Jump to content


Photo

Discuri De Frana Ovalizate

discuri frana

  • Please log in to reply
135 replies to this topic

#1 stefison

stefison
  • Oraş:Bacău
  • Maşina:Audi
  • Model:A6 2005
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 26.03.2004 @ 07:37

aveti idee care e cauza ovalizarii discurilor de frana. daca trebuie sa le schimb cam cat costa si care sunt mai bune?
multumesc!!!

#2 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 26.03.2004 @ 09:46

Nu stiu cat costa pe modelul tau, dar eu le-am schimbat acum vreo luna pe cele din spate (discuri Lucas + placute Lucas + rulmenti) si m-au costat 5M la Augsburg (ambele roti). Poti sa-i suni sa-i intrebi de modelul tau, din ce cercetare de piata am facut eu inainte de a le schimba preturile cu pricina erau cam cele mai mici iar mecanicul meu este multumit de calitatea materialului discurilor.

#3 rudolf

rudolf
  • Oraş:Satu Mare
  • Maşina:Audi
  • Model:100
  • Motorizarea:2.5 TDi

Posted 28.03.2004 @ 11:00

Ovalizarea discurilor de frana ( "bate" volanul sau ( si ) pedala de frana de la o anumita viteza in sus - cel mai des intalnit de la 80 km/ora ) este cauzata cel mai des de grosimea lor. Aceasta grosime minima este specificata de fabricantul piesei si se gaseste in cataloagele de piese de schimb.Ovalizarea apare deoarece sub o anumita grosime a discului de frana sau la incalzirea excesiva a ei si la franari mai puternice ele se deformeaza. Cu cat deformarea este mai mare cu atat trepidatia apare la o viteza mai mica. Remediul ? Daca grosimea ei este totusi inca in cote se poate strunji pe un strung calibrat, daca nu altul nou. Daca se continua circulatia cu astfel de discuri in urmatoarea faza discurile se fisureaza apoi in faza urmatoare se rupe discul de frana iar consecinta : se blocheaza roata respectiva, restul e de banuit .....

#4 Andi TDI

Andi TDI

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Model:A3 Sportback 2.0 TDI,DSG BKD/HFQ

Posted 28.03.2004 @ 16:04

Riscul cel mai mare la functionarea cu discuri/roti cu deformari/dezechilibrari este ca placuta de frana sa frece intens in timpul functionarii sa se incinga si sa apara "oboseala" termica. Astfel la o actionare a pedalei este posibil ca frana sa nu "tina".
Restul problemelor tin de disconfort si uzura mai rapida a elementelor trenului de rulare.

#5 Sunpall

Sunpall

    Nick anterior: ThE SuN

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:S3
  • Motorizarea:2.0T FSI

Posted 01.10.2006 @ 20:06

am obs acum vreo 2 zile ca daca apas frana incet imi joaca f putin volanul in mana oricum destul de deranjant ... precizez ca directia e f precisa si ca in rest nu sunt alte probleme ... singura chestie este ca de cand am schimbat burduful la planetara pe partea stanga imi "pocneste" ceva pe partea aia cand franez si iau dreapta de volan... cand am schimbat distributia i-am zis mecanicului sa se uite si acolo si a dat roata jos s-a uitat si mi-a zis ca nu are nimic ... nu stiu ce sa cred ... sa ma duc la VW ?

#6 KLF

KLF
  • Oraş:Fundulea
  • Maşina:BMW
  • Model:BMW 320D E90
  • Motorizarea:2.0

Posted 01.10.2006 @ 20:50

Problema cu jocul in volan la franare e cauzata de discurile de frana fata strambe sau montate incorect (in cazul tau, daca vibratia a aparut fara sa se umble la discuri, e din cauza ca sunt strambe). Iti recomand sa le schimbi cu totul, nu sa le rectifici - asa cum recomanda unii mecanici.

Edited by KLF, 01.10.2006 @ 20:56.


#7 Sunpall

Sunpall

    Nick anterior: ThE SuN

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:S3
  • Motorizarea:2.0T FSI

Posted 01.10.2006 @ 20:59

la discuri m-am gandit si eu dar cand am cumparat masina adica acum cateva luni nu facea asa ceva iar de atunci nu am schimbat discuri iar pe unde am fost cu masina adica la VW la mecanicul unde ma duc eu s-au uitat la discuri si nu mi-au zis nimic ca ar fi ovalizate ... sa se fi ovalizat intr-o luna ???

#8 KLF

KLF
  • Oraş:Fundulea
  • Maşina:BMW
  • Model:BMW 320D E90
  • Motorizarea:2.0

Posted 01.10.2006 @ 21:01

Se pot ovaliza si intr-o zi... cauzele pot fi destul de multe (franat in balta in timp ce discurile erau incinse, dat in groapa exact in momentul franarii... ). Discurile mele Brembo au inceput sa se ovalizeze fix la o luna dupa ce le-am pus pe masina. Schimba-le si o sa vezi diferenta.

#9 Fiorossu

Fiorossu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Peugeot
  • Model:406 re-styled
  • Motorizarea:2.0 Hdi 136CP

Posted 01.10.2006 @ 21:32

pt vibratii la franare sanse de 90% sunt sa fie discurile de frana ovalizate (am patit-o eu si se comporta la fel). Inainte de toate fa-ti o echilibrare totusi, poate ai noroc si scapi

#10 andREI

andREI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen Tiguan
  • Model:Track&Field 4Motion
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 01.10.2006 @ 22:17

O sursa de vibratie pe care putina lume o stie, in timpul franarii evident, mai este si migratia materialului de pe placuta pe discuri. Este un fenomen relativ inevitabil si sincer daca vibratia nu e mare nu mi-as face multe griji. Ai dat totusi in balti mai mari dupa ce aveai discurile mai incinse sau te-ai dus la spalatorie cu ele incinse?

#11 Sunpall

Sunpall

    Nick anterior: ThE SuN

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Audi
  • Model:S3
  • Motorizarea:2.0T FSI

Posted 03.10.2006 @ 08:48

De dat in balti mari cu discurile incinse nu-mi aduc aminte sa fi dat pentru ca trec foarte incet prin balti nu de alta da un prieten tot cu un passat a dat intr-o balta mare cu viteza si i-a tras apa in motor si trebuit sa schimbe motorul cu totu' !!! Mai degraba m-am dus la spalatorie cu discurile incinse ... am uitat sa tin cont de chestia asta !!!
Am cum sa testez daca sunt ovalizate sau nu ? Sau daca dau roata jos imi dau seama daca e ovalizat sau nu ??

#12 dan m

dan m
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen,
  • Model:Passat,
  • Motorizarea:1.9 TDI 101 CP

Posted 30.03.2008 @ 21:29

Discurile se pot ovaliza si din cauza folosirii unor materiale inferioare. Ele se incing iar in contact cu apa pe vreme ploioasa se pot deforma, chiar daca nu sunt uzate.
Off topic si personal ma distreaza postul lui corsar.Prietenii stiu de ce...

#13 galeshu

galeshu
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW PASSAT
  • Model:4motion b5.5
  • Motorizarea:1.9 tdi AVF

Posted 16.03.2009 @ 21:14

Eu am o alta problema... Franele imi tin foarte bine, a trecut testul de la ITP cu brio DAR: la viteze de peste 100 km/h la o franare mai brusca (dar nu atat de brusca incata sa-mi intre ABS-ul) imi tremura toata masina de parca as avea glme pe discuri. Ce poate fi ??? De oprit... se opreste !!! dar faptul ca tremura asa de tare imi da de gandit ca ceva este totusi ?!?

#14 msanyix

msanyix
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 2001
  • Motorizarea:1.9 TDI 131 CP

Posted 17.03.2009 @ 08:39

Da, cel mai probabil de la discuri. S-ar putea sa ai discurile deformate, fenomenul se poate intampla daca cu discurile incinse dai de o baltoaga. O alta varianta ar fi dezechilibrarea rotilor sau depunerea noroiului pe inauntrul jentilor dar asta mai putin probabil, nu ti-ar tremura masina in asa masura.

#15 b97dmt

b97dmt
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BENZ VW
  • Model:w 212 -204 cp Golf V
  • Motorizarea:250 cdi 4matic

Posted 17.03.2009 @ 09:04

Salut ! Fenomenul descris aduce a discuri ovalizate

#16 C o s m i n

C o s m i n

    Moderator

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:BMW
  • Model:E60
  • Motorizarea:o herghelie...

Posted 17.03.2009 @ 09:28

Si eu sustin ideea. Ar trebui sa simti la fel si la viteza mai mica, dar poate mai putin si nu-ti dai seama.

#17 galeshu

galeshu
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW PASSAT
  • Model:4motion b5.5
  • Motorizarea:1.9 tdi AVF

Posted 17.03.2009 @ 18:20

Citind ceea ce ati scris voi ma duce mai mult gandul la discurile ovalizate si cred din ce in ce mai mult ca asta se intampla si la mine! Deocamdata asta am observat-o la viteze de peste 100 km/h, si atunci am incercat sa apas pedala cat mai usor posibil (in limita sigurantei). La viteze mici nu-mi apare acest fenomen si rotile imi sunt echilibrate (toate 4). Prima data m-am gandit ca ar fi de vina echilibrarea dar am exclus-o si datorita faptului ca daca ar fi fost dezechilibrate imi tremurau rotile la viteze mari la rulare normala!
Daca tot veni vorba stie careva la ce preturi se ridica discurile, si placutele, ... si daca difera de la un model la altul ???

Edited by galeshu, 17.03.2009 @ 18:23.


#18 radu sarbu

radu sarbu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw Passat
  • Model:2007 bmp
  • Motorizarea:2,0 140 cp dsg

Posted 17.03.2009 @ 18:23

Cand apesi frana simti ca si cum iti impinge inapoi pedala???? De obicei face si asa cand sunt ovalizate .Incearca sa franezi usor si constant si daca simti ca pedala 'tremura' atunci pot fi discurile.

Te pupa tata si :Driver: Safe

#19 galeshu

galeshu
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:VW PASSAT
  • Model:4motion b5.5
  • Motorizarea:1.9 tdi AVF

Posted 17.03.2009 @ 19:57

Nu-mi impinge deloc inapoi pedala , si nici nu-mi tremura ( nu seamana deloc cu "reculul" ABS-ului ) NU TREMURA pedala ! Tremura TOATA masina! :huh:

#20 radu sarbu

radu sarbu
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Vw Passat
  • Model:2007 bmp
  • Motorizarea:2,0 140 cp dsg

Posted 17.03.2009 @ 20:15

Inclin sa cred ca e ceva de la roti.
Daca spui ca sunt echilibrate bine, ar trebui sa o sui pe un elevator si sa tragi cu simt de raspundere de roti.
Sa ma corecteze cineva daca gresesc.


Va pupa tata si :D Safe





Also tagged with one or more of these keywords: discuri frana

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users