastru si miros puternic de ulei pe toba.

#26 mihaidimache

mihaidimache
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf4
  • Motorizarea:1,4i 16V 75CP

Posted 02.03.2007 @ 15:25

Faptul ca iese uleiul pe la joja este clar ca ai presiune in baia de ulei, presiune care vine de la piston cand face compresia. daca baiatul asta priceput zice ca nu sunt segmentii atunci ar mai putea fi bucsele la supape. Ti-am mai zis sa iei un pic de ulei de pe joja pe deget si sa mirosi daca miroase a benzina.

Am verificat si nu miroase a benzina.
O sa-i pun si problema asta cu bucsele de la supape.

#27 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 02.03.2007 @ 20:31

Cum spune si @vladpo, nu sunt "bucse" la supape ci simeringuri sau, ar mai putea fi ghiduri de supape. Oricum acestea nu au legatura cu problema discutata.

Incearca totusi sa verifici furtunul/racordul din locul indicat.

Daca ar fi fost problema din cauza segmentilor, nu s-ar fi intamplat aleator (de vreo 2 ori, parca asa spuneai); oricum, asa cum am mai spus, era valabila doar insotita si de obturarea circuitului de aerisire carter.

Sincer ma intreb (si fara sa se supere nimeni :D ) cati din cei ce afirma ca aceasta ar fi o problema legata de segmenti, s-au lovit/intalnit de/cu astfel de probleme?!

Am sa va dau doar un exemplu, patit pe vremuri cu Dacia: in urma unui schimb set motor efectuat in service ( deh... pe vremea aia, greu gaseai un set motor iar, mecanicii care aveau, ti-l si montau... firesc, nu?! :D ) multumita "meseriasului", m-am trezit dupa nici 1000km cu exact aceeasi problema (aruncat ulei pe la joja). Normal...fuga inapoi in service. "Meseriasul", observa racordul/furtunul de la aerisire carter, STRANGULAT; pt. ca il "ratacise" pe cel original si il inlocuise cu unul mai lung si flexibil :rolleyes: . OK...inlocuieste racordul si...gata, din punctul sau de vedere (nu si al meu). Nu mai arunca ulei pe la joja!! Nu m-a fraierit cu chestia asta dar, m-a fraierit spunandu-mi sa revin peste o luna pt. ca are f. mult de lucru si o sa vedem atunci ce s-a intamplat. Ati ghicit?! Dupa o luna, "meseriasul" o tulise din tara :D :D . Cum lucrarea fost facuta "amical", deoarece setul motor nu era al service-ului ci al "meseriasului", pot sa zic ca mi-am luat o mare teapa!! Asa ca, m-am apucat sa desfac motorul si... SURPRIZA... iesise boltul unui piston care, nu exagerez, a frezat/mancat ~2mm din camasa.
In concluzie, trebuie sa fie motorul varza, ca sa ajunga uzura segmentilor echivalenta cu uzura de mai sus. Chiar si asa, nu ar trebui sa arunce ulei pe la joja fara sa fie obturat si circuitul de aerisire carter. Stiu ca am repetat-o de cateva ori dar, asta-i situatia. :D

In speranta ca nu v-am plictisit... :D

#28 R Z F

R Z F
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:vw
  • Model:mk4
  • Motorizarea:2.0 i

Posted 02.03.2007 @ 22:12

pe furtunul care intra in teava de plastic indicata de @xxleeus,la capatul opus exact sub busonul de ulei este un soi de supapa de marimea unei nuci de culoare alba,e posibil sa fie infundata.

#29 christofor

christofor
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:volkswagen
  • Model:Golf Mk2
  • Motorizarea:1600

Posted 03.03.2007 @ 11:02

Vazi daca miroase uleiul a benzina.
Si ar trebui sa masori compresia pe fiecare cilindru.

NU SE FACE AERISIREA CARTERULUI CAUTA CAUZA SI SCAPI DE GRIJI.BAFTA

#30 Kovari

Kovari
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora 2001 / AZD
  • Motorizarea:1.6 16V 77kW

Posted 26.11.2007 @ 13:25

Am si eu o problema.
In teava de plastic indicat de xxnelu mai sus, este parca un pic de ulei cu miros de benzina. Este ok?

Mersi

#31 tribmare

tribmare
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 2004
  • Motorizarea:1.9 TDi 105 CP

Posted 30.12.2007 @ 01:17

problema mare..
la cateva zile cand verific uleiul gasesc ulei in jurul capacului pe unde se baga ulei..il sterg apoi apare iar
care sa fie cauza?

#32 bamse

bamse

    Membru Senior

  • Oraş:Craiova
  • Maşina:Audi A3 8P
  • Model:Ambition 2oo6
  • Motorizarea:2.o tfsi ~DSG~

Posted 30.12.2007 @ 04:07

Condens, asta in cazul in care nu este ulei.
Daca este ulei, acea gura de umplere are 2 garnituri (50ron fiecare din cate imi amintesc) inseamna ca nu mai etanseaza cum trebuie si necesita inlocuirea.

#33 tribmare

tribmare
  • Oraş:Râmnicu Vâlcea
  • Maşina:VW
  • Model:Golf 2004
  • Motorizarea:1.9 TDi 105 CP

Posted 30.12.2007 @ 13:26

multumesc,
am sa merg sa cumpar acele garnituri

#34 rams

rams
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 2002
  • Motorizarea:16 16v 105cp

Posted 07.04.2008 @ 09:47

salut
am desfacut capacul de la ulei si am observat pe capac un fel de unsoare ca vaselina insa de culoare galbena
bineinteles ca am deschis capota sa ma uit din cauza ca mi s-a aprins epc si mi s-a oprit motorul in mers
asta acum o zi
am mai circulat vreo 10 Km si nu mi s-a mai aprins nimic si masina se comporta ff bine , am forjat-o in pic sa vad , dar nu s-a mai aprins nimic
poate fi o legatura intre cele doua chestii sau nu
sau ce poate sa fie chestia aia galbena de la capacul de ulei
orice sugestie e bine venita!

#35 Pytu

Pytu
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Special 2002
  • Motorizarea:1,9 TDI PD AXR

Posted 07.04.2008 @ 12:41

Am mai vazut la cineva la un golf 3 aceeasi chestie.In jurul capacului depus ceva ca o pasta albicioasa.In bord martorul de ulei oscila:cand se aprindea cand se stingea...
Persoana neavand cunostinte de mecanica a mai circulat o vreme cu masina pana cand a rezultat griparea.
In urma griparii am demontat motorul:
Arbore uzat,cuzineti de palier si cuzineti de biela varza segmenti de asemenea,si in baia de ulei , tot uleiul era facut gelatina.
Cauza: aditiv in ulei necompatibil cu marca de ulei respectiva.
Nu stiu daca ai folosit vreun aditiv dar daca da, ar putea fi o cauza.
Ridica totusi joja putin si verifica pe degete vascozitatea uleiului iar daca ai folosit vreun aditiv te sfatuiesc sa faci o schimbare de ulei si filtre.
Multa bafta! :D

Edited by Pytu, 07.04.2008 @ 12:42.


#36 rams

rams
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf 2002
  • Motorizarea:16 16v 105cp

Posted 07.04.2008 @ 12:45

aditivi nu am folosit iar uleiul l-am schimbat cam acum o luna si nu am facut mai mult de 600 km
oricum o sa ma uit la joja
multumesc!

#37 cosmin brici

cosmin brici
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4
  • Motorizarea:1.4 AXP

Posted 07.04.2008 @ 14:40

In mod normal acea "spuma" galbena sunt vapori de ulei condensati pe buson. Spuma aia apare frecvent cand folosesti masina pe distante scurte si este frig afara. Ca sa afli exact de ce ti s-a aprins EPC-ul, ar fi bine sa faci o scanare.
Puteti va rog sa detaliati putin unde gasesc filtru asta? (ar fi superb daca gasiti cumva o poza):

"Intre furtunul de aerisire carter (diametrul~20mm) si cel de aer (diametrul ~ 60mm) exista o sita cu ochiuri asemanatoare celor de la filtru de cafea. Verifica inainte daca aceasta sita nu este infundata."
Ce rol are sita aia, si ce simtome ar fi cand este infundata?

Multumesc...

Edited by cosmin brici, 07.04.2008 @ 14:41.


#38 SAlex

SAlex

    Nick anterior: SAL

  • Oraş:Galaţi
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 avant '04
  • Motorizarea:AVB

Posted 10.04.2008 @ 17:46

Ce rol are sita aia,> nu ar permite picaturilor de ulei sa ajunga inainte de clapeta de acceleratie;
ce simtome ar fi cand este infundata > se creaza o presiune in carter si baia de ulei

#39 liviuplaton

liviuplaton
  • Oraş:Topliţa
  • Maşina:vw golf
  • Model:golf 4
  • Motorizarea:1,9 tdi

Posted 10.04.2008 @ 19:54

scapa compresia in baie

Edited by hbogdan, 11.04.2008 @ 07:30.
baieeeeeeeeeeeee = baie


#40 SpT

SpT
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV Variant
  • Motorizarea:1.9TDi 101CP

Posted 03.06.2008 @ 17:46

Sincere salutari.
Tocmai am venit de la ITP si tipul care s-a ocupat de masina a bagat o sonda in locul jojei de ulei.
Cand a scos joja (motorul fiind pornit), ieseau aburi/vapori de ulei pe canalul jojei.
L-am intrebat daca e normal si mi-a spus ca e ceva in neregula, cum ca ar trebui curatata admisia, EGR...
Motorul era la temperatura optima de functionare.
A-si vrea sa stiu si parerea dvs.
Mentionez ca nu am gasit ulei pe la joja si nici pe la busonul de ulei de cand am masina.

Va multumesc.

Edited by SpT, 03.06.2008 @ 17:47.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users