Jump to content


Photo

Se Pot Amesteca 2 Uleiuri De Motor?


  • Please log in to reply
100 replies to this topic

#81 iuliu m.

iuliu m.
  • Oraş:Alexandria
  • Maşina:Citroen
  • Model:C5
  • Motorizarea:2.0 HDI 109 CP

Posted 09.01.2012 @ 03:57

Iuliu,ca sa nu o dam in alta discutie explica-mi te rog cum la toti care au schimbat uleiul OEM din cutie cu altul cu aceleasi caracteristici dar de alti producatori de renume

Ca "sa nu o dam in alta discutie" asa cum ma ameninti de zor, pot sa iti spun ca aceia care au avut niscai probleme nu au stiut sa se fereasca de "turcizarea" , a se citi "externalizarea" productiei multinationalelor "de renume" a la catastrol, intru "maximizarea" profitului.
Tu, cu tot masina ta, sunteti perceputi de catre producatorul de uleiuri "de renume" ca facand parte dintr-o piata "emergenta" si tratati ca atare.
Si asa mai departe...Mai citeste si alte topic-uri, cum ar fi "Diferenta ulei Romania-Germania", poate te mai luminezi.
Apropo, ai profitat de generoasa oferta de "husa de bidonas pentru completare", gratuita, de la reprezentanta? :lol:
Mai mare rasul ("ca pisica")... :lol:

Multe succesuri!

#82 golf3ale

golf3ale
  • Oraş:Târgu Neamţ
  • Maşina:Vw
  • Model:in cautare!
  • Motorizarea:1.9 tdi

Posted 20.01.2012 @ 01:31

Salutare,
pot sa amestec 5w40 Castrol Turbo diesel cu 10w40 Castrol diesel?Mai am vreo 3000 de km pana la urmatorul schimb.
Mi a consumat 200 g iar acum trebuie "facut plinu ".

#83 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Comfortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 20.01.2012 @ 19:22

Daca tot amesteci pune 5w40 nu mineral E greu sa gasesti un litru de ulei de care ai in motor,Castrol este peste tot.

#84 soare_86

soare_86
  • Oraş:Drobeta-Turnu Severin
  • Maşina:vw
  • Model:golf 4
  • Motorizarea:1.4

Posted 08.02.2012 @ 09:24

salutare. am avut nivelul scazut la ulei eram la munte, nu am avut de unde sa cumpar si am gasit la un prieten mobil 1 .
eu folosesc castrol 10W40, el tot 10W40 dar mobil 1.
am bagat circa 300 ml si am mers 600 km cu el , are ceva daca le-am combinat?

#85 cosad

cosad
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 4 Edition
  • Motorizarea:1.9 tdi ALH

Posted 08.02.2012 @ 09:36

Nu ,nu are absolut nimic , uleiurile trebuie sa respecte norma . Oricum cand faci schimbul de ulei , in momentul in care te hotarasti sa treci pe alt ulei tu nu poti sa il scoti pe tot uleiul vechi afara si il combini cu cel nou de alt tip sau de la alta firma .Teoretic pana la 25% poti pune aceeasi norma de la alta firma linistit .

Edited by cosad, 08.02.2012 @ 09:38.


#86 ondin

ondin
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf BRU 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 09.02.2012 @ 16:44

decat sa mergi cu masina cu uleiul mult sub nivel mai bine completezi cu cel mai apropiat ulei dpvd al sae si api pe care il gasesti la peco. daca este tot 5w40 sa zicem ca si cel din motor nu conteaza absolut deloc daca este produs de alta firma, insa pentru a evita orice fel de suspiciuni este indicat sa ai in porbagaj la orice masina fie bidoul de 4 l cu restul de ulei pentru completare daca este cazul fie chiar un 1 l separat. in cazuri urgente se poate completa si cu 5w30 si chiar si cele care incep cu 0w deoarece se amesteca cu cel existent deja.
acum este evident ca nu poti completa ulei de benzina pentru cele diesel asa cum nu poti completa nici cu ulei de cutie sau alte produse petroliere.
:)

#87 Lawrentzyu_86

Lawrentzyu_86

    Membru Level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora 2003 ASZ
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 02.04.2012 @ 13:17

ma gandesc sa schimb si eu brand-ul...pana acum am folosit numai Castrol Edge...dar vad ca lumea incepe sa vorbeasca din ce in ce mai urat de el...
as trece pe altceva...gen aral...motul...mobil1...de fapt chiar ESSO...ca am vazut ca toate schimburile in germania s-au facut cu Esso...problema mea e alta...
cum fac sa nu le amestec?sau se considera amestecul a 2 uleiuri ceea ce vad ca nu este recomandat faptul ca la schimb poate mai ramane ceva din vechiul ulei?
multumesc

Edited by Lawrentzyu_86, 02.04.2012 @ 13:44.


#88 ondin

ondin
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf BRU 2005
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 02.04.2012 @ 14:15

se elimina in timp cel vechi, ca se lupta cu moleculele celui nou, care evident fiind superior numeric va cuceri teritoriul motorului tau si il va asimila complet pe cel vechi. totul se transforma si nimic nu gasesti in stare pura, iti dai seama ca daca pui 3,8 l de ulei nou si raman 0,1 l din cel vechi nici nu se simte in functionarea motorului. este ca si cum ai pune in pahar apa minerala peste o picatura de apa plata si ai spune ca inca mai simti apa plata.

#89 Sudsemnatu

Sudsemnatu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia
  • Motorizarea:1.9 SDI

Posted 14.04.2012 @ 14:26

deci daca la 4,3 litri de ulei in motor...ai putea sa completezi cu mineral 100-200 de grame peste sintetic?
la skoda nu am facut asta...dar la un motor de yamaha...ii completam cu mineral peste sintetic 100g-200g la 3 litri cand pierdea...si nu a avut nimic :)

#90 razvi_gyl

razvi_gyl
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:sharan 2003
  • Motorizarea:1,9 TDI 116 cp

Posted 19.05.2012 @ 19:23

poti sa pui ce ulei de motor ai la indemana,cum a spus si colegul @ondin decat sa umblii cu uleiul sub nivel mai bine pui ce ai pana la schimb

#91 copanu

copanu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW GOLF
  • Model:MK4
  • Motorizarea:16V

Posted 20.07.2012 @ 20:36

am avut o masina cu care am mers, bineinteles fara sa am idee, o iarna cu apa in ulei(fisura mica la garnitura de chiulasa).Aveam spuma pe buson, dar ce nu am observat eu este ca aveam uleiul zici ca era capucinno, ceea ce am vazut foarte tarziu.Am schimbat atunci cand am vazut despre ce e vorba garnitura de chiulasa si totul a revenit la normal.
Ce credeti ca s-a intamplat cu motorul?ABSOLUT NIMIC! Este vorba de un benzinar VAG si functioneaza perfect si in ziua de azi,asta intamplandu-se in urma cu vreo 2 ani.
Eu nu spun ca e bine ce am facut eu,a fost neintentionat pentru ca nu stateam sa verific uleiul saptamanal,dar ganditi-va ca acolo a fost apa+ulei si voi va speriati cand se amesteca 2 uleiuri de tipuri diferite?
Si inca ceva,iarna toate motoarele fac condens,in special benzinarele deci sunteti fericitii posesori (cel putin in primii kilometrii dupa o stationare lunga) al unui motor cu oarecare cantitate de apa in ulei.

Edited by copanu, 20.07.2012 @ 20:42.


#92 Golful16

Golful16
  • Oraş:Calafat
  • Maşina:Vw
  • Model:golf 4
  • Motorizarea:105cp

Posted 21.07.2012 @ 10:30

De curand am fost nevoit sa completez si eu, iar in preajma nu am gasit decat ulei total aceasi norma. Am pus peste ce aveam in motor(Q8) si nu are nici pe dracu, nici spume nici ale semne, si de atunci am facut pete 1000km.

#93 Polosaurus

Polosaurus
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Passat B6 Highline DSG
  • Motorizarea:2.0 TDI BKP

Posted 23.07.2012 @ 09:17

Potrivit manualului de utilizare (Skoda Octavia II), pentru completare se pot folosi marci diferite de ulei, dar nu si pentru intervale variabile de service (Q1):
"You can mix various oils together with each other when refilling with oil.
This does not, however, apply for models with flexible service intervals
(QG1)."

#94 b97dmt

b97dmt
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BENZ VW
  • Model:w 212 -204 cp Golf V
  • Motorizarea:250 cdi 4matic

Posted 26.02.2013 @ 15:53

Am si eu o nelamurire , am in Golf V , Castrol edge 5w 40 , 50501 PD, am facut rost de 1 litru de Castrol edge 5w 30 , 50501 PD. Are ceva daca completez ?



#95 Septimiu.

Septimiu.
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II
  • Motorizarea:1.9 TDI 105CP

Posted 26.02.2013 @ 18:04

Aceeasi dilema o am si eu. Cei de la Compexit mi-au zis ca nu se mai fabrica 5W40 si ca este inlocuit de 5W30 tot cu norma 505.01. Sincer, eu nu prea am incredere sa amestec uleiuri cu 2 vascozitati diferite, dar oricum cred ca e mai bine sa le amesteci decat sa mergi cu uleiul pe minim.

A mai auzit careva sa se scoata din fabricatie Edge Turbo Diesel 5W40 si sa fie inlocuit de 5W30 pentru ca in magazine se gaseste fara probleme 5W40?



#96 GABIVVX

GABIVVX
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1400

Posted 26.02.2013 @ 19:09

in germania exista tendinta asta si edge 5w40 se gasteste destul de greu,dar uleiul se fabrica in continuare pt alte tari.
Üleiul merge amestecat fara probleme dar trebuie tinut cont de:SEMISINTETIC/SINTETIC.

#97 hiro

hiro
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia MY 2002
  • Motorizarea:TDI 110 CP

Posted 27.02.2013 @ 17:28

Explicatia pentru care in Germania gasesti mai greu 5W-40 este ca neamtul merge cu uleiul long life (interval de service flexibil) si alea sunt doar 5-W30.

 

Eu n-am auzit sa nu se mai fabrice Castrol Edge 5W-40, exista in stoc la importator si este prezent produsul pe paginile Castrol Germania si Castrol UK. Dar cine stie ce ne aduce viitorul, orice e posibil.


Edited by hiro, 27.02.2013 @ 17:32.


#98 Alungatu

Alungatu
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B5.5 2003 AWX
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 12.07.2013 @ 13:51

Am si eu o mica problema..

 

Deci in masina a fost Castrol Edge 5w40 cu care am mers sa zic cam 10.000 km. Astazi am fost sa fac schimbul... cred ca i-a fost lene sa ridice pe elevator masina, asa ca a bagat un aparat si a tras uleiul pe la joja. A tras cat a tras ... si la un moment dat s-a oprit (cred ca si-a fi zis ca l-a tras tot). A completat cu uleiul celalalt... aveam un bidon de 5 litri tot de Castrol edge 5w40 si a pus cam 4 litri. Cand baga joja ... uh ! Ulei mult .. a inceput s-o dea pe intoarsa ca .. nu cumva baga motorina in motor si etc. Pana la urma .. am ajuns la concluzia ca nu a tras destul din motor. Si a bagat iarasi aparatul ala pe la joja si a tras pana a ajuns nivelul pe maxim.

L-am intrebat, trebuie cumva sa iau alt ulei sa schimb, sa fiu sigur ca n-o sa am probleme.. la care a spus ca nu, sa-l las asa.. si am spus ca sa va intreb si pe voi, ca el poate o fi zis sa-l lasa asa de frica sa nu-l pun sa-mi ia el ulei.

Uleiul vechi si asta nou sunt la fel, 5w40 full syntetic 505.1 sau ceva de genul, ca de cand am masina am pus numai tipul asta de ulei.

Ce spuneti, sa-l las asa sau sa cumpar alt ulei si sa-l schimb? Daca schimb uleiul iarasi, sa cumpar si alt fitru sau sa-l las pe asta (care l-am schimbat astazi)

Un mic desen.. sa va dati seama despre "problema"

N7FHkM2l.jpg


Edited by Alungatu, 12.07.2013 @ 13:52.


#99 calin.g

calin.g
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:VW Jetta2008
  • Model:Comfortline
  • Motorizarea:1,9TDI 105cpBXE

Posted 12.07.2013 @ 14:01

Corect era sa desfaca busonul pentru a goli in totalitate uleiul si eventualele depuneri din baie.Prin sistemul de vaccum nu se aspira tot din baie.Daca ai folosit aceeasi norma de ulei nu are absolut nimic.Ai numai grija sa fie nivelul corect dupa ce pornesti motorul sa ia si filtru cat trebuie,dupa care la 20 de minute verifici sa fie pe maxim.Data urmatoare sa faci neaparat schimbul pe la buson.



#100 Alungatu

Alungatu
  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:B5.5 2003 AWX
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 12.07.2013 @ 14:15

De obicei numai pe la buson facea schimbul, nush ce l-a apucat sa faca cu furtunasul acum. E aceeasi norma, mi-era frica ca nu rezista uleiul vechi. Joja e pe maxim (motorul cald)

 

Cam asa arata uleiul acum ... http://imgur.com/a/Nqgtu#0


Edited by Alungatu, 12.07.2013 @ 14:25.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users