Jump to content


Photo

Arcuri mai tari si masina mai inalta


  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1 dumiflorin

dumiflorin
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:passat 1,8i

Posted 29.11.2006 @ 17:35

Am auzit ca ar fi pe piata niste inele de cauciuc ce se monteaza pe spitele de la arcuri. Rezultatul ar fi: o masina mai inalta si suspensia mai rigida.
Deseori cand am greutate pe spate imi e foarte greu sa cobor bordurile sau sa fac fata carosabilului accidentat din Bucuresti. Ma gandesc ca ar fi o solutie...
Stie cineva unde se monteaza asa ceva? Sau daca sunt si dezavantaje?

#2 vlady_zch

vlady_zch
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:Golf IV EDITION 2001
  • Motorizarea:1,9 ALH

Posted 29.11.2006 @ 18:11

Am inteles ca bucsele respective se gasesc pe la magazinele de piese auto si de montat ti le monteaza orice mecanic. Dezavantajul ar fi scaderea stabilitatii.

#3 maxu

maxu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:EX AUDI
  • Model:A4 AKE 2003
  • Motorizarea:2,5 TDI quattro

Posted 30.11.2006 @ 12:33

am eu o idee - daca masina a ajuns prea joasa, inseamna ca telescoapele si arcurile s-au "lasat". Deci probleme la stailitate; si dupa ce ii mai pui si bucsele alea, cum mai vreti sa stati voi pe drum ???
Aka eu am schimbat la masina din semnatura telescoape si arcuri si masina a castigat cam 2,5 cm pe spate si 1 cm pe fata si un mareeee plus la stabilitate; De ce oare romanu cand nu are de lucru isi face???

NU VA JUCATI CU CHESTIA ASTA, E VIATA VOASTRA LA MIJLOC.

#4 dumiflorin

dumiflorin
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:passat 1,8i

Posted 01.12.2006 @ 11:41

Telescopele sunt bune, stabilitatea e buna, doar ca arcurile sunt prea moi(probabil obosite).

La ce magazin de piese as gasi acele inele de cauciuc?

#5 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 01.12.2006 @ 12:43

am eu o idee - daca masina a ajuns prea joasa, inseamna ca telescoapele si arcurile s-au "lasat". Deci probleme la stailitate; si dupa ce ii mai pui si bucsele alea, cum mai vreti sa stati voi pe drum ???
Aka eu am schimbat la masina din semnatura telescoape si arcuri si masina a castigat cam 2,5 cm pe spate si 1 cm pe fata si un mareeee plus la stabilitate; De ce oare romanu cand nu are de lucru isi face???

NU VA JUCATI CU CHESTIA ASTA, E VIATA VOASTRA LA MIJLOC.


Telescoapele nu tin masina sa nu se "lase" deloc. Ele lucreaza doar dinamic si ajuta mult la stabilitate impreuna cu arcurile si NU in ultimul rand barele anti-ruliu.

@dumiflorin Sunt multi care isi pun bara antiruliu mai groase cand modifica suspensia (telescoape-arcuri). Parerea mea e ca trebuie sa te gandesti bine ce modifici. Adica de exemplu daca schimbarea de stabilitate e diferenta intre o masina cu ceva in portbagaj sau goala e acceptabil. Daca creste poti avea probleme... Habar nu am despre ce zici ca "se adauga la arcuri" insa daca modifica lungimea lui nu faci nimic, ca tot "moi" sunt, atata ca nu mai dai de borduri. Vezi si tu cat de tare se mareste garda la sol sa nu depasesti cat a fost conceputa (presupun ca acuma iti e mai "lasata" si o poti aduce la "cand era noua" fara sa o inalti). Daca intra pe spirala si nu fac decat sa il "intareasca" cu ceva, daca nu te deranjeaza scuturatul (poate mai mare cu ceva )nu vad ce probleme poti avea daca zici ca e deja lasat bine...

#6 maxu

maxu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:EX AUDI
  • Model:A4 AKE 2003
  • Motorizarea:2,5 TDI quattro

Posted 02.12.2006 @ 11:50

[quote name='I_am_Stealth' date='Dec 1 2006, 12:43 PM' post='309408']
Telescoapele nu tin masina sa nu se "lase" deloc. Ele lucreaza doar dinamic si ajuta mult la stabilitate impreuna cu arcurile si NU in ultimul rand barele anti-ruliu.

Si daca pateste ca mine, adica telescoapele nu mai aveau gaz in ele, "da in rest erau bune" - eu nu am aceasta mentalitate, dar la altii tine - astfel ca la o denivelare in loc ca masina sa faca un balans, facea 2-3, etc. Arcurile putin slabite, astea chiar erau bune, dar m-a mancat pe mine sa fac suspensia toata, si masina s-a mai ridicat putin.
Hai sa fac o recapitulare ca sa se inteleaga: amortizoare - nu isi faceau treaba calumea, balansuri in plus la denivelari, etc; la alea daca se mai adauga si niste bucse din alea, zi-mi si mie te rog cum va mai sta masina aia pe drum; si daca tu ai merge linistit cu ea ??? ok ?
P.S. Si orice ar fi, daca nu ai arcuri (pasiv)+ telescoape (dinamic) in regula, masina tot varza va fi.

#7 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 02.12.2006 @ 17:35

Telescoapele care "nu mai aveau gaz" nu sunt bune deloc dupa parerea mea. De obicei telescoapele obosesc mai repede decat arcurile, ti se pare exclus ca sa fi fost schimbate de mai multe ori si sa ajungi cu arcurile "obosite" sau "lasate" si telescoape bune? Adica BUNE si in sensul ca inca mai aveau "gaz" !
Si by the way, nu stiu exact ce ai vrut sa zici acolo cu activ si dinamic, dar poti avea telescoape bune si cu garda la sol mai mica din cauza arcurilor lasate poate stai la fel de bine in curbe ca si cu arcuri mai noi si garda la sol mai mare....mai ales daca barele anti-ruliu sunt bune!

#8 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 02.12.2006 @ 18:48

@maxu - ce mai poate fi "bun"(in sensul de a-si indeplini rolul functional) la un amortizor/telescop fara gaz (sau ulei) ? :))

#9 dumiflorin

dumiflorin
  • Oraş:(necompletat)
  • Model:passat 1,8i

Posted 03.12.2006 @ 10:27

Ca sa indrept discutiile acolo unde ma intereseaza, precizez ca masina nu face balans la hopuri, sta chiar bine pe sosea, deci telescoapele ar fi OK. Singura "buba" ar fi ca atunci cand te uiti la ea arata de parca ar avea portbagajul plin, desi el este gol, iar cand chiar este plin masina arata de parca vrea sa decoleze.
Mai sunt si drumurile de noapte, cand, din cauza pozitiei masinii(mai ales cand am pasageri) faza scurta devine faza lunga, iar faza lunga a farurilor e inutila, ca nu bate nicaieri. Din acest motiv nici nu ies prea des pe timp de noapte. Deci, trebuie sa fie o solutie pe undeva...

#10 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 03.12.2006 @ 18:51

De ce nu schimbi arcurile? Nu stiu nimic despre inelele de care vorbesti dar, oricum nu le vad ca fiin o solutie pt. tine. Explicatiile...probabil le inuiesti. :lol:

#11 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 03.12.2006 @ 19:37

daca zici ca e asa lasata, poate ai arcurile rupte

#12 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 03.12.2006 @ 21:37

NU prea cred, s-ar lasa doar intr-o parte.. nu simetric. nu poti sa ai doua arcuri rupte la fel :D
Te intreb eu asa, crezi ca merita sa te chinui sa le "resuscitezi" pe cele care sunt? In sensul ca daca le scoti sa bagi ceva pe ele, tot acolo esti ca manopera si sa pui altele bune. nu?

#13 MOTANUL

MOTANUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Spirit
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 03.12.2006 @ 21:59

Cea mai buna solutie - o sugerezi inca din titlu - schimbatul arcurilor fie cu unele noi fie cu unele mai tari. (asta ar fi cea mai buna - probabil si mai costisitoare)
cea cu inele tampoane & co - ar fi o solutie de moment si vei avea libarca nu masina... Acum daca vrei sa tu faci o descoperire, o inventie ceva noi te sustinem :angry:

#14 alxrro

alxrro
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6
  • Motorizarea:1,9 TDI

Posted 03.12.2006 @ 22:51

Acu' nu stiu cam cat ai vrea tu sa investesti, da' mie mi se pare ca cea mai sigura metoda pentru ce vrei tu sa obtii este instalarea unui pachet de drumuri grele la un service autorizat VW. Nu stiu cat costa, dar daca iti iei un astfel de pachet original si ti-l montezi intr-un service profesionist, cred ca vei obtine exact ce doresti in conditii maxime de siguranta.
Despre acele inaltatoare, nu stiu cum o fi la Passat, da' eu mi-am pus la Dacia break care a fost prima mea masina. Ce am obtinut: era mai inalta, nu cine stie ce mai rigida, era instabila si mi s-au strambat oalele de la arcuri (cele din portbagaj). Asa ca le-am dat jos urgent.

#15 maxu

maxu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:EX AUDI
  • Model:A4 AKE 2003
  • Motorizarea:2,5 TDI quattro

Posted 04.12.2006 @ 11:01

Scumpii mei colegi, voua va place numai sa cititi printre randuri ????

i_am_stealth - mi se pare ca tu ai precizat prima data dinamic - dar eu am inteles la ce te refereai, si am folosit cuvantul pasiv, dar nu ai inteles la ce ma refeream; mea culpa.

ceilalti - cititi mai bine, eu mi-am schimbat alea pt ca NU am aceasta mentalitate, clar???

#16 I_am_Stealth

I_am_Stealth
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:AUDI
  • Model:A4 fabricat in 1997
  • Motorizarea:1.9TDI 90CP AHU

Posted 04.12.2006 @ 14:56

Eu am inteles cuvantul "pasiv" folosit de tine in sensul de "static", ceea ce cred ca ai vrut sa zici. Ma rog, nu am avut nici o treaba cu el, desi nu l-as fi folosit.

Ideea era ca eu am luat de bun ce spunea omul ca poate avea probleme DOAR cu arcurile si nu cu restul componentelor legate de suspensie...

#17 maxu

maxu
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:EX AUDI
  • Model:A4 AKE 2003
  • Motorizarea:2,5 TDI quattro

Posted 04.12.2006 @ 15:14

Din cate stiu eu un telescop e gandit sa lucreze intre un pct min si unu maxim, iar el e conceput sa lucreze optim fara ca sa ajunga la nici una dintre limite; in momentul in care arcurile s-au lasat, telescopul este comprimat, si automat nu se va mai incadra in parametrii in care a fost conceput sa lucreze, deci si prin urmare se va distruge mai repede.
P.S. Pasiv, static, important e ca ne-am inteles :) .

#18 vap_66

vap_66
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A8 D2 quattro
  • Motorizarea:ninja powered

Posted 04.12.2006 @ 19:00

Pe mine m-au costat inaltatoarele de aluminiu (de 2 cm) 80 ron - 2 bucati. Au meritat banii, mai ales din cauza scutului metalic - cel mai jos punct al masinii (cu 1.5 cm mai mic decat ce era inainte).

#19 godoroja

godoroja
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:X5 2013
  • Motorizarea:4.0d

Posted 04.12.2006 @ 20:20

unde se monteaza inaltatoarele astea?

#20 DragosR

DragosR
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 2 DSG 2007
  • Motorizarea:1,9 TDI 1xx CP

Posted 04.12.2006 @ 20:31

NU prea cred, s-ar lasa doar intr-o parte.. nu simetric. nu poti sa ai doua arcuri rupte la fel :hainoroc:

sa-ti arat ca se poate?? as fi chitic si nu ma bagam in seama daca nu era asa: AMBELE erau rupte dupa o spira, si era lasata de parca aveam 2 saci de cartofi --sa mai zic si ca nu trancaneau??? :(




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users