Jump to content


Photo

Reset adapt. ECU - clapeta acceleratie


  • Please log in to reply
560 replies to this topic

#241 Angel-Boy

Angel-Boy
  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF III 1996
  • Motorizarea:1.6 MPI

Posted 06.09.2009 @ 17:53

Azi am dat filtrul jos , si am pornit masina de dimineata ... am oservat ca clapeta nu se misca cand motoru se tureaza , iar imediat daca apas pe acceleratie , isi revine la turatia ei .

Sa fie din senzor temperatura ? sau motoras relantii ? oricum clapa nu se misca .
Sa fie debitmetru aer ?
unde le localizez - senzor temp , debitmetru ? cat ma costa sa schimb . ce pot face .. sau din ce ar fi ?

#242 rica_42

rica_42
  • Oraş:Câmpina
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf42003
  • Motorizarea:1,6 fsi bad

Posted 15.09.2009 @ 22:25

Salut,am si eu o problema....dar nu stiu daca e de la clapeta sau de la sonda lambda(mentionez ca am chek engine aprins).Dimineata cind o pornesc,sau si ziua dupa 10-12 ore de stationare,se tureaza pina la 1200,si acul se misca usor intre 1200 si 1000,timp in care masina are un tremurat usor,vreme de 20-30 secunde,dupa care isi revine.Intrebarea mea este;Este normal asa ceva?Sa fie din cauza clapetei?Sau de la sonda lambda?

#243 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 16.09.2009 @ 08:14

Pentru a gasi raspuns la problema ta, mergi mai intai sa-i faci o diagnoza. Oricum, mai greu sa fie ceva legat de sonda lambda daca, problema se manifesta si la pornirea motorului (la rece). Poate fi si senzorul de temperatura a lichidului de racire.


LE: mai am o rugaminte, sa scrii despre o problema DOAR intr-un singur topic...vezi regulamentul.

#244 gavrochem

gavrochem
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF IV 2002
  • Motorizarea:1.6 FSI 110 CP

Posted 08.10.2009 @ 09:55

De ceva timp nu imi mai intra socul automat. Se intampla de cand am curatat clapeta de acceleratie si EGR(au fost apoi adaptate). Oare sa mai incerc o alta adaptare ?

#245 Azazell

Azazell
  • Oraş:Călăraşi
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 2009
  • Motorizarea:2.0 TDI CR 110

Posted 09.10.2009 @ 08:37

salut
rica_42 - sonda lambda sigur..am postat eu pe undeva tot fenomenul - vezi ca e sonda din fata,din acordeon...
dar asa cum spunea si xxnelu - fa-i o scanare cu vag-com sa sti exact.


gavrochem - am o intrebare pentru tine unde/cine/si cum ti-a facut adaptarea aia de clapeta ?

am postat undeva un extras intreg din SOTE/etka/autodata..sau altceva in care era o lista intreaga cu motoarele carora li se adapteaza clapetele dupa schimbarea corp carburatie parca- si nu vazusem decat cateva Diesel si atat - NICI un benzinar
cand ai curatat-o ai scos corpul carburator de pe masina si l-ai facut bucati pe bancul de lucru? l-ai tinut in carburol?..apoi la remontare nu mai aveai realanti si a trebuit sa faci acea "adaptare"..sau cum sa intamplat?
te rog explica-mi si mie procedura prin care ai realizat asta
merci

numai bine

#246 gavrochem

gavrochem
  • Oraş:Botoşani
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF IV 2002
  • Motorizarea:1.6 FSI 110 CP

Posted 13.10.2009 @ 22:23

Revin cu problema mea ... socul automat. Nici la temperaturile astea de 1, 2 grade nu intra. Masina porneste la 800 rot/min.
Inainte sa apara "problema" asta, clapeta a fost scoasa de pe masina si curatata. La fel si EGR. Dupa remontare am facut adaptarile cu motorul cald (la 90). Relanti perfect stabil.
Imi aduc aminte ca inainte de curatare, cand puneam dimineata contactul, auzeam pt. putin timp cum lucreaza motorasul clapetei. Acum nu prea il mai aud. Erori nu sunt.
Daca nu trebuia facuta adaptarea, cum pot rezolva problema?
Dar daca as incerca o readaptare cu motorul rece ?
A mai intalnit cineva situatia asta ?
Multumesc anticipat.

Edited by gavrochem, 13.10.2009 @ 22:25.


#247 Tevez

Tevez
  • Oraş:Plopeni
  • Maşina:VW
  • Model:golf
  • Motorizarea:1,9

Posted 09.11.2009 @ 00:27

Cam la ce pret e acuma o clapeta de acceleratie? Multumesc

#248 paizisc

paizisc
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:golf
  • Motorizarea:1.4 abd 44

Posted 14.11.2009 @ 13:35

intrebare 1: da
intrebare 2: operatiunea trebuie facuta cu motorul cald; daca tot nu merge atunci probabil trebuie schimbata clapeta (sau ECU); dar pana atunci ar mai fi de investigat, pt. ca sunt piese f. scumpe


salut, vad ca te pricepi si esti din Buc
am un g3 1.4 abd
uneori se opreste in mers, permanent dupa ce scade socul, tremura neregulat la relanti, initial stand fix la 900 (putin sub este oscilatia) si la peste 90km/ora nu mai are putere aproape deloc, in mers, cand schimb treapta de viteza si apas ambreiaj, acul turometru, scade pana la 650-700 si revine incet la un 900, am schimbat saptamana asta, capac delco, bujii, verificat hall contacte, cabluri
ce mai trebuie verificat?
ce sa ii mai fac, ca m-a adus la disperare
un service in acelasi oras cunosti, care sa se priceapa?

#249 roby200487

roby200487
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.8T 8L

Posted 23.11.2009 @ 01:00

Salut.. motor 1,8t 150 cp, AUM, mergea bine, dar totusi am zis sa curat clapeta pt ca nu a fost curatata niciodata. Am dat-o jos, am suflato cu spray pt curatarea discurilor, pt ca dizolva bine mizeria. AM miscat de clapeta sa o pot curata bine, apoi am pus-o pe masina. este o clapeta elctrica(fara cablu), am dat o cheie, un tziuit foarte ciudat si urat, si motorul nu sta la relantiu, asta dupa ce am curatat clapeta, apoi am intrat cu vag comul la grup 60, am adaptat clapeta, la fel, si imi da eroare la clapeta, ca throttle adaption not started, la Engine, stie cineva de ce sa intamplat lucrul acesta, si de ce, a fost o simpla curatare, apoi pornirrea, inainte de adaptare, are asa legatura, sau????? Deci tziue, cum nu mia tziuit niciodata, si nu sta la relantiu..... cine ma poate ajuta roby200487@yahoo.com pe msg . mersi anticipat

#250 sandilidavid

sandilidavid
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1,4 75 cp

Posted 23.11.2009 @ 02:27

vezi in primul rand sa nu fii uitat sa bagi la loc vreun furtun de la aer. apoi e posibil ca acea curatare de clapeta sa fi creat un mic spatiu in zona clapetei pe unde trage un aer fals.

#251 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 23.11.2009 @ 07:19

Si ce legatura ar avea toate acestea cu faptul ca, omul nu poate face adaptarea clapetei? :Computer:


roby200487 - adaptarea ai facut-o cum trebuie? Ai citit si primul post al acestui topic? Daca sunt intrunite conditiile amintite si tot nu poti face adaptarea, probabil ai defectat clapeta in timpul curatarii sau, ceva nu ti-a reusit in timpul acestei operatiuni.

#252 roby200487

roby200487
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.8T 8L

Posted 23.11.2009 @ 09:45

acela cu 00 nyu am facut dar azi voi face, daca tot nu merge, ce ar putea fi????

repet e un tziuit faorte foarte ascutit si suna foarte foarte tare, cand il accelerez cateodata la o anumita turatie nu se mai aude..... am sa demontez clapeta azi.. si alte adaptari, apoi revin, pana atunci cei care sau lovit de asemenea probleme va rog sa ajute.... tziuitul acela poate fi din motorash, din interiorul clapetei????

Edited by roby200487, 23.11.2009 @ 10:25.


#253 roby200487

roby200487
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.8T 8L

Posted 24.11.2009 @ 12:25

rezolvat... era din garnitura dintre admisie si clapeta, un etansa bine, si scotea un sunet de iti rupea urechile

#254 sandilidavid

sandilidavid
  • Oraş:Slobozia
  • Maşina:volkswagen
  • Model:golf IV
  • Motorizarea:1,4 75 cp

Posted 24.11.2009 @ 16:41

Deci am zis corect, aer fals !

#255 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 25.11.2009 @ 06:38

Asta pentru "tiuit", nu pentru faptul ca nu se facea adaptarea :) . In timpul adaptarii (care se face oricum cu motorul OPRIT) poti sa ai clapeta in brate si tot ar trebui sa reuseasca adaptarea. Adaptarea este o "problema" interna a modulului si nu tine cont de "aer fals" sau alte chestii de genul acesta. ;)

#256 roby200487

roby200487
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:Octavia
  • Motorizarea:1.8T 8L

Posted 25.11.2009 @ 09:55

nu a fost buna temperatura de aceea nu sa adaptat :blink: a stat masina in frig 4 zile
:blah:

#257 cristian

cristian

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Seat
  • Model:Leon 2013
  • Motorizarea:1.4 TSI CAXC

Posted 28.11.2009 @ 19:20

In documentatie scrie clar ca adaptarea se face cu motorul cald, scrie de altfel si in acest topic de cateva ori.
Am facut si eu azi curatarea clapetei si adaptarea, nu am mers cu masina prea mult, insa se pare ca tot nu am scapat de trepidatiile la relanti... pe canalul 1 la measuring blocks numarul de rotatii pe minut variaza imediat dupa pornirea motorului de la 714 rpm la 740 rpm. Precizez ca nu exista nici o eroare stocata pe motor.

#258 mac23

mac23
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF 3 Europe
  • Motorizarea:1.6 ABU 75 CP

Posted 03.12.2009 @ 10:05

In legatura cu controversata adaptare a motorasului clapetei de acceleratie. Ieri am intalnit un caz (motor 1.6 Simos) unde desi adaptarea a fost rulata cu succes dupa procedura manualului service, comportamentul motorului ramasese neschimbat cu erori (DTC-uri) intermitente de ajustare a regulatorului turatiei de ralanti.Desi nu se specifica procedura de resetare a adaptarilor, numai asa am reusit sa readucem circuitul de reglaj al ralantiului sa lucreze normal.
Resetarea adaptarilor: in grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00.


Adica , atunci cand puneai contactul (cu motorul rece) socul incerca sa actioneze clapeta dar nu putea? In sensul ca se auzeau ca niste batai provenind din unitatea de comanda a clapetei? Asa am si eu la un golf 3, motor 2.0 simos, la rece nu vrea sa intre socul, mai ciudat fiind faptul ca socul incearca sa inchida mai mult clapeta de acceleratie in loc sa o deschida.Masina nu are nici o eroare stocata , asa ca va trebui sa aplic si eu adaptarea.Am facut ceea ce scriai tu mai sus respectiv "grupul engine-01 / adaptation-10 / in canalul 00 se salveaza valoarea 00" dar fara nici un rezultat.Chestia e ca am facut-o cu motorul rece.

#259 xxnelu

xxnelu

    Moderator

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:SUPERB
  • Motorizarea:1,8TSI+DSG

Posted 03.12.2009 @ 14:09

1. Citezi un post din 2004? :cheers:
2. Vezi in profilul lui (AndiTDI) de cand nu a mai intrat pe forum. Daca astepti raspuns de la el, iti urez, asteptare usoara. :)

#260 mac23

mac23
  • Oraş:Sibiu
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:GOLF 3 Europe
  • Motorizarea:1.6 ABU 75 CP

Posted 03.12.2009 @ 22:49

E cumva interzis ? ............................................
P.S. Am timp sa astept ...

Nu este canal de chat.

Edited by xxnelu, 04.12.2009 @ 18:04.





0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users