Jump to content


Photo

termocupla!


  • Please log in to reply
45 replies to this topic

#21 rzone

rzone
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:mk2
  • Model:89' jetta carat
  • Motorizarea:digi 1.8 8v

Posted 23.05.2006 @ 02:49

De pe unde se poate cumpara un astfel de kit (pentru termostat electronic) ?

Plecind de la ideea cu termostatul electronic: oare se poate transforma acesta intr-o... termocupla electronica (in loc sa aprinda un led, sa comande ventilatorul - bineinteles cu adaptarile de rigoare, ma gindesc aici la un releu) ?


Se poate monta, iti trebuie un termostat cu histerezis, ca sa existe o diferenta intre temperatura de cuplare si cea de decuplare (altfel ar cupla si decupla non stop), cu releul de 12V de care ai zis. Eu am luat asa ceva de la un magazin de pe maica domnului (sint vreo 10 pe-acolo) cu care mi-am comandat centrala termica.

#22 SamuraiJerk

SamuraiJerk
  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:VW
  • Model:T3
  • Motorizarea:1z

Posted 13.06.2006 @ 10:54

la treaba cu butonu nu am mai auzit pe nimeni..
dar si eu am o simptoma...imi curge tot roata pe la garnitura de chiulasa ulei. ca si cum nu ar fi stransa chiulasa...
o sa ma duc sa o schimb odata si odata..


si eu am pus acel buton. Cand circul in oras, este neaparat necesar sa-l pornesc
altfel, pana se dumireste termocupla, imi ajunge temperatura pe la 95 de grade
si apoi inttra in schema o problema mai veche a masinii: pornirea la cald. Peste aprox 95 grade, electromotorul invarte foarte incet motorul si imi consuma foarte mult de pe baterie.
Cu butonul pornit, temperatura motorului oscileaza intre 90 si 94 grade (safe mode).

Afara din oras nu e necesar sa pornesc manual ventilatorul.

#23 C.T.C.

C.T.C.
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:BMW
  • Model:E39
  • Motorizarea:2.5i 192 CP

Posted 17.06.2006 @ 12:30

Mai de mult, cind am zis ca-i bine sa ai si un buton in bord sa poti porni manual ventilatorul si o termocupla "mai rece", unii au zis ca nu-i dacie. Acum pot sa le spun ca mi-am pus in bord nu numai un buton pentru asa ceva ci si un led martor sa vad cind porneste ventilatorul (de control)...Regret doar ca le-am pus "un pic" prea tirziu.


zilele trecute mi-am pus si eu un comutator finutz in genul spuselor de Viorel.avantajul este ca poti pornii aeroterma putin mai devreme si poti fii sigur macar dinainte ca nu poti intampina probleme in cazul in care se duce ceva pe acolo (termocupla), numai ca electricianul mi-a facut pe direct fara led, asta in cazul in care-i dai drumul si uiti de ea pornita sa se opreasca odata cu motorul
este foarte uil sa ai asa ceva si totodata asa cum am mai spus..este un avantaj
am sa pun si eu o poza cu butonelul :P

Edited by Bizonul, 17.06.2006 @ 12:33.


#24 Minu

Minu
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III si VW 1200
  • Motorizarea:1.9 TDI si 1.2

Posted 30.08.2006 @ 02:35

Baieti, dintre toate topicurile pe care le-am gasit pe forum despre circuitul de racire, cred ca problema mea e cea mai grava. Luati-va o punga de floricele si asezati-va comod pe scaun ca povestea e lunga... :D
Problema mea a inceput acum 2 ani, cand eram pe la periferia Bucurestiului si mi-a plesnit un furtun de apa (unul subtirel ca degetul care iese din motor imediat langa alternator si se duce, prin niste tevi plasate in spatele filtrului de ulei, la caloriferul de sub bord). L-am schimbat atunci cu unul asemanator, de audi (luat de la dezmembrari) si totul parea ok. Problema e ca de cand s-a spart si am pierdut lichidul de racire, am mai mers cu masina cativa Km pana la depozitul de piese din dezmembrari. De atunci tot imi fierbe apa.
Am crezut initial ca e problema de la capacul de la vasul de expansiune, si i-am demontat acea supapa de presiune (acum realizez ca a fost o mare prostie) dar temperatura tot crestea. Am schimbat termocupla mea nemteasca (am crezut ca nu mai functioneaza) cu una identica, dar produsa in Italia, insa nu a dat roade... cupla prea tarziu (cam pe la 3/4 sau chiar dupa... lucru care initial, pana sa am probleme, nu mi se mai intamplase - statea mai mereu intre prima linie groasa alba si 1/2). I-am montat apoi un buton in bord pentru comanda in paralel a electroventilatorului... lucru care a functionat de minune. Insa au aparut alte probleme: 1. imi disparea in mod miraculos apa din vasul de expansiune si 2. incepuse sa dispara si uleiul din motor... Urmatorul pas a fost sa inlatur termostatul, insa singura diferenta era ca iarna nu se mai incalzea asa de repede motorul. Am inteles de la un prieten care se pricepe la VW ca era posibil sa se fi ars garnitura de chiulasa, pentru ca am mers uneori si cu indicatorul de temperatura pe ultima ***. Motorul incepuse sa mearga f. prost, adaugam lunar ulei si saptamanal apa. Ba chiar se auzea si un pacanit naspa la motor, cand era la relanti. Am inteles atunci ca motorul era pe moarte (chiulasa sparta si garnitura terminata) si mi-am luat altul (ianuarie 2005), din dezmembrari, foarte bun, adus de afara (600 Euro). Lucrurile pareau ca s-au schimbat, cu motorul nou, insa in sarcina (la urcare pe munte, sau la mers cu 4-5 pers in masina) temperatura crestea din nou. Dar acum eram pregatit: aveam butonul disponibil si nu ezitam sa-l folosesc. Totul a fost oarecum OK pana cand am observat ca, la utilizari indelungate, se incingeau firele de la comanda suplimentara a electroventilatorului, de asemenea si butonul (care vara asta a cedat - s-a topit). O problema secundara a aparut odata cu instalarea comenzii ventilatorului: din cand in cand o uitam peste noapte pornita (nu aveam indicator la bord ca e pornita) si dimineata gaseam bateria moarta... (ca o uitam si pe treapta a doua), iar alteori uitam sa il pornesc cand crestea temperatura. Apoi mai e problema cu ledul de apa, care imi clipeste mereu, imediat cum pornesc motorul (de acum 2 ani face asa, dar m-am obisnuit cu el, il las in pace). Acum sunt tare pornit sa schimb cablurile de la comanda suplimentara a electroventilatorului (pun unele mai groase si vreau sa folosesc un releu cu 2 contacte, care sa functioneze la 30 A - atat se pare ca este curentul maxim pe care-l absoarbe electroventilatorul). Ultima problema este ca, am urmat sfaturile gasite in topic-uri pentru a diagnostica problema cu ledul rosu care clipeste mereu si am suntat pe rand fiecare sonda de pe circuitul de racire iar rezultatul: ledul nu a fost deloc jenat, insa indicatorul de temperatura da (s-a ars :D ) iar acum, ca sa fiu sigur ca nu fierbe motorul, pornesc electroventilatorul la scurt timp dupa ce pornesc si motorul, ca mi se infierbanta f. repede (chiar si cu apa pusa in vas). Mi-e teama sa nu ard si garnitura asta de chiulasa impreuna cu chiulasa.
Any idea guys? Can anyone help me? :)

#25 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 01.09.2006 @ 08:40

Salut

Daca zici ca se incinge f repede, as verifica intai circuitul de racire, sa nu fie infundat - in primul rind radiatorul, apoi termostatul (eu aveam la un moment dat o colectie de termostate proaste - unul blocat nu facea nimic, altul deschidea dar nu inchidea complet si unul care nu deschidea suficient...).
Daca ledul clipoceste imediat dupa pornirea motorului, atunci in primul rind as verifica sonda, apoi firele de legatura spre bord (se poate sa fie rupt vreunul).
Eventual fa si o proba pornind motorul rece fara bushonul de la vas si sa vezi comportamentul apei din interior (daca scade brusc nivelul, daca bolboroseste sau daca iese afara atunci e o problema cu garnitura).

In paralel cu ledul acul indicator creste relativ brusc sau treptat ? Pina unde se duce ?

Edited by Viorel C, 01.09.2006 @ 08:41.


#26 rzone

rzone
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:mk2
  • Model:89' jetta carat
  • Motorizarea:digi 1.8 8v

Posted 01.09.2006 @ 10:13

Ca sa va faceti o idee ce e cu clipocitul ledului, sa va zic ce am facut eu:
deoarece dupa ce am pus alt bord il apucase clipocitul aleator (facea citeva secunde in mers si se oprea) am luat un senzor si am refacut circuitul acasa (initial am simulat senzorul dupa care l-am introdus si pe el). Concluzii: cind temperatura atinge pragul critic ledul se aprinde dar nu clipoceste. Pur si simplu se aprinde. Clipocitul are mai degraba legatura cu variatii de tensiune si/sau contacte impefecte. Dealtfel dupa ce am mai ciufulit firele (si conectorii) din bord clipeste mult mai rar, nici nu-mi amintesc cind a clipit ultima data.

#27 Minu

Minu
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III si VW 1200
  • Motorizarea:1.9 TDI si 1.2

Posted 01.09.2006 @ 11:57

Salut

Daca zici ca se incinge f repede, as verifica intai circuitul de racire, sa nu fie infundat - in primul rind radiatorul, apoi termostatul (eu aveam la un moment dat o colectie de termostate proaste - unul blocat nu facea nimic, altul deschidea dar nu inchidea complet si unul care nu deschidea suficient...).
Daca ledul clipoceste imediat dupa pornirea motorului, atunci in primul rind as verifica sonda, apoi firele de legatura spre bord (se poate sa fie rupt vreunul).
Eventual fa si o proba pornind motorul rece fara bushonul de la vas si sa vezi comportamentul apei din interior (daca scade brusc nivelul, daca bolboroseste sau daca iese afara atunci e o problema cu garnitura).

In paralel cu ledul acul indicator creste relativ brusc sau treptat ? Pina unde se duce ?


Mersi mult pentru idei. In primul rand radiatorul sigur nu e infundat ca l-am demontat si spalat si nu are nici o problema. Termostatul este scos din circuitul de racire caci cineva mi-a spus ca poate din cauza lui se incalzeste motorul (in cazul in care nu se deschide) si ca el a mers fara termostat mult timp si nu a avut probleme. Mie mi-e sa nu fie infundate canalele de racire din motor. In sensul asta mi-am luat un bidon de lichid de curatare instalatie de racire (2+2) si sper sa imi dizolve toate depunerile din interior. Problema e ca am auzit ca se mai intampla ca aceste solutii sa dizolve ce e in motor dar sa infunde radiatorul... De aceea de 2 zile nu l-am pus in motor... Nu stiu daca sa ma risc acum, cand azi plec la Constanta... poate mi-l infunda si atunci adio racire (pe care acum mi-o face electroventilatorul).
In legatura cu ledul acela... am inceput sa am banuieli asupra firelor ce vin de la bord spre sonda de la vasul de expansiune. Am sa verific cu un multimetru digital daca sunt intrerpute sau nu.
La faza cu pornirea fara busonul vasului de expansiune, trebuie sa-ti spun ca am facut-o, si nu se comporta ciudat (nu scade rapid. Nivelul ramane acelasi, insa daca pun capacul si merg o zi-doua cu masina, cand deschid capacul nu se mai vede apa (coboara sub nivel si mai trebuie completat cu 0.5 l pana la 1 l).
Ma mai gandesc totusi daca sa spal motorul pe interior cu solutia aia 2+2 azi.

Ca sa va faceti o idee ce e cu clipocitul ledului, sa va zic ce am facut eu:
deoarece dupa ce am pus alt bord il apucase clipocitul aleator (facea citeva secunde in mers si se oprea) am luat un senzor si am refacut circuitul acasa (initial am simulat senzorul dupa care l-am introdus si pe el). Concluzii: cind temperatura atinge pragul critic ledul se aprinde dar nu clipoceste. Pur si simplu se aprinde. Clipocitul are mai degraba legatura cu variatii de tensiune si/sau contacte impefecte. Dealtfel dupa ce am mai ciufulit firele (si conectorii) din bord clipeste mult mai rar, nici nu-mi amintesc cind a clipit ultima data.


Dupa spusele tale tind sa cred ca unul din firele de la sonda de nivel a apei din vas este intrerupt, deoarece cand temperatura mi-a atins pragul maxim, ledul clipea, nu statea aprins cum ai spus tu. Insa imi amintesc ca inainte sa am problema asta, daca scadea nivelul din vas, ledul clipea pana il aduceam iar la nivel (ca adaugare la ce ai spus tu referitor la clipit). Acum totul se leaga. Mersi mult.

#28 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 05.09.2006 @ 08:19

Se poate infunda daca circuitul este f murdar. Ai grija !

Despre comportamentul ledului aveti grija ca aveti motoare diferite 1,8 8v vs 1,6d. Schemele electrice sunt identice ? Eu n-am vazut niciodata ledul ala sa stea aprins permanent.

rzone lamureste-ma si pe mine despre ce temperatura critica e vorba. Ledul are vreo legatura cu temperatura ? Am mai vazut intr-o discutie mai veche ceva legat de asta dar n-am lamurit-o atunci si-a ramas asa.
Eu stiu atit:
- ledul indica absenta apei in vasul de expansiune.
- acul indica temperatura.

Edited by Viorel C, 05.09.2006 @ 08:21.


#29 rzone

rzone
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:mk2
  • Model:89' jetta carat
  • Motorizarea:digi 1.8 8v

Posted 06.09.2006 @ 10:42

Partea din circuit cu bordul si indicatorii este identica pt toate modelele. Cele fara turometru, MFA, alea, au citeva contacte nefolosite.
Masina mea n-are prevazuta sonda de nivel pentru apa, dar led este. Si cu toane uneori, adica pilpiie.
Temperatura critica nu ti-o pot spune din pacate, ca n-am avut un termometru care sa duca pina pe la 150 grd celsius pt siguranta. Stiu doar ca pe la 90 unde incepe sa fiarba apa acul e aproape zona alba din dreapta dar ledul nu se aprinde, asa ca am tinut senzorul deasupra ochiului de aragaz si intr-un final s-a aprins ledul, dar repet n-a pilpiit.

#30 mastabac

mastabac
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 CL 1991
  • Motorizarea:1.6Pn 70CP

Posted 19.09.2006 @ 08:58

mie imi facea figuri rau de tot... dat fiind ca instalatia de racire.. ca si restul erau vechi si statute... cum mergeam in oras si stateam la coada, cum o lua temperatura razna... crestea crestea.... se aprindea si ledul... si incepea sa fiarba motorul...
asa ca m-am suparat si i-am schimbat toata instalatia de racire cu una noua, de la mama ei... (nu mai zic ca aveam si un radiator dublu ca suprafata dar de 2 ori mai subtire si ventilatoru batea numai pe jumate din el)... ma rog... acu merge ceas, asa cum mergea ea la inceput... nu mai sare acu de jumate, in schimb ledu tot clipeste...
partea cea mai interesanta e ca atunci cand merge ventilatorul sau am aprinse luminile dobitocu sta stins si cuminte... ceea ce ma duce cu gandul la vreun contact imperfect ceva sau vreo sonda ramasa in aer... ca aveam calculator la carburator initial (ma gandesc sa nu fii avut si vreun senzor pt temperatura apei conectat la calculator)... nici macar nu il mai bag in seama si asta e cel mai bun lucru de facut... pt. ca lichid am deajuns si temperatura e ok acum... deci palpaie de nebun... concluzia mea...

#31 Minu

Minu
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III si VW 1200
  • Motorizarea:1.9 TDI si 1.2

Posted 19.09.2006 @ 16:18

Mastabac, cat te-a costat toata instalatia de racire si de unde ai luat-o? Vreau sa stiu daca merita sa mi-o schimb si eu pe toata. Eu nu am schimbat decat vasul de expansiune, crezand ca poate e infundat si/sau e sonda de temperatura dusa. Radiatorul e curat, motorul are un an si jumatate de cand l-am pus... ce-ar mai fi de schimbat? furtunele si caloriferul de sub bord. Apropo, eu nu am nici termostat la ea si tot se ridica temperatura destul de repede... Noroc ca am butonul salvator. Apropo, cine mai vrea sa-si puna buton, il sfatuiesc sa ia fire groase (daca se poate sa nu fie litate, ci din cupru masiv cam la 2 mm grosime) si buton care sa reziste macar la 15 A. Eu am avut fire litate si buton la 10A --> rezultatul a fost ca dupa un timp mai mare de folosire, firele se incalzeau rau si butonul s-a topit in interior si a ramas blocat. Insa le-am schimbat. Mai bine decat un buton ar fi un releu, eu am comandat unul la 25A, cu 2 contacte normal deschis (unul pentru ventilator, si unul pentru led - ca sa vad cand e pornit butonul). Releul de care vorbesc costa undeva in jur de 20 RON si rezista mult mai bine ca un buton. Am sa desenez o schema electrica, dupa ce-l montez, si voi pune poze. Promit! :blink:

#32 kris78

kris78
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.6 GTD 70CP

Posted 30.12.2006 @ 17:40

Salut ! Haide sa va spun si eu ce-am patit ieri vis -a vis de discutie si poate puteti sa-mi dati vreu sfat ca nu stiu ce sa mai fac ..De ceva vreme nu mai imi baga aeroterma caldura,venea numai aer rece..am bagat carton in fata si parca o idee s-a mai incalzit ,dar numai pe treapta I , in rest frig ...si m-am gandit ca nu mai functioneaza termostatul..l-am schimbat cu unul frantuzesc si a inceput sa bage caldura;i-am schimbat si antigelul(cel vechi ziceai ca-i grund ,asa era de murdar),am curatat circuitul si am completat cu antigel nou,am lasat-o sa functioneze la relanti vreo jumatate de ora ,timp in care am mai completat cam cu 1/2 l .Toate bune si frumoase,surpriza a aparut cand am iesit cu ea pe autostrada si i-am dat cam 100 :mi-a crescut foarte repede temperatura la apa ,a inceput ledul sa palpaie si am oprit-o imediat sa vad ce are:toata apa din vasul de expansiune era aruncata pe insonorinzatul de la capota cu toate ca busonul era strans binisor ,am completat cu antigel si apa si am pornit.dupa 500 m aceiasi poveste , in schimb in oras in regim de mers normal nu trece de 90 grade si nu pierde antigel.Mentionez ca am un buton in bord ce actioneaza electroventilatorul( am uitat sa spun ca porneste numai de la buton,nu automat),am verificat si radiatorul daca este infundat!Efectiv nu stiu ce sa-i mai fac,am bagat antigel de peste un milion si l-am pierdut !Poate ma ajutati cu un sfat !
multumesc

#33 armando

armando
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:...
  • Model:...
  • Motorizarea:...

Posted 31.12.2006 @ 00:21

cand ai iesit cu ea pe autostrada si i-ai dat 100, mai aveai cartonu in fata?
in primul rand io zic sa ti faci termocupla....sa renunti la buton daca nu vrei sa refaci motoru. daca zici tu ca vechiul antigel era cam nasol...incearca sa cureti cum trebuie instalatia...

Edited by armando, 31.12.2006 @ 00:23.


#34 kris78

kris78
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.6 GTD 70CP

Posted 31.12.2006 @ 00:33

cand ai iesit cu ea pe autostrada si i-ai dat 100, mai aveai cartonu in fata?
in primul rand io zic sa ti faci termocupla....sa renunti la buton daca nu vrei sa refaci motoru. daca zici tu ca vechiul antigel era cam nasol...incearca sa cureti cum trebuie instalatia...

nu mai aveam cartonul,si am curatat si circuitul de racire ... nu inteleg de ce pierd apa ,oricum am vazut ca nici motorul nu mai trage cum trebuie !

#35 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 03.01.2007 @ 08:55

Mai verifica o data termostatele: masoara cu un subler lungimea lor initiala, apoi baga-le in apa si incalzeste-o pina fierbe. Atunci le scoti si cit mai repede masori iarasi lungimea lor care acum ar trebui sa fie mai mare cu minim 7mm.
Atentie si la montaj: daca nu este montat a.i. sa intre perpendicular in interiorul gitului pompei, daca-i pus nitel oblic din cauza garniturii de pilda, are tendinta de a agata un perete, sa se blocheze si sa nu-si poata face deschiderea decit cel mult partial. Garnitura / garnituri ai pus ?
Presiunea mare pe circuit, mai poate fi din cauza blocarii supapei din bushon. Asta ar explica si cresterea brusca a "temperaturii". De fapt nu indica temperatura ci presiune (circuitul este o incinta termodinamica). Daca e asa, ar trebui sa pui mina pe furtunul dintre chiulasa si radiator sa vezi daca e incins. Daca nu-i dar indicatorul e la peste 1/2, atunci poate fi vorba de presiune.Chestia asta mi s-a intimplat si mie o data cind am strins bushonul cit am putut. S-a dua acul de la temperatura de nebun la 3/4 si alarmat ca n-a pornit ventilatorul l-am pornit eu manual din buton. Spre surprinderea mea, acul n-a scazut. Am oprit si cind am pus mina pe acel furtun, surpriza: era rece dar nu puteam sa-l apas. Era beton ! Am deschis bushonul putin si mi-a aruncat cam un litru de apa care nici nu scotea aburi macar. De atunci n-a mai facut figura aia. Nici nu mai string bushonul la maxim. Am gasit punctul unde nu mai supureaza si acolo-l tin.

Daca nu-i nici una din astea (banui ca ansamblul termocupla-ventilator lucreaza), atunci te poti gindi - in final - la garnitura de chilasa...Si din cauza ei, poate aparea compresie in circuitul de apa...In faza avansata, face compresie in apa chiar si numai la o tentativa de pornire cu motorul rece. Porneste greu, si chiar daca nu ai pornit inca furtunul de care am zis devine beton.

Bafta.

#36 kris78

kris78
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.6 GTD 70CP

Posted 03.01.2007 @ 10:22

Ansamblu termocupla ventilator functioneaza numai daca-l pornesc eu manual,dar chiar si dupa faza asta acul nu scade decat o idee!Furtunul de la chiulasa la radiator este exagerat de fierbinte chiar si dupa 5 min dupa ce pornesc motorul la relanti...de pornit porneste imediat fara probleme,apa in baie nu pare sa aiba ca am verificat si eu nivelul la ulei si n-a crescut deloc...demaraj nu mai are ca si inainte.Ciudat e ca si dupa aproape 1 1/2 de stationare motorul e inca foarte cald !termostatul functioneaza (l-am verificat inainte).Tin sa mentionez ca inainte a avut un termostat care nu functiona,dovada ca-mi baga numai rece in masina,acum dupa ce l-am schimbat baga caldura,dar iata problema cu care ma confrunt !iar termocupla daca o pornesc manual ( si sa stiti ca o pornesc pana in 90 grd)nu vad
care ar fi problema!ce am observat ca daca merg prin oras pana in 60-70 km/h nu prea ar face probleme,in schimb daca ies cu ea pe autostrada si ma dau la ea arunca toata apa pe la buson si trebuie sa completez !

#37 Viorel C

Viorel C
  • Oraş:Buftea
  • Maşina:Seat
  • Model:Toledo
  • Motorizarea:1,9TDI PD

Posted 03.01.2007 @ 12:36

Daca zici ca se incalzeste asa repede, mai poti banui infundarea circuitului ( de pilda cirpa uitata prin vreun furtun cind ai curatat circuitul - asta-i putin probabil ) sau ca "nu isi face circuitul", adica apa nu circula normal. Asta a doua poate fi pricinuita de o neetanseitate care introduce aer strapind circulatia normala a apei. Poti verifica pornind motorul, rece fiind, fara bushon si la ralanti si sa urmaresti eventuale bolboroseli in vas.

Oricum in situatia ta eu n-as mai circula deloc cu ea pina la gasirea bubei. Sau macar nu m-as mai da la ea.

#38 kris78

kris78
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf
  • Motorizarea:1.6 GTD 70CP

Posted 06.01.2007 @ 19:56

Daca zici ca se incalzeste asa repede, mai poti banui infundarea circuitului ( de pilda cirpa uitata prin vreun furtun cind ai curatat circuitul - asta-i putin probabil ) sau ca "nu isi face circuitul", adica apa nu circula normal. Asta a doua poate fi pricinuita de o neetanseitate care introduce aer strapind circulatia normala a apei. Poti verifica pornind motorul, rece fiind, fara bushon si la ralanti si sa urmaresti eventuale bolboroseli in vas.

Oricum in situatia ta eu n-as mai circula deloc cu ea pina la gasirea bubei. Sau macar nu m-as mai da la ea.

Am verificat radiatorul si jumatate din partea inferioara era rece,in fine l-am schimbat cu unul nou,i-am pus termocupla noua... in fine l-am pornit si la relanti mi-a pornit si termocupla si am crezut c-am rezolvat-o,dar cand am plecat cu ea aceiasi poveste:fierbea apa ca la balamuc!iar am dat radiatorul jos si l-am curatat cu solutie 2+2 ,iar l-am lasat la relanti,iar a pornit termocupla ,iar am scos-o la plimbare si din nou la fel

#39 Bogdan_G

Bogdan_G
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf I 1982
  • Motorizarea:1.6 TD

Posted 12.01.2007 @ 10:07

Verifica termostatul, dupa metoda descrisa de Viorel si mai ales verifica vizual daca functioneaza bine pompa de apa. Deschizi busonul de la vasul de expansiune si accelereaza usor, vezi daca se modifica debitul de apa, normal trebuie sa ai un debit mare de apa si la relanti, iar daca accelerezi are tendinta sa-ti arunce apa din vas. De asemenea verifica daca supapa de la busonul vasului de expansiune functioneaza, eventual daca se intaresc rau furtunele incearca sa mergi cu busonul usor desfacut .

Bafta

#40 Minu

Minu
  • Oraş:Piteşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf III si VW 1200
  • Motorizarea:1.9 TDI si 1.2

Posted 14.01.2007 @ 01:31

Mi-am adus aminte sa mai verific topicul asta... nu credeam ca mai e cineva interesat de problema asta. Eu inca mai patesc aceleasi probleme cu circuitul de racire chiar si la temperaturi de -10 grade. Insa la cele spuse asta-vara, s-a mai adaugat o problema: daca tin electroventilatorul pornit pe treapta 1, in cateva zile mi se descarca bateria. Am ajuns sa aduc bateria in casa foarte des si sa o pun la incarcat.

Am totusi o intrebare. Puteti sa-mi spuneti si mie cat de fierbinte e aerul care vine prin conductele din bord, atunci cand masina e la 90-100 grade? Cineva mi-a spus ca pe la 100 grade, aerul ce vine prin acele conducte (avand ventilatorul pornit pe treapta 3 si aeroterma pozitionata la punctul maxim din dreapta - cald) frige atat de tare incat nu poti tine mana in dreptul ei. E adevarat? Va intreb asta pentru ca nu mai imi merge indicatorul de temperatura din bord, si nu am reusit sa-l pun la punct.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users