Jump to content


Photo

Sonda lambda


  • Please log in to reply
1446 replies to this topic

#21 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 23.03.2005 @ 15:41

Cum se curata o sonda?

E ok daca dau cu spray LiquiMoly pt curatat carburatoare?
(Vergaser Innen Reiniger)

Ce se intampla daca circul o perioada cu prima sonda deconectata ?

Edited by rvacaru, 23.03.2005 @ 15:49.


#22 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 23.03.2005 @ 17:05

Sonda lambda nu prea se poate curata. Daca chiar tii neaparat, cred ca poti incerca cu solutia de care pomenesti, dar ma indoiesc ca vei obtine vreun rezultat pozitiv.

Consecintele mersului fara sonda pot fi urmatoarele:
- consum crescut
- lipsa de putere
- demaraj "impiedicat"
- infundarea catalizatorului cu benzina nearsa
- inecarea bujiilor

#23 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 23.03.2005 @ 17:43

Exact...bujiile au izolator alb, dar la baza electrozilor sunt negre cu funingine...

#24 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 25.03.2005 @ 10:16

Daca montez singur sonda lambda, e nevoie de o recalibrare sau ceva cu VAG-Com?

Multumesc

#25 wabbit

wabbit

    Membru

  • Oraş:Altul (nu în listă)
  • Maşina:Renault
  • Model:Clio RS
  • Motorizarea:197

Posted 25.03.2005 @ 12:20

Din cate stiu eu nu. Eventual o verificare, ca sa fii sigur ca noua sonda functioneaza corect, si ca legaturile electrice sunt corespunzatoare.

#26 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 25.03.2005 @ 12:28

O sa incerc imediat un drive-test cu conectorul de la prima sonda deconectat. Sa vad daca merge la fel sau mai bine :-)

#27 s_c

s_c

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B6 2002
  • Motorizarea:1.8T

Posted 25.03.2005 @ 19:17

Cred ca ar fi bine de sters erorile dupa reconectarea sondei

#28 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 26.03.2005 @ 21:34

Am circulat putin cu sonda deconectata.. e mult mai vioaie masina, dar mai persista mici ezitari in acceleratie la turatii mici.

cred ca ar fi extrem de util de descris procedura de verificare/diagnoza a sondei lambda folosind vag-com (interfata imi soseste sapt viitoare).

deci folosind vag-com, cum as putea sa determin ca sonda este ok sau nu? ma refer la ce tensiuni sa citesc, unde, etc... o serie de tutoriale/articole de acest gen cred ca ar fi extrem de utile (la sticky, moderate la sange, pur tehnice)

multumesc

Edited by rvacaru, 26.03.2005 @ 22:20.


#29 kewlya

kewlya
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:BMW
  • Model:E92
  • Motorizarea:330i 272cp

Posted 28.03.2005 @ 19:59

si eu am avut sonda lambda defecta, si am skimbat-o la reprezentanta,, 8 milioane sonda si 800 mii manopera :D

#30 lautrec

lautrec
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:toledo stylance 2008
  • Motorizarea:1,9 TDI 105 CP

Posted 29.03.2005 @ 15:11

si eu am cautat. 8,1 mil originala sau 6,5 Bosch, a doua sonda - de dupa catalizator.

uneori simt mici pierderi de putere dar cu benzina OMV 100 sau Shell V Power merge mai bine. la fel si daca adaug un aditiv. ori o fi autosugestie?

este posibil ca dupa 8 mii km de mers cu martorul aprins la bord sonda sa inceapa brusc sa functioneze corespunzator si acesta sa se stinga? sau s-a stins din alt motiv?

#31 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 29.03.2005 @ 17:36

prbpabil s-a aprins martorul de la la altceva decat de la sonda stricata...amestec prea bogat, etc... de aceea ezit si eu sa schimb sonda, vreau sa o verific intai...

#32 lautrec

lautrec
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Seat
  • Model:toledo stylance 2008
  • Motorizarea:1,9 TDI 105 CP

Posted 29.03.2005 @ 20:59

Eu am fost la reprezentanta, au pus VAG-Comul pe ea si mi-au spus ca este sonda de dupa catalizator. Pt ca atunci mergea normal, nici macar consum ridicat, am ezitat sa dau 8 mil. Si pt ca am mari dubii ca cei de acolo inteleg in totalitate ce le apare pe monitor. Si acum simt mici intreruperi, de exemplu daca schimb din 2 in 3 la turatie un pic mai mica. Dar becul nu mai sta aprins.

#33 toni

toni

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon
  • Motorizarea:1.8 20v turbo

Posted 29.03.2005 @ 21:12

A doua sonda lambda are decat rolul de a stabili starea catalizatorului, nu are influenta asupra mersului motorului. In caz ca (virgula) catalizatorului e defect aprinde CEL si cam atat.

#34 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 29.03.2005 @ 21:29

Si acum simt mici intreruperi, de exemplu daca schimb din 2 in 3 la turatie un pic mai mica. Dar becul nu mai sta aprins.

<{POST_SNAPBACK}>


Da, exact asta simt si eu... la 2300-2400 de ture smuceste usor motorul ca si cum ceva i se taie... o fi prima sonda, o fi ceva electric..sper sa aflu curand..

#35 mrwhite

mrwhite
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza GTi
  • Motorizarea:2.0 8v

Posted 31.03.2005 @ 11:11

Ma adaug si eu aici.... eu am probleme cu puterea cand masina nu este nici rece nici calda (adica de la 50 60 de grade la 90). Problema cu caderea relantiului am rezolvata (era de la o gaura in cotul de cauciuc de la airflow la clapeta de acceleratie). Sonda LAMBDA este noua bosh si merge bine pe tester (sinusoida de la 0.1 la 0.9V). De la ce credeti ca am pierderile de putere descrise mai sus? MS

#36 mrwhite

mrwhite
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza GTi
  • Motorizarea:2.0 8v

Posted 31.03.2005 @ 11:14

Inca ceva: cand face probleme trebuie sa apas pedala de acceleratie f progresiv pt ca daca apas pedala la fund face f urat (in loc sa traga cum face cand e rece sau la 90 de grade se "infunda") dupa 3000rpm problema dispare daca merg cu pedala progresiv dar persista cu pedala la fund. MOTORUL ESTE 2.0 8V "2E". MS MULT

Si inca ceva (care nu stiu daca are legatura cu problema). Am obs ca la rece masina trage mult mai bine decat la 90'C. E normal?

Edited by mrwhite, 31.03.2005 @ 11:16.


#37 rvacaru

rvacaru

    Membru senior

  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia 1Z MY2006
  • Motorizarea:1.6 FSI

Posted 31.03.2005 @ 14:43

Inca ceva: cand face probleme trebuie sa apas pedala de acceleratie f progresiv pt ca daca apas pedala la fund face f urat (in loc sa traga cum face cand e rece sau la 90 de grade se "infunda") dupa 3000rpm problema dispare daca merg cu pedala progresiv dar persista cu pedala la fund.
Si inca ceva (care nu stiu daca are legatura cu problema). Am obs ca la rece masina trage mult mai bine decat la 90'C. E normal?

<{POST_SNAPBACK}>


Fantastic... exact asa face si a mea... eu umblu acum cu sonda deconectata si o revenit prostul obicei...exact la fel... merg cu 4000 de ture (la 4400 am cuplu max) in a 4a, si dau pedala la fund... "urla" gros (probabil in zona clapetei de acceleratie) si incepe sa urce greoi in ture.. daca o iau cu blandete, merge mai bine.

Imediat ce am scos prima sonda afara am obs o imbunatatire, dar nu totala.

Simt si batai in scaun cateodata...

Sa speram ca aflam o rezolvare, eu in curand fac un test cu vag-com si (daca trebuie), schimb sonda.

#38 mrwhite

mrwhite
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza GTi
  • Motorizarea:2.0 8v

Posted 31.03.2005 @ 15:18

La mine e nasol ca am schimbat sonda si tot asa merge...

#39 d_andrei

d_andrei
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf VI Variant
  • Motorizarea:1.2 TSI DSG

Posted 31.03.2005 @ 15:48

Daca deconectez sonda(prima) la mine, incepe sa scoata un FUM negru de numa numa!!!! :D :D Inteleg ca amestecul e bogat si nu face ardere completa....dar... :P

#40 mrwhite

mrwhite
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Ibiza GTi
  • Motorizarea:2.0 8v

Posted 31.03.2005 @ 15:57

daca scot sonda la mine (am doar una) merge super prost ... mai prost decat in momentele cand merge prost cu sonda conectata :D dar in acelasi stil de prostie :D)))))))))) (am zis-o pasta) adica tot "infundat"...




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users