Jump to content


Photo

Benzina sau Motorina?


  • This topic is locked This topic is locked
1107 replies to this topic

Poll: Benzina sau Motorina? (732 member(s) have cast votes)

Benzina sau Motorina?

  1. Benzina (330 votes [40.99%])

    Percentage of vote: 40.99%

  2. Motorina (475 votes [59.01%])

    Percentage of vote: 59.01%

Vote

#281 Iulian HondaFan

Iulian HondaFan
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Audi
  • Model:A3
  • Motorizarea:2.0 TFSI 200CP

Posted 30.09.2005 @ 14:23

datele respective sunt dintr-un articol de specialitate scris de niste brazilieni. randamentul max de 52% la Otto era explicat ca se datoreaza faptului ca alcoolul obtine temperaturi de ardere mai mari decat benzina si mai mari decat motorina sau alti combustibili grei si, de asemnea vaporizarea alcoolului la injectie raceste mai mult.

http://ecen.com/cont...ee7/motoref.htm

din cate inteleg randamentul unui motor cu ardere interna depinde de inversul raportului de compresie si de diferenta dintre temperaturile absolute ale arderii combustibilului si ale sursei de racire, cum a explicat si Ender.

oricum nivelele maxime posibile sunt inca departe de performantele actuale ale motoarelor, e loc de imbunatatire atat la diesele cat si la benzinare.

un dezavantaj la diesele este ca datorita presiunilor mai mari care se ating in timpul compresiei ai nevoie de cilindri si pistoane mai rezistente si implicit mai grele, deci inertii mai mari si randamente mai mici desi arderea propriu-zisa e mai eficienta.

http://hyperphysics....rmo/diesel.html

eu inteleg ca amestecurile sarace au mai multe sanse sa faca NOx, desi sunt cu surplus de O2 si ar trebui sa arda complet. majoritatea benzinarelor cu injectie directa incearca sa recircule gazele de ardere astfel incat NOx-ul sa fie ars...

Edited by Iulian HondaFan, 30.09.2005 @ 14:38.


#282 sharx

sharx
  • Oraş:Ianca
  • Maşina:Dacia
  • Model:Nova
  • Motorizarea:1.5

Posted 04.11.2005 @ 10:09

Va multumesc tuturor pentru promptitudinea raspunsurilor in alegerea unui motor.
Buuuun, acum ca am cam inteles cum sta cu upgrade-ul motoarelor, am inceput sa fac un calcul de rentabilitate diesel vs benzina.
1. diesel - carburant care se face rost f usor - la preturi mici, consumul unui motor diesel este sigur mai mic decat benzinar
2. lasand consumul - ma gandesc la viata motorului - un benzinar "traieste" injumatatit unui diesel
3. poluare - daca un diesel traieste dublu sa zicem 400.000km dar din 400mii, cred ca si la o intretinere usturatoare (filtre care sunt mai multe decat la un motor pe benzina), 300.000 va fii mai poluant ca in prima suta
4. pornirea iarna - care este parca tot mai apriga (parca iernile sunt tot mai reci) cred ca dupa o vreme cu singuranta (poate de pe la 150-200mii) va fii o problema.
5. nemaivorbind de intretinere ca diesel e mai pretentios chiar si SDI este mai scumpa
6. nu numai intretinerea dar si impozitele (motoare mai mari)
7. parerea mea scumpe si la cumparare, deci dupa parerea mea parca tot motoarele pe benzina mi s-ar potrivi.
8. dar ca si o persoana care se gandeste la mediul inconjurator am studiat foarte putin oare ce este mai putin poluant un motor pe motorina sau pe benzina? Aici ar trebui luat in calcul mai mult decat emisiile CO2 care sunt specificate in descrierile tehnice ale masinilor ca CO2-ul nu este polant cum ar fi celelalte gaze sau emisii pe teava de esapament. Dupa studiile mele motorul pe benzina elimina f mult sulf (Pb mai putin pt ca benzinele sunt tot mai filtrate), suft care in timp poate afecta mediul prin ploile acide - poate peste ceva timp si pe la noi, deja se vad dereglarile climatice din ultimii ani. Motorul care foloseste ca si combustie notorina elimina foarte mult Plumb si o cantitate de mica de sulf, plumb care este f toxic.
Dupa cum spuneam nu numai aceste emisii conteaza in calculul meu ci si procesul de rafinare al carburantului - benzina necesita un proces mai costisitor.
Chiar daca acest post nu ar fi trebuit poate sa se regaseasca in acest loc astept parerile voastre sincere si cer scuze moderatorilor.



PS. poate ar fi trebuit sa va spun si parerea unor amici de-ai mei, "ce-i daca polueaza ca doar nu am o suta de masini!"

#283 Aer Curat

Aer Curat
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi 6Y5
  • Motorizarea:1,4Tdi BNV

Posted 04.11.2005 @ 10:49

1. la fel de usor ca si in cazul benzinei (sursele alternative de achizitie nu constitue o optiune). Pretul este intradevar mai mic, si consumul este mai mic decat in cazul unui benzinar.
2. longevitatea motoarelor diesel este mai mare datorita faptului ca lucreaza la turatii mai mici. Acum depinde f. mult si de modul de exploatare. Apoi nu prea cred ca vei tine masina pana la sfarsitul teoretic al vietii motorului.
3. Intretinerea curenta (reviziile) sunt cu putin mai scumpe decat la un benzinar, diferentele pot fi date de : pret usor mai mare la filtrul de motorina,etc. Insa costurile in ceea ce privesc: turbina (care la benzinar poate sa si lipseasca), injectoare,etc. este sensibil mai mare. Dar acestea nu sunt consumabile. Orice motor poate polua mai mult, decat normele initiale, dupa 200k km.
4. Iarna nu este deloc o problema cu pornirea unui diesel, daca ai grija de el. Atata timp cat are compresie buna (de nou nici nu se pune problema), motorina de calitate si aditivata antiinghet, filtre corespunzatoare, bujiile in buna stare, nu vei avea probleme de pornire chiar si la primul ciclu de bujii.
5. vezi punctul 3
6. nu neaparat, vezi 1,4 Tdi daca nu vrei 1,9 sau 2,0Tdi. O difere nta fata de 1,2 va fi dar nu chiar asa de semnificativa.
7. intradevar sunt mai scumpe la achizitie variantele diesel, insa conteaza f. mult rulajul facut. De aici ar trebui sa pleci, in functie de rulaj stabilesti rentabilitatea unei motorizari
8. de poluat polueaza si benzinarul si diesel-ul, la unele aspecte diesel-ul are emisiile mai mari (de aceea s-a introdus filtrul de particule - fap) dar la alte aspecte mai putin. Din acest punct de vedere cea mai indicata alegere ar fi o masina motor electric, sau care foloseste surse alternative.

#284 horgarban

horgarban

    Membru senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Combi, 6Y - 2003
  • Motorizarea:1,9 SDI - ASY

Posted 04.11.2005 @ 11:11

Va multumesc tuturor pentru promptitudinea raspunsurilor in alegerea unui motor.
Buuuun, acum ca am cam inteles cum sta cu upgrade-ul motoarelor, am inceput sa fac un calcul de rentabilitate diesel vs benzina.
1. diesel - carburant care se face rost f usor - la preturi mici, consumul unui motor diesel este sigur mai mic decat benzinar


De unde faci rost? Chiar crezi ca un combustibil prost este benefic pt masina? Mai ales la TDI-PD sau un common rail, care merge la o presiune de peste 1000 atm, orice impuritate sau apa ii vor fi fatale.

2. lasand consumul - ma gandesc la viata motorului - un benzinar "traieste" injumatatit unui diesel

Aici te-as putea contrazice. Depinde decum il folosesti. Dai in el, pica amandoua la fel de repede. Depinde foarte mult si de cum il intretii.

3. poluare - daca un diesel traieste dublu sa zicem 400.000km dar din 400mii, cred ca si la o intretinere usturatoare (filtre care sunt mai multe decat la un motor pe benzina), 300.000 va fii mai poluant ca in prima suta


De unde scoti tu atatea filtre la diesel? Are caorice motor: Filtru de aer, filtru de motorina, filtru de ulei. Iar benzinarele au asa: filtru de ulei, filtru de aer si filtru de benzina. Intr-adevar, sunt mult mai multe la diesel.
Iar cu poluarea, nu cred. Depinde de cum il utilizezi. Are catalizator si unul si altul. Daca ai grija de el e ok, iti va respecta norma de depoluare pana in momentul stingerii din viata.

4. pornirea iarna - care este parca tot mai apriga (parca iernile sunt tot mai reci) cred ca dupa o vreme cu singuranta (poate de pe la 150-200mii) va fii o problema.

Crezi tu? Esti 100% convins? Am avut diesel care m-a dus peste 650.000 de km. Si nu am avut probleme iarna decat daca aveam apa in filtrul de motorina. Si la benzina e la fel.

5. nemaivorbind de intretinere ca diesel e mai pretentios chiar si SDI este mai scumpa

Pe ce te bazezi? Filtru aer: 400.000 - si la diesel si la benzina. Filtru motorina - 800.000 diesel, 400.000 - benzina, filtru ulei - 4-500.000 diesel sau benzina. Ulei: mergem pe ulei bun - zicem 5W40 - diesel - 500.000/l, benzina - 500.000 /l. Nu intru acum in norme, detalii, etc. Singura diferenta este ca la diesel - 4.5 litri ulei, benzina 4 l. Deci iei 1l in plus. Filtrul de motorina il schimbi la 30-40.000, la benzina cam tot asa. Deci dai cu max 100 RON mai mult la fiecare intretinere.
Dar, trebuie sa ai in vedere ca la diesel poti sa ai si interval de service extins, adica sa faci revizia la 30.000. Deci mai scutesti ceva bani.

6. nu numai intretinerea dar si impozitele (motoare mai mari)

In Ro inca nu e o diferenta clara si substantiala. Eu, la 1.9 platesc 23 RON /an parca, iar socrul meu la 1.3 - doar 18 RON / an

7. parerea mea scumpe si la cumparare, deci dupa parerea mea parca tot motoarele pe benzina mi s-ar potrivi.

Aici ai dreptate - dai cu 1500-2000 Eur mai mult.

8. dar ca si o persoana care se gandeste la mediul inconjurator am studiat foarte putin oare ce este mai putin poluant un motor pe motorina sau pe benzina? Aici ar trebui luat in calcul mai mult decat emisiile CO2 care sunt specificate in descrierile tehnice ale masinilor ca CO2-ul nu este polant cum ar fi celelalte gaze sau emisii pe teava de esapament. Dupa studiile mele motorul pe benzina elimina f mult sulf (Pb mai putin pt ca benzinele sunt tot mai filtrate), suft care in timp poate afecta mediul prin ploile acide - poate peste ceva timp si pe la noi, deja se vad dereglarile climatice din ultimii ani. Motorul care foloseste ca si combustie notorina elimina foarte mult Plumb si o cantitate de mica de sulf, plumb care este f toxic.
Dupa cum spuneam nu numai aceste emisii conteaza in calculul meu ci si procesul de rafinare al carburantului - benzina necesita un proces mai costisitor.
Chiar daca acest post nu ar fi trebuit poate sa se regaseasca in acest loc astept parerile voastre sincere si  cer scuze moderatorilor.


Aici spui cateva chestii care nu sunt chiar conforme cu realitatea.
Benzina, acum nu mai are Pb, dar are Sulf.
Motorina nu are Pb, nu are de unde. Dar are sulf.
Poluarea principala este cu CO, CO2, SOx, NOx. Mai apar si altele, dar nesemnificative.
Tu zici ca faci rost de motorina. Daca motorul tau e E4, pai atunci bagi minim E4. De unde faci rost de motorina E4? De la tractor? Mersi, nu am facut asa ceva si nici nu fac, chiar daca raman in pana de motorina.

Pana la urma nu inteleg ce vrei. Calcule de rentabilitate, nu poti sa le faci aici. Iti trebuie date statistice adunate din zeci de locuri si de la sute de utilizatori.
Iti faci calcule, vezi cati km faci pe an, vezi daca merita un diesel, mai ales ca platesti mai mult pe el. Daca depasesti 15-20000 / an merita diesel, daca nu, nu are rost.
Iar problemele cu incalzirea globala, cu schimbarile climatice, nu-ti face probleme nu se vor intampla la anul, ci peste cateva zeci de ani. In cel mai rau caz poate guvernul sa se schimbe la anul. Nu cred ca-ti propui sa tii masina atat de multi ani.

#285 Ice_2k

Ice_2k

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:3.0TDI V6 240CP quattro

Posted 04.11.2005 @ 15:40

nu uita si de pretul de revanzare semnificativ mai mare la diesel...

#286 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 04.11.2005 @ 17:05

Am facut un calcul simplu, si am ajuns la rezultatul ca la 20.000 km/an platesc cu 600 euro mai mult pe combustibil fata de un coleg cu aceeasi masina, dar diesel.

Iata: sharan 2,0 mpi 115 CP vs 1,9TDI PD 115 CP

consum urban 8-10% diesel vs 12-14% benzina
extraurban 6-7% diesel vs 8-9% benzina

pentru a simplifica calculele, am considerat ca ponderea urban-extraurban este de 50-50%, adica 10.000 km urban + 10.000 extraurban.

tot pentru simplificarea calculului am considerat pret motorina = pret benzina = 1 euro

media diferentelor de consum este de 3l/100km, in favoarea dieselului

asta la 20.000 km inseamna un consum mai mare cu 600 litri la beznina fata de diesel, adica 600 euro.

Intrebarea e daca as avea diesel, cu cat as plati intretinerea mai mult, adica din cei 600 euro/an "economia" de combustibil cat as da pe intretinere.

Oricum nu imi surade deloc ideea sa arunc 50 euro/luna in plus pe benzina. Cat despre sportivitate si confort parerile sunt impartite, si PAREREA MEA este ca nu trag prea mult la balanta, TDI-PD-urile fiind motoare moderne, puternice si relativ silentioase.

#287 razdan

razdan

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:G 5 SL
  • Motorizarea:2.0TDI & G5 1.6

Posted 04.11.2005 @ 21:18

Cam aceleasi rezultate le-am obtinut si eu si am plecat de la premize asemanatoare, inclusiv referitor la dinamismul masinii.

Cred ca daca facem multi kilometri pe an (peste 20.000 km), si mergem in oras pe distante lungi, consumul si cuplul sunt avantaje nete.

In aceste conditii aproximez ca intretinerea nu ma va duce la preturi totale mai mari decat la un motor pe benzina.

Acum dupa un an de la trecerea pe motorina nu mi-asi mai dori un motor pe benzina ci unul mai puternic pe motorina (preferabil 140-150 CP / tona). :angry:


P.S. Cred ca e o eroare in prelucrarea rezultatelor poll-ului:

Benzina [ 91 ] [54.82%]
Motorina [ 148 ] [89.16%]
pentru ca e usor de observat ca suma procentelor nu este 100% :blink:

38,07% pentru benzina si 61,92% pentru motorina pare un calcul mai realist ...

Edited by razdan, 04.11.2005 @ 21:29.


#288 andREI

andREI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen Tiguan
  • Model:Track&Field 4Motion
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 04.11.2005 @ 21:38

nu mi-asi mai dori un motor pe benzina ci unul mai puternic pe motorina (preferabil 140-150 CP / tona).  :P


Adica la o masina de 1,5 tone tu vrei 225CP??! Ia un 2,7 TDI de 170 CP si il duci lejer la 250CP :P

#289 razdan

razdan

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:G 5 SL
  • Motorizarea:2.0TDI & G5 1.6

Posted 04.11.2005 @ 21:51

Cam asa ma gandeam si eu. :P

150 CP / tona ar fi limita peste care e bine sa nu trecem daca pilotajul nu e meseria noastra, pentru ca masina devine mult mai greu de controlat ...

Asta e parerea unor mari piloti de raliuri (nu am referintele la indemana) :P

#290 godaro

godaro
  • Oraş:(necompletat)

Posted 07.11.2005 @ 14:53

Am facut un calcul simplu ...
am considerat pret motorina = pret benzina = 1 euro

<{POST_SNAPBACK}>


mai ce mai simplifica unii calculele ! iar comparati benzina de cielo cu motorina euro5? cam toate masinile noi pe benzina care se vand acuma pe piata romaneasca sunt euro 4 si necesita benzina CO98 !!!

va rog frumos, faceti calculele corect si veti obtine economii de carburant (in cazul dieselului) intre 20 si 40% (exprimate in lei) in functie de tipul deplasarii (urban/extraurban). in cat timp aceste economii vor amortiza investitia initiala ... urmeaza ca fiecare sa isi calculeze singur

nu mai veniti cu sintagme din astea ca "pretul benzinei=pretul motorinei" pt ca asta este o minciuna

#291 MOTANUL

MOTANUL
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon Spirit
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 07.11.2005 @ 16:26

Am votat over-all motorina;
Motivatie consum si cuplu
Daca intr-o zi am chef sa conduc sportiv si nu ma intereseaza consumul benzina-turbo fara discutie; Imi place cum trece de la ralanti (unde nu auzi nimic) la zgomotul de motor turat (eventual in rosu);
Am fost si la VTM si desi TDI-ul mergea bomba (a iesit pe locul 2) zgomotul nu a fost la "inaltimea" benzinarelor;(care in mare majoritate au iesit dupa)
Si mai imi place la benzina faptul ca te duci mai mult in ture (si iar zgomotul este inconfundabil la turatii mari)

#292 razdan

razdan

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:G 5 SL
  • Motorizarea:2.0TDI & G5 1.6

Posted 07.11.2005 @ 21:02

... veti obtine economii de carburant (in cazul dieselului) intre 20 si 40% (exprimate in lei) in functie de tipul deplasarii (urban/extraurban) ...

<{POST_SNAPBACK}>

La 2.0 TDI imi iese chiar peste 40% economie, la pretul combustibilului, fata de un model asemanator pe benzina.

#293 razdan

razdan

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:G 5 SL
  • Motorizarea:2.0TDI & G5 1.6

Posted 15.11.2005 @ 15:58

Vazand primul post al lui morun: http://vwforum.vwfor...topic=8801&hl=# si articolul recomandat acolo ( http://www.9am.ro/re...tita-de-benzina ) nu pot decat sa ma minunez de cate ineptii pot scrie unii asa zisi ziaristi.
In mod cert Dl. Alexandru Gugoasa ar trebui sa scrie despre lucruri la care se pricepe... daca se pricepe ...

Edited by razdan, 15.11.2005 @ 15:59.


#294 gorrocs

gorrocs

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:G5 1K
  • Motorizarea:2.0 TDI BKD

Posted 15.11.2005 @ 16:10

Are dreptate razdan si am mai scris si eu pe undeva .
La comparatia 2.0FSI / 2.0TDI in cazul G5, dieselul iese in avantaj foarte lejer iar amortizarea se face rapid pana in 30 000 km.

#295 NetFlow

NetFlow
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 2007
  • Motorizarea:1.4TSI 170CP

Posted 02.12.2005 @ 03:36

Sa presupunem ca vrem sa cumparam o mashina in jur de 16,500E (DDP) si nu stim ce e mai "rentabil" sa cumparam. Pt avans avem pana in 4,000E. Nu ne intereseaza nici avantajele TDi-ului nici zgomotul lui. Pur si simplu vrem sa stim dupa 4 ani si 100.000km cu care iesim in "castig". Pentru simplificare o sa consideram ca benzina = motorina = 32,5 RON (stiu ca e putin mai scumpa insa nu semnificativ). Mai presupunem ca mashinile sunt luate in leasing

Din intamplare :) 16,500 este exact pretzul unui Golf 5 TL 1.9 TDI 105 CP. Costurile pt el sunt:


Avansul platit este de: 3,645E (150E tax servicii, 203E 1.5% taxa managament) (20% avans, rata reziduala inclusa, 4 ani)
Rata lunara ( cu casco ) : 362E (cu tva, medie)
Cost motorina lunar (medie, consum mediu 6%): 111E
Cost "intretzinere"* lunar: 41E

TOTAL COST LUNAR: ~514E

Cost TOTAL in 4 ani: 28,317E

Consideram ca mashina isi pastreza 60% din valoarea initziala dupa 4 ani. O sa vindem mashina cu ~9900E. Adica folosirea mashinii timp de 4 ani in care am facut 100.00km ne-a costat: ~18,417E (sau 384E/luna).



Mashina pe benzina o alegem Golf 5 TL 1.6MPI 102 CP care costa: 14238E (DDP)

Avansul platit este de: 3,921E (150E tax servicii, 178E 1.5% taxa managament) (25% avans, rata reziduala inclusa, 4 ani)
Rata lunara ( cu casco ) : 300E (cu tva, medie)
Cost benzina lunar (medie, consum mediu 8.5%): 157E
Cost "intretzinere"* lunar: 27E

TOTAL COST LUNAR: ~484E

Cost TOTAL in 4 ani: 27,153E

Consideram ca mashina isi pastreza 60% din valoarea initziala dupa 4 ani. O sa vindem mashina cu ~8500E***. Adica folosirea mashinii timp de 4 ani in care am facut 100.000km ne-a costat: ~18,653E (sau 388E/luna).

In concluzie. Daca am fi luat dieselul cheltuiam 28,317E, iar benzina 27,153E. Dupa cei 4 ani insa avem cu ~300E mai multi bani in buzunar daca am fi luat dieselul si vandut dupa 4 ani cu 60% din valoarea initziala. (27153-28317+(9900-8500)). Daca considerati ca valoarea de revanzare este mai mare de atat ( eu unul nu cred ) mai adaugati la cei 300E cat credeti ca puteti lua in plus ca e TDI.

Cam atat e ceea ce am putut eu calcula.. daca am gresit undeva.. sau mai trebuie ceva luat in considerare pls say so ;) ( da nu dati cu bata... e 3AM si sunt cam obosit ;) )


* am considerat ca se fac 8 revizii in 100.000km iar costul lor mediu e de 9mil la diesel si 6mil la benzina. Nu am adaugat costul cu RCA** si rovinieta, costul lor fiind mic si platit partial de leasing.
** sa speram ca intrarea in EU nu va inseamna si marirea taxei pt cei cu diesel.
*** din ce am observat pe autovit.ro diferentzele intre tdi si injectie la mashinile cu acelasi nr de km si acelasi an sunt minime ( maxim 300E )

Edited by NetFlow, 02.12.2005 @ 04:25.


#296 reader

reader
  • Oraş:Bistriţa
  • Maşina:Audi,
  • Model:dar nu vedi.
  • Motorizarea:ASZ+TCM

Posted 02.12.2005 @ 10:26

Pe piata SH, diferenta intre motorizarile diesel si benzina este de cel putin 1000 euro, nicidecum 300.

#297 razdan

razdan

    Membru Senior

  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:VW
  • Model:G 5 SL
  • Motorizarea:2.0TDI & G5 1.6

Posted 02.12.2005 @ 10:34

@NetFlow:
Imi cer scuze pentru interventie, n-as vrea sa generez noi polemici, dar mi-as permite cateva remarci in contextul topicului:
- pretul motorinei nu e egal cu al benzinei, nu exclud ca sa se intample si asa ceva prin maleficele jocuri ale pietei, dar deocamdata se pot (dupa parerea mea) scade vreo 500 EUR pentru 100.000 km din pretul variantei diesel;
- pretul reviziilor la diesel, pastrand periodicitatea mentionata de tine, e mai putin de o treime din cel luat ca premiza, deci se mai pot scade si aici peste 400 EUR.
Deci "Dupa cei 4 ani insa avem cu" peste 1200-1300 EUR "mai multi bani in buzunar", lasand celelalte premize neatinse.
As mai indrazni sa afirm ca dieselul pe trasee urbane mai lungi pastreaza si mai multi bani in buzunar pentru ca diferenta de consum e si mai mare fata de un Otto. Si nu mai vorbesc de cuplu ...

Iar SHARANEL a mai modificat o premiza. :)

#298 Ice_2k

Ice_2k

    Moderator Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Audi
  • Model:A4 B8 2008
  • Motorizarea:3.0TDI V6 240CP quattro

Posted 02.12.2005 @ 11:32

in primul rand, intr-adevar, diferenta de revanzare este mult mai mare de 300E. pe langa asta, ai ignorat diferenta de pret benzina/motorina care in 100.000km devine destul de mare, ai ignorat cuplul crescut al diesel-ului (care zic eu este destul de important) si ai ignorat puterea la care poate ajunge diesel-ul prin chip-tuning, in cazul de fata cam 140CP, in timp ce benzinarul nu cred sa treaca de 110CP.

#299 NetFlow

NetFlow
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 2007
  • Motorizarea:1.4TSI 170CP

Posted 02.12.2005 @ 11:42

Pe piata SH, diferenta intre motorizarile diesel si benzina este de cel putin 1000 euro, nicidecum 300.

<{POST_SNAPBACK}>


Eu am zis ce am vazut pe autovit si m-am referit la modul in care diesel in pastreaza mai mult din valuare decat benzina. Diferentza intre cele 2 mashini vandute SH de mai sus este de 1400E (9900-8500). Crezi ca e mai mare de atat?

- pretul motorinei nu e egal cu al benzinei, nu exclud ca sa se intample si asa ceva prin maleficele jocuri ale pietei, dar deocamdata se pot (dupa parerea mea) scade vreo 500 EUR pentru 100.000 km din pretul variantei diesel;

Nu stiu ce motorina bagi tu.. dar Euro 3 nu e mai ieftina (depinde si de pompa probabil) decat RON95. Diferente existe.. insa ca diferentza finala sa fie de 500E ar trebui sa existe cam 3000lei diferentza intre carburanti. Pretzuri la Petrom:

- Eco Premium 95 - 3,28 lei noi
- Premium fara Plumb - 3,25 lei noi
- Top Premium 99+ - 3,58 lei noi
- Euro Diesel - 3,23 lei noi
- Super Euro Diesel - 3,30 lei noi

- pretul reviziilor la diesel, pastrand periodicitatea mentionata de tine, e mai putin de o treime din cel luat ca premiza, deci se mai pot scade si aici peste 400 EUR.


Adica revizia la diesel costa 3mil lei? Din ce am intrebat eu, si am mai auzit pe la altii, diesel costa cu 30% in medie o revizie mai mult decat benzina. Poate ma inshel...

As mai indrazni sa afirm ca dieselul pe trasee urbane mai lungi pastreaza si mai multi bani in buzunar pentru ca diferenta de consum e si mai mare fata de un Otto.


Am considerat ca diesel consuma in medie ( in cei 100.000km ) 6% iar benzina 8.5%. E normal ca depinde si unde ii facem. Eu insa cred ca o diferentza de 2.5% intre cele 2 motoare e corecta. ( sa nu uitam ca nu toti romanii stau in bucuresti unde consumul in orash e peste 10 mai mereu. chiar si asa tot nu cred ca benzina va consuma mai mult de 8.5% in medie). La diesel "estimarea" este ~5.5% consum mixt, iar la acel motor pe benzina ~7.5%. Cu alte cuvinte am considerat ca benzina va consuma ceva mai mult tocmai pt ca in orash ia mai mult ca diesel.

Edited by NetFlow, 02.12.2005 @ 11:52.


#300 NetFlow

NetFlow
  • Oraş:Buzău
  • Maşina:VW
  • Model:Golf V 2007
  • Motorizarea:1.4TSI 170CP

Posted 02.12.2005 @ 11:46

Dupa cum am zis. Ce are in plus si minus benzina sau motorina nu avea rost sa mai discutam. E o polemica in care chiar nu as vrea sa intru. (daca motorina se face 50mii/L iar benzina 30mii/L cati dintre voi vor ramane pe diesel.. pt ca e turbo si pt ca are cuplu ? Cu alte cuvinte, daca dispare acel consum mai mic, cati clienti de diesel vor mai fi? Parerea mea ca f putini. Din asta rezulta ca cine cumpara diesel (in marea lor majoritate ) il cumpara pt o economie. Chiptuning si cuplu` sunt pe locul 2-3)




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users