Jump to content


Photo

Pornire la rece


  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1 2BB

2BB
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 04.12.2006 @ 17:03

Am si eu o mica problema pe care sper sa ma ajutati sa o lamuresc:
Cand pornesc dimineata, se aude un scartait (asa cum se aude la o masina care are cureaua de distributie uzata). Scartaitul este de scurta durata, aproximativ 2 secunde. Este normal?

Edited by 2BB, 04.12.2006 @ 17:04.


#2 scirocco

scirocco
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:vw
  • Model:Golf IV Variant
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 04.12.2006 @ 17:11

Am si eu o mica problema pe care sper sa ma ajutati sa o lamuresc:
Cand pornesc dimineata, se aude un scartait (asa cum se aude la o masina care are cureaua de distributie uzata). Scartaitul este de scurta durata, aproximativ 2 secunde. Este normal?


de obicei e de la alta curea (de obicei ceea de la alternator) ... cea de distributie daca ar aluneca in halul ala sigur nu ar mai merge motorul , si nu prea are cum sa alunece pt. ca e dintata (toothed belt).
motivul din cate stiu e o curea incorect tensionata .

Edited by scirocco, 04.12.2006 @ 17:11.


#3 2BB

2BB
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 04.12.2006 @ 17:22

Dar de ce face numai la pornire? Daca ar fi incorect tensionata nu ar trebui sa faca tot timpul? Masina are 31.000 KM, si am luat-o de 2 saptamani de la un prieten. Pana acum am avut numai benzina, deci nu stiu prea multe despre motoarele diesel. Multumesc pt raspunsuri.

#4 bbv1976

bbv1976
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia Tour 2006
  • Motorizarea:1.9 TDI 90 CP

Posted 04.12.2006 @ 17:28

2BB eu inainte de Skoda am avut un Ford Escort Diesel si am patit de 3 ori ce ai patit tu, scartait cam 1-2 minute la pornire, de fiecare data a fost de vina cureaua de la alternator, nu era intinsa calume, exact cum a spus scirocco.
Eu cred ca nu face tot timpul pentru ca la inceput este oleaca rece, materialul din care este facuta cureaua este mai dur, pe masura ce se freaca (produce acel scartait) se incalzeste si adera mai bine.
Stiu ca pentru a verifica cat de bine este intinsa cureaua se apasa pe ea si nu trebuie sa existe o deformare de un anumit numar de X cm, nu cunosc date exacte.

#5 alex102

alex102
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1 - 2003
  • Motorizarea:1.9TDi ~ 90Cp

Posted 04.12.2006 @ 22:44

si eu am aceeasi problema.. dar dureaza 3-4 minute.. ma rog.. pana se incalzeste un pic.. ;)
si aceeasi situatie.. masina luata de la un amic, am avut doar benzina pana acum..

#6 _APoLLo_

_APoLLo_
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen Golf
  • Model:Mk5 2005
  • Motorizarea:1.6 FSI 116 CP

Posted 04.12.2006 @ 23:32

Intr-adevar poate fi cureaua de la alternator. Ea scartaie la inceput pentru ca probabil nu mai este tensionata. Scartaitul este la inceput pentru ca atunci altenatorul opune forta pe curea pentru ca incarca bateria. Verifica cureaua sa nu fie si uzata. Am observat ca de obicei iarna apare acest fenomen, probabil ca odata cu venirea frigului bateria se descarca mai rapid si automat ii ia mai mult alternatorului sa o incarce. Ciao. B)

Edited by _APoLLo_, 04.12.2006 @ 23:34.


#7 2BB

2BB
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 05.12.2006 @ 11:00

Multumesc mult pentru raspunsuri. Cred ca o sa ma duc cu ea la reprezentanta sa ii faca o verificare.

alex102 eu sunt mai fericit, dureaza doar 2 secunde :lol:

#8 moshulik

moshulik
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia 1
  • Motorizarea:1.9 tdi 90cp

Posted 06.12.2006 @ 15:00

Patinarea asta a curelei de alternator e frecventa la orice masina mai noua. Acum curelele au un profil cu mai multi "dinti" longitudinali, nu sunt trapezoidale. Cea mai buna solutie este cumpararea unui spray special cu exact acest scop, de marire a aderentei curelei. Retensionarea ei risca sa forteze inutil rulmentii din alternator.
Eu inainte la supernova aveam problema asta si ca sa nu mai scartaie o acceleram tare (pana pe la 3-4000 rpm la rece), evident o mare greseala, a cedat ceramica de pe o bujie din cauza socului termic. La un diesel tdi metoda asta ar fi si mai nociva, deci de evitat. Daca chiar va deanjeaza zgomotul ala, luati spray de-ala - spray-ul contine un fel de rasina, nu stiu exact ce, dar vedeti sa nu fie ceva lubrifiant, care sa faca sa alunece si mai tare cureaua.

Acelasi fenomen l-am patit o data cu dacia si in mers, cand am trecut printr-o balta mai adanca - a ajuns apa pe fulie/curea si a inceput sa scartaie. S-a oprit dupa ce s-a uscat (cateva secunde). Ma gandesc ca si dimineata apare acelasi fenomen, mai ales cand e frig si se formeaza condens pe orice suprafata metalica - fulia de pe alternator/arbore.

Edited by moshulik, 06.12.2006 @ 15:02.


#9 2BB

2BB
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI 90CP

Posted 06.12.2006 @ 15:06

Bine ca e nimic grav. Ma speriasem :D

#10 nevi

nevi
  • Oraş:Bucureşti

Posted 12.12.2006 @ 17:25

stai ca nu m-am prins la faza cu "altenatorul opune forta pe curea pentru ca incarca bateria". Alternatorul "opune" aceeasi forta pe curea indiferent daca incarca sau nu :D

#11 Muffi

Muffi
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf Variant 2000
  • Motorizarea:1.9TDI ALH

Posted 12.12.2006 @ 18:06

Ba nu. Alternatorul opune mai multa rezistenta la rotire atunci cand sarcina e mai mare.
Explicatia, simplist, ar suna asa:
Alternatorul transforma energia de miscare (cinetica) in energie electrica. Cu cat e mai mare sarcina (consumatorul) cu atat trebuie produsa mai multa energie electrica, iar pentru asta trebuie consumata mai multa energie mecanica.
Efectul dse observa cel mai bine la o masina cu un motor de litraj/putere mica. Il pornesti la relanti, si apoi aprinzi faza lunga. Va rezulta un efort sesizabil mai mare al motorului. La o dacie, turatia va scadea un pic. La o masina controlata electronic, dupa o usoara scadere, calculatorul va comanda o crestere a turatiei, pentru a furniza energia mecanica necesara alternatorului.

#12 moshulik

moshulik
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:skoda
  • Model:octavia 1
  • Motorizarea:1.9 tdi 90cp

Posted 13.12.2006 @ 13:54

sorry de off-topic : Se calculase chiar o data ca daca mergi cu farurile aprinse creste consumul de combustibil cu vreo jumatate de litru la suta de kilometri. Nu stiu cat de reala e cifra, dar cineva tot plateste "factura de curent" pentru lumina din faruri, iar acel cineva nu e altcineva decat ala care pune combustibil in rezervor.

In cazul pornirii insa, fenomenul e altul. Apare franare electromagnetica si nimic mai mult, pe langa consumul de curent necesar magnetizarii rotorului. Sarcina alternatorului este nula la turatiile de pornire, dar consumul de curent care pica pe rotorul acestuia ramane totusi neglijabil comparativ cu cat trage demarorul. Rezistenta ohmica este de vreo 4 ohmi la rotor, deci trage maxim 3 amperi, sarcina inductiva nu apare la turatiile de pornire. Ori, pe langa 100-200 de amperi cat stiu eu ca "suge" electromotorul la pornire, 3A sunt chiar neglijabili.

#13 wub

wub
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia L&K
  • Motorizarea:1.9TDi 110CP

Posted 20.12.2006 @ 13:12

Intainzatorul de la cureaua de accesorii e hidraulic ? La mine a inceput sa scartie tot timpul .

#14 shadow

shadow
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 4 TDI 2001
  • Motorizarea:1.9TDi +++ CP

Posted 20.12.2006 @ 13:29

La mine la fel scartaia pana se incalzea ,cureau era foarte uzata ,am fost si am schimbat-o dar surpriza tot asa face ,acum trebuie sa le iau prin eliminare ,adica daca nu e cureaua este :rola de la alternator ,rola intinzatoare a curelei (am inteles ca are si rola intinzatoare la fel ca la distributie) sau rola de la compresorul de clima, cand clima e oprita face mai putin dar cand e pornita face urat.Ce poate sa fie? Rola alternator a fost verificata de mecanic care a zis ca ar fi buna :) , mai ramane intinzatoarea si aia de la clima.

#15 B.o.g.d.a.n

B.o.g.d.a.n

    Membru Level 2

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia II RS
  • Motorizarea:2.0TFSI@370HP

Posted 06.01.2007 @ 14:06

Am avut si eu problema asta, dupa ce am schimbat distributia la 90k a incetat imediat. Facea numai la rece, dar ceva mai mult de cateva secunde, 5-8 minute..




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users