Jump to content


Photo

Cat incarca alternatorul?


  • Please log in to reply
244 replies to this topic

#121 adriano872

adriano872
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Range Rover
  • Model:Vogue
  • Motorizarea:4.4 TDV8

Posted 29.11.2011 @ 21:19

Un multimetru Mastech My-68 este de ajuns :emthup:

#122 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 29.11.2011 @ 21:24

Sa nu ne bucuram ca alternatorul incarca tare. Cu un regulator de tensiune defect (e drept la o masina mai veche care nu-l avea electronic), am vazut si 17 V incarcarea. Bateria fierbea si se simteau gaze in cabina. Maxim cat are voie sa incarce este 14,4 V. Acum minim eu cred ca daca ai multi consumatori poti depasi capacitatea alternatorului si sa nu-ti incarce deloc fara sa fie ceva defect. ( Daca ai puse proiectoare, frigider, amplificator, DVD, fierbator cafea, aeroterma, huse incalzite, incalzire luneta si parbriz etc) Alternatorul duce cam 700W. Si inca ceva; orice consumator util sau inutil mareste consumul de combustibil. Chiar daca stationezi cu motorul oprit si farurile aprinse sa zicem, acest lucru afecteaza consumul. La pornire alternatorul se va invarti mai greu ca sa incarce bateria descarcata in stationare.

#123 Al Bundy

Al Bundy

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 FL MY09 DSG
  • Motorizarea:2.0TDI 170CP

Posted 29.11.2011 @ 22:28

Doar 700? si cum se face ca PTC are 1000w consum?
LA pornire, pana motorul trece de 800 rpm, alternatorul NU incarca.

Alternatoarele de pe diesel sunt capabile sa dea 140A, asta la 14V face vreo 1900 W.

Edited by Al Bundy, 29.11.2011 @ 22:29.


#124 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 30.11.2011 @ 06:40

Corect.
Unele chiar 190A. => 2600W.

Doamne ce de teorii... :blink:

golf416, hotaraste-te ce vrei sa faci cu el, altfel pana rasar ghioceii ne tot dam cu presupusul.

#125 adriano872

adriano872
  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Range Rover
  • Model:Vogue
  • Motorizarea:4.4 TDV8

Posted 30.11.2011 @ 07:31

Marca "Opel" este recunoscuta pentru ca monteaza pe masini, alternatoare subdimensionate. Am patit-o cu o Vectra C Facelift. Pana nu am pus un alternator de 150A, nu s-a potolit. Intr-un an am inlocuit de doua ori puntea si un releu, alternatorul era de 100A pe motor de 1.9 120 Cp.

Edited by adriano872, 30.11.2011 @ 07:32.


#126 golf416

golf416
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Golf MK6 Variant
  • Model:Confortline
  • Motorizarea:2.0 TDI

Posted 30.11.2011 @ 08:19

Asa ramane cum este acum. Daca ajung in primavara ok , atunci sigur este ok incarcarea:)

#127 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 20.12.2011 @ 19:19

Bun sa imi spuns si eu oful. cand am cumparat masina acum 2 ani am cumparat o baterie rombat noua a fost in regula ... toate bune dar dupa 2 luni sa bulit altenatorul original de G2 bun ocupandu-ma cu dezmembrari aveam altenatoare dar am zis sa pun unu de benzina pentru mufa W(iesire turometru) lam pus era in regula incarcare minunata 14.4 fara consumatori vro 13.8 cu consumatori dupa ce a fost pus a existat tot timpu o intrebare pe care mio puneam eu mie ... oare altenatoru de 45 de amperi va tine bateria mea de 75? am lasat asa totul in voia sortii dar a fost gresit dupa 1 an si 8 luni a decedat bateria DE TOT ce sa fie... am zis ori bateria tampita si proasta marca ( au mai spus si altii ) ori cumsumatori mari ( muzica moderata statie si tub) cam cade varianta asta deoarece prietenul meu cu peugeot 206 are muzica de putere si nu a avut niciodata probleme cu bateria... am lasat asa am cumparat alta baterie originala de ford... FOARTE BUNA second de data asta care ma tinut 8 luni imi venea sa ii dau foc(la baterie) acuma am cumparat o bateria tot NOUA varta( tata are modelul acesta pe masina de 5 ani ) ce e drept nu are muzica geamuri electrice xenoane si leduri ... dar totusi ... surpriza la 2 saptamani de la cumparare dimineata incepe sa invarta electromotorul greoi dar il invarte oricat e cazul dar greoi... CE SA FAC cu consumatori am 13.8... consumatori muzica la volum mediu, faruri , si incalzire... fara 14.0, 14.1 ... am si un ceas in bord care indica incarcarea care daca dau drumu la consumatori nu scada sub verde dar este exact la delimitarea dintre rosu si verde asta cand am si stergatoare si dezaburire... si inca ceva... la rece dimineata e limba de la incarcare pe mijloc la verde dupa ce se incalzeste motoru scade un picut mai jos de jumate... ce sa fie? altenatorul prea mic de 45 ? si bateria de 75... ma tot gandesc masinile noi care au incalziri in scaune, oglinzi, parbriz 2 randuri de faruri ecrane... cum dumnezeu fac incarcarea aia la baterie? sa fie conforma si sa tina atatea magarii...

#128 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 20.12.2011 @ 21:54

Simplu: alternator de minim 120A. ;)
Atata trebuia sa ai si tu daca ai atatia consumatori.

Normal ca in configuratia actuala iti omoara acumulatorul in scurt timp.

#129 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 21.12.2011 @ 13:24

E cam mare ala... de 120 pe jp-ul meu ... ii mai omor cativa caluti unde mai adaugam si cativa NM:-s... nu stiu ce masa sa ii fac... sa pun 75... sau 90...dar 90-ule trebuie modificat...

#130 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 21.12.2011 @ 13:34

Ca idee, ALH-urile de 90CP de pe Golf4 au alternatoare de 90A (cel putin primele).
In concluzie, cand te apuci de modificari asa serioase, trebuie sa iei in calcul multe, nu doar un acumulator mai mare. ;)

#131 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 21.12.2011 @ 13:36

Acumulatorul trebuie sa fie minim 75... cum e la mine... altenatorul normal ca ar trebui schimbat cu toate ca am inteles ca nu trebuie neaparat ca incarca bateria si ala de 45... dar eu zic ca nu o face. Sa il pun daca nu ala de 65... poate ma ajuta mai mult ce sa zic...

#132 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 21.12.2011 @ 17:17

E mult de modificat pentru unul de 90?
Eu as fi modificat chiar si suportii daca era cazul, numai sa scap de belele.

Teoretic, acumulatorul are nevoie doar de 10% din curentul sau nominal pentru a se incarca. Dar uite ca practica in cazul tau dovedeste altceva...

#133 Ebi

Ebi
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1,4 16V 75CP

Posted 21.12.2011 @ 18:43

Verifica daca nu ai consumatori peste noapte care-ti golesc bateria. Adica ea se incarca, dar poate alarma sau muzica in stand-by consuma bateria in timp ce motorul este oprit. Pune un ampermetru intre o borna a bateriei si papucul scos de pe baterie si vezi ce arata cu totul oprit. Daca arata ceva ampermetrul, inmultesti cu 12 si afli puterea consumata. P=U x I.

Edited by Ebi, 21.12.2011 @ 18:43.


#134 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 22.12.2011 @ 03:16

consum fara alarma 0,02 cu alarma 0.03-0.04 ... e in limite... problema vorba lui cosmin exista probabil in capacitatea mica a altenatorului ... chiar daca el incarca cu 14.4(verificat acum 2 ore) la relanti si 13.85 cu faruri si caldura si 13.39... cu caldura faruri muzica si dezaburirea dar fluctueaza... in fine eu zic ca e o incarcare conforma... dar. Exista si un dar degeaba incarca cu voltii si amperi nu apuca sa ii bage in baterie NU ? nu e corect?

#135 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 22.12.2011 @ 07:51

Asa e. El are de dus si incarcarea acumulatorului si consumatorii.

#136 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 22.12.2011 @ 12:26

Ca idee, ALH-urile de 90CP de pe Golf4 au alternatoare de 90A (cel putin primele).


Curios,pe fosta masina a4 b5 1,9tdi 90cp 1Z altenatorul era de 120A;pe actuala,de la semnatura, e de 140A

#137 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 22.12.2011 @ 13:24

Era A4. :)
Si Passatul are de 120.
B6-le deja are 140.

Pe masura ce dotarile au fost tot mai bogate si cercetarea din domeniul electric tot mai aprofundata, puterea alternatoarelor a tot crescut.

#138 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 22.12.2011 @ 13:43

mama frate cum sa ai altenator de 140 amperi ?:)) nu iti nenoroceste bateria?

#139 hangyouridols

hangyouridols

    Nick anterior: mcornel

  • Oraş:Piatra Neamţ
  • Maşina:A4 B6 & AUDI TT
  • Model:2 X QUATTRO
  • Motorizarea:1,9TDI & 1,8T

Posted 22.12.2011 @ 15:57

Asa cum a dedus si Cosmin,pe masina(a mea cel putin) sunt f multi consumatori:climatronic,geamuri electrice,pachet lumini,player+10boxe,etc,etc :)
De altfel si bateria este mai mare de 80Ah.

#140 RazvanBlade

RazvanBlade

    Nick anterior: Bronzatu

  • Oraş:Oradea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf GTI
  • Motorizarea:1.8T

Posted 24.01.2012 @ 21:25

hai sa va spun si dilema mea...
pe scurt, mi s-a ars puntea de la alternator(cea din cutia de sigurante de pe baterie). am luat alta cutie, curatat papuci tot. si baterie am pus noua. la relantiu am 14.2.
cu climatronic,pozitii,faza scurta (xenon am),muzica,faza lunga,ceata...nu scade sub 13.4
am inteles ca daca scade mai mult de 1V e problema. daca pornesc si dezaburirea spate...la 12.8-12.9, adica cu vreo 0.5. dupa 10 secunde daca las asa, cablul de la alternator(cel negru) care intra in cutia de sigurante e cald si ajunge fierbinte daca il las asa. normal ca opresc clima sau dezaburirea si in 10 secunde se raceste.

intrebare mea este: de ce se incalzeste cablul? ok, creste consumul,deci alternatorul se tureaza mai tare...aia inseamna ca creste turatia ca sa mentina incarcarea in limitele normale, adica cat mai aproape de 14.2 nu ?
daca ar creste inapoi la 14.2 si s-ar incalzi ar fi ok...mai mult curent,efect joule,etc...
daca ramane la 12.9 nu ar trebuii sa se incalzeasca, pt ca tot atata curent trece....
rog un electrician sau cine se pricepe sa ma lamureasca :) p.s. am alternator de 90A, motor 1.8T

un coleg care are alternator de 90A si benzinar...rog sa verifice daca poate, cu cat scade incarcarea cand porneste dezaburirea spate? mi se pare cam mult 0.5V...
multumesc




1 user(s) are reading this topic

1 members, 0 guests, 0 anonymous users


    tzacanel