Jump to content


Photo

Anulare catalizator si sonda lambda !


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 SilentAssasin

SilentAssasin

    Nick anterior: Calaretu4x4

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Audi
  • Model:A8
  • Motorizarea:4.2 quattro

Posted 10.11.2006 @ 20:19

Cum pot pacali sonda lambda?

Vreau sa anulez catalizatorul adica sa il scot odata cu toba ce il contine.Defapt vreau sa pun galerie de inox din chiulasa - coada.
Dar cum pacalesc sonda ? O capsulez in ceva vidat ca ea sa nu mai masoare oxigen si astfel Ecu isi vede de treaba?

Sau sa o manjesc bine cu un produs de evacuare, de exemplu o bucata de paine lasata bine sa se imbibe cu gaze de esapament,ulei,noxe apoi o fac cocolosh si invelesc pe fraera de sonda cu el,o etansez bine si gata. :)

#2 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 15.11.2006 @ 10:12

Ce vrei tu sa faci iti va creste performanta, dar si emisiile poluante. Masina nu va mai respecta normele Euro 3 sau 4 ca in prezent, deci la RAR te descurci...

Exista doua posibilitati:
1- reprogramare din ECU pt anularea celei de-a 2-a sonde (nu stiu cine s-ar baga la asta)
2- inlocuirea catalizatorului original cu unul sport (costa ceva bani - 800RON - dar adauga pana la 20CP in fct de motor si respecta si normele intr-o masura mai mare)

Bafta!

#3 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 15.11.2006 @ 12:30

Mai simplu e sa scoti catalizatorul si sa montezi sonda pe teava deoarece nu e asa de greu sa dai o gaura si sa sudezi o piulita. ;)

#4 bbm

bbm

    Membri Seniori

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Cupra R / BAM
  • Motorizarea:225 CP

Posted 15.11.2006 @ 12:52

din ce stiu eu, sonda lambda de la catalizator la diesel nu face ce face la benzina - zic bine sau gresesc? cred ca alta este buba daca se indeparteaza de tot catalizatorul: fluxul de gaze esapament necesar invirtirii partii calde de la turbo mai este acelasi?

PS: am vorbit cu multa lume care modifica vag, cel putin pt motorul 1.8T nu exista nici o solutie pt indapartarea 100% a catalizatorului si implicit anularea sondei lambda (fizic sau din calculator) sau sudarea ei direct pe teava !!

#5 ManiacuV6

ManiacuV6

    Membri Seniori

  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Audi
  • Model:80 B3 1990
  • Motorizarea:1.8S 90CP

Posted 15.11.2006 @ 13:19

daca vrei sa pacalesti ECU e destul de simplu. Masori ce tensiune trimite in mod normal sonda lambda spre ECu, iar apoi faci un generator de tensiune ce genereaza tensiunea respectiva. (cred ca este vorba de vreo 0,7V).

#6 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 15.11.2006 @ 13:50

am vorbit cu multa lume care modifica vag, cel putin pt motorul 1.8T nu exista nici o solutie pt indapartarea 100% a catalizatorului si implicit anularea sondei lambda (fizic sau din calculator) sau sudarea ei direct pe teava !!


Exista varianta inlocuirii catalizatorului stock insa, cu unul sport (gauri mai mari).

Masori ce tensiune trimite in mod normal sonda lambda spre ECu, iar apoi faci un generator de tensiune ce genereaza tensiunea respectiva. (cred ca este vorba de vreo 0,7V).


Corect, 0,73V la masina mea, masurati (valoare ct pt ca desi masina are 2 sonde fizic, a 2-a nu e programata din ECU > are euro 3, nu 4)

#7 Predator

Predator
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Sport 2002
  • Motorizarea:1.9TDi ASV

Posted 15.11.2006 @ 18:41

2- inlocuirea catalizatorului original cu unul sport (costa ceva bani - 800RON - dar adauga pana la 20CP in fct de motor si respecta si normele intr-o masura mai mare)


20 CP plus cu catalizator sport? La TDi??? :) si cum adica "respecta si normele intr-o masura mai mare" ?
Catalizatorul sport este mai "permisiv" cu fluxul gazelor de eshapament

#8 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 16.11.2006 @ 09:47

20 CP plus cu catalizator sport? La TDi??? :P si cum adica "respecta si normele intr-o masura mai mare" ?


Am spus "de pana la" 20CP (val asta ar fi aprox pt un 1.8T, nu pt un TDI). Scuze daca nu am fost clar de prima data.

Si da, "respecta si normele intr-o masura mai mare" decat daca renunti de tot la el, cum avea de gand Forever 4x4.

#9 bbm

bbm

    Membri Seniori

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Cupra R / BAM
  • Motorizarea:225 CP

Posted 16.11.2006 @ 17:44

daca vrei sa pacalesti ECU e destul de simplu. Masori ce tensiune trimite in mod normal sonda lambda spre ECu, iar apoi faci un generator de tensiune ce genereaza tensiunea respectiva. (cred ca este vorba de vreo 0,7V).


esti sigur ca tensiunea este constanta mereu? te intreb pt ca , pina acum cu toti care au avut sau au legatura cu motoare / tuning / diagnoza VAG mi au spus ca tensiunea trimisa nu este constanta , ea variaza functie de niste parametrii pe care ii "citeste" ; asta e motivul pt care intreb

#10 Reed

Reed
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo Signo
  • Motorizarea:1,6 16V 77KW

Posted 16.11.2006 @ 20:18

tensiunea NU este constanta ci depinde de concentratia in oxigen a gazelor de emisie si pt sonda lambda dinaintea catalizatorului acest amestec nu depinde de prezenta catalizatorului. Nu stiu ce masoara sonda de dupa catalizator (daca exista) dar SIGUR nu influenteaza parametrii de functionare ai motorului ci doar, eventual, semnalizeaza daca acel catalizatorul functioneaza sau nu.eci in principiu puteti renunta la catalizator dar lasati sonda lambda pe loc dar va descurcati cu ITPul sau cu laboratoarele mobile.

#11 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 19.11.2006 @ 00:11

Am spus "de pana la" 20CP (val asta ar fi aprox pt un 1.8T, nu pt un TDI).

:beerchug: :lol: 20 de cai? scuze...nici lu fusco la 2.0 TFSI nu a castigat 20 de cai. nici daca schimbi toata evacuarea nu iei 20 de cai ! poate 10....
pe cine cu 1.8T si documentat am intrebat asta, mi-a confirmat.

#12 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 20.11.2006 @ 11:01

pe cine cu 1.8T si documentat am intrebat asta, mi-a confirmat.


Tu cam turc estem, putin cel cand scrii :)
Mai, daca zici tu, trebuie sa te credem... esti documentat, nu gluma.

:blink: Sincer, valoarea este intre 15 si 20CP. Si ma refer doar la schimbarea catalizatorului, eventual toba finala, nu la tot traseul de evacuare. M-am documentat si eu, dar la altcineva decat tine. :)

#13 Bogdan_wrc

Bogdan_wrc

    Membru Senior

  • Oraş:Ploieşti
  • Maşina:Audi
  • Model:S3 8L 2001
  • Motorizarea:1.8T 209 CP AMK

Posted 21.11.2006 @ 09:29

eu zic sa facem poll atunci ! cine cat zice si aducem probe..
pai si daca la 1.8T (vb de varianta stock, nu cipuit) creste doar din catalizator >20 de cai, daca schimbi toata evacuarea cat creste? >35 de cai? :(

k, ma apuc de cautat material sa imi sustin afirmatiile, ca vad ca altfel nu se poate...

#14 eddie

eddie
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Seat
  • Model:Cupra R 2010
  • Motorizarea:2.0 TSI 265 HP

Posted 21.11.2006 @ 10:11

:( Sincer, valoarea este intre 15 si 20CP. Si ma refer doar la schimbarea catalizatorului, eventual toba finala, nu la tot traseul de evacuare. M-am documentat si eu, dar la altcineva decat tine. :P

Doru, imi dai si mie niste link-uri ceva din care sa ma pot documenta in ce fel pot scoate + 20hp prin inlocuirea catalizatorului stoc cu unul sport?

Edited by eddie, 21.11.2006 @ 10:12.


#15 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 21.11.2006 @ 13:04

Un link nu pot sa-ti ofer, dar o informatie despre sursa celor scrise de mine aici, da.

Am contactat reprezentantul BORLA (in Bucuresti, firma Pilot Tuning) in persoana patronului, care a avut amabilitatea sa-mi ofere detalii suplimentare (de altfel, cifra vehiculata de mine in privinta puterii castigate era pt un Leon FR si a fost "culeasa" chiar la service-ul lor, dar nu de la patronul firmei). Ei deja monteaza acest catalizator sport.

Raspunsul este urmatorul: castigul de putere pt 1.8T este de 5-6CP si nu de pana la 20, asa cum au declarat "angajatii"anterior. Acest surplus este castigat numai prin inlocuirea catalizatorului stock, nu a intregului traseu de evacuare sau prin renuntarea la toba finala stock.
Marele castig este faptul ca rezista mai bine in timp, avand carcasa metalica si nu ceramica, resp ca este mai "permisiv". Lucruri pe care deja le stiati.

Asadar, fac rectificarile de rigoare pt cei interesati. Si nu numai...

Edited by DORU_14, 21.11.2006 @ 13:07.


#16 eddie

eddie
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Seat
  • Model:Cupra R 2010
  • Motorizarea:2.0 TSI 265 HP

Posted 21.11.2006 @ 13:15

Ma obisnuisem ca in ariile tehnice sa citesc numai informatii bine documentate.
Intre 5-6 Hp si 20 Hp e o mica mare diferenta. Banuiesc ca "patronul" firmei Pilot Tuning are in spate studii de caz cu teste si certificari pt cresterea de putere chiar si de 5-6 Hp care se poate poate obtine cu catalizatorul lor.
Off topic: Pacat ca s-a ajuns la postarea unor pareri ale unor angajati luate drept surse foarte bune pt documentare. Si asta in ariile tehnice ale forumului. Mare pacat.

Edited by eddie, 21.11.2006 @ 13:34.


#17 virgilutz

virgilutz
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf IV 2003
  • Motorizarea:1.9 tdi ALH

Posted 08.12.2006 @ 20:45

daca vrei sa pacalesti ECU e destul de simplu. Masori ce tensiune trimite in mod normal sonda lambda spre ECu, iar apoi faci un generator de tensiune ce genereaza tensiunea respectiva. (cred ca este vorba de vreo 0,7V).


Nu cunosc functionalitarea exacta a unei sonde lambda, insa dupa cunostintele mele de electronica nu prea poti inlocui o sarcina cu o sursa de tensiune/curent.

Sonda probabil ca este un element activ sau pasiv care isi schimba caracteristicile electrice in functie de variatiile mediului in care este plasat.
Well, fiind un element activ sau pasiv sonda este un periferic al ECU-ului, fiind alimentata de acesta cu o componenta constanta (curent sau tensiune) iar feedback-ul este intors sub forma complementara (tensiune sau respectiv curent). Sonda nu trimite nimic, ci doar modifica o anumita caracteristica de intrare a unui comparator.

Asa ca o varianta de genul asta nu e chiar functionala. Inlocuirea ei cu o rezistenta bine aleasa ar fi o varianta

#18 Bambu

Bambu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2001
  • Motorizarea:1.6L 16V 105cp+

Posted 16.01.2007 @ 13:58

Eu mi-am facut chiptuning si am o mica problema.Pe la 160km/h mi se aprinde martorul de electrica a motorului.Mi s-a spus ca e vorba tot de catalizator si nu stiu care ar fi solutia.Presupun ca dupa chip volumul de noxe este ceva mai mare si cam asta ar fi cauza.Inca nu am incercat alta benzina pt. ca e o chestie recenta dar daca sunt schimbari o sa notific.

#19 DORU_14

DORU_14
  • Oraş:Oradea
  • Maşina:SKODA
  • Model:OCTAVIA 1 4X4 - VIN 2003
  • Motorizarea:1.8T 20V 150CP

Posted 16.01.2007 @ 14:09

O idee ar fi o citire cu VAS-ul, erorile sunt stocate si poti vedea despre ce este vorba. In fine, la viteze ridicate sau regimuri de condus mai aprige (urcusuri abrupte, "forje", etc) catalizatorul se incinge f tare datorita emisiilor mai mari si cum acestea nu se incadreaza in plaja stiuta, da semnalul prin EPC.

Poti inlocui benzina, este o varianta. Insa daca mai reapare si dupa ce alimentezi din alta parte, sa stii ca nici remaparea nu a fost cea mai profesionista cu putinta.

Edited by DORU_14, 16.01.2007 @ 14:10.


#20 SilentAssasin

SilentAssasin

    Nick anterior: Calaretu4x4

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Audi
  • Model:A8
  • Motorizarea:4.2 quattro

Posted 21.01.2007 @ 20:58

Pot spune ca am lansat un topic in nestiinta de cauza. Dieselul nu are sonda lambda. Pe catalizator la diesel nu exista nici o sonda. Se poate anula catalizatorul - desfiinta oricand.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users