Jump to content


Photo

Ulei motor Fabia


  • Please log in to reply
647 replies to this topic

#141 bogdy84

bogdy84
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:FABIA 1.4 16V
  • Motorizarea:101CP BBZ

Posted 27.07.2009 @ 20:34

Intrebare. Credeti ca un 10W40 sau 10W60 ar scadea acest consum... in afara de condusul in turatii mari? Stiu ca norma pentru acest motor este 502.00, insa in manualul de service este specificat si 500 00. Am gasit Aral Blue Tronic 10W40 care se incadreaz aici. Sau din ce am mai citit pe forum, unii cu aceeasi problema au trecut in afara de Aral pe Castrol Formula RS 10W-60. Sau o duc la vanzare?
Am nevoie de un sfat :offtopic:

#142 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 28.07.2009 @ 08:25

500.00 este sub 502.00 ca specificatii.
cat despre consumul de ulei, seg-men-tzii. Nu are voie sa consume ulei, a mea are 134.000 si merge cu 5w30 , a mers si cu 0w40, da nu consuma ulei nici la 10.000km de la schimb. Consuma ulei, e clar ce ai de facut, ori o segmentezi o cauti sa o vinzi cat mai ai ITP, preferabil nu la cunoscuti :D Nu zic ca nu e ok sa consume ceva ulei, dar parca totusi 1 litru la 1500km...e cam la limita. Ai mers cu ea ff turata?

Edited by saboteur, 28.07.2009 @ 08:28.


#143 bogdy84

bogdy84
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:FABIA 1.4 16V
  • Motorizarea:101CP BBZ

Posted 28.07.2009 @ 08:56

Da, s-a mers turatla intoarcere, am prins ambele autostrade si A2 si A1, unde am mers pe pilot automat la 140km/h, apoi am mers pe Transfagarasan,unde s-a mers turat, 4000-4500 rpm... Ma gandesc ca poate fi si de aici. Cand am plecat in concediu, in 700 de km nu stiu daca a consumat 200 ml... O sa merg cu ea la vanzare.
Multumesc :D

Edited by bogdy84, 28.07.2009 @ 08:56.


#144 CrW

CrW

    Nick anterior: cristi v.

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 MPI (AQW)

Posted 28.07.2009 @ 22:29

salutare!
permite-mi sa intaresc ceea ce spune saboteur: nici a mea nu papa ulei, am 9000 de km de cand am luat masina si implicit de cand am facut schimbul de ulei si nici macar o picatura nu am adaugat(acum are 149 000) !
worst case scenario, la tine: ar putea fi si camasile cilindrilor duse! dar in primul rand, trebuie segmentata, pentru ca asta e operatia mai ieftina!
DAR nu cred ca ar face cineva operatia asta, in primul rand, apoi, nu cred ca se mai renteaza!
deci, eu ii dau 100% dreptate lui saboteur! vinde-o!

PS: 1.auzi? dar sub masina te-ai uitat sa nu fie cumva ceva scurgeri?
2. daca nu sunt scurgeri sub masina, joja aia esti sigur ca ai introdus-o pana in capat? ca sincer, mie, cu cunostintele mele din adancurile tineretii, din facultate, undeva trebuie sa fie uleiul ala! daca nu e fum albastru pe esapament, cand e motorul rece, atunci unde se duce uleiul? :)

Edited by cristi v., 28.07.2009 @ 22:36.


#145 bogdy84

bogdy84
  • Oraş:Cluj-Napoca
  • Maşina:Skoda
  • Model:FABIA 1.4 16V
  • Motorizarea:101CP BBZ

Posted 29.07.2009 @ 09:19

M-am uitat peste tot, am verificat si joja de pe alta masina, am zis sa nu fii fost schimbata. Nu exista nici o pata de ulei, nu scoate pic de fum, masina a avut ITP-ul facut anul trecut, de atunci am mai facut 9-10000 km, gazele au iesit foarte bine. Nu mai stiu ce sa ii mai verific si ce sa ii mai fac. Nu pare sa fi fost forjata. Mai am una a prietenei mele care e tot 1.4 16V are 130-140 mii km si nu consuma nimic...
O duc la vanzare, deoarece cum ai spus tu, nu stiu cine imi segmenteaza mie motorul.

#146 CCristi

CCristi
  • Oraş:Găeşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia 6y 2000
  • Motorizarea:1.4 16V 101 cp

Posted 31.07.2009 @ 11:14

La masina din semnatura ce ulei credeti ca ar merge?Pana acum am folosit Aral 10W 40(3 schimburi) si as vrea sa incerc si Castrol.Imi consuma foarte putin ulei(aprox 700 ml-1 l max la 10000km) in conditiile in care deseori turometrul depaseste 5000 :P.Masina are 145000 km.

#147 strengarul

strengarul
  • Oraş:Miercurea Ciuc
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:polo 6N2
  • Motorizarea:1.4 AUB 74 kw

Posted 03.08.2009 @ 21:58

M-am uitat peste tot...

scuze ca ma bag, dar motoarele noastre cred ca seamana destul de mult.
inainte sa o vinzi, mergi la un service si verific compresia. daca compresia e in jur de 10, la motorul meu compresia data de fabrica fiind de 10,5 (mai bine zis 10.000, rspectiv 10.500) e ok si nu cred ca are rost sa vinzi masina.
s-ar putea sa fie de la semeringurile supapelor, care sunt din cauciuc si cu timpul isi pierd elasticitatea si permit uleiului sa fie absorbit pe langa supape si introdus in alt cilindru pe admisie, fiind astfel ars.
vestea buna e ca semeringurile sunt chiar ieftine si nici manopera nu e un capat de tara :D
decat sa-ti iei o masina de care altcineva vrea sa scape ca si tine, mai bine o ti pe a ta, parerea mea, macar ii cunosti istoricul de un timp incoace, sti ce poate, ce ii place si ce nu, ce a fost schimbat si ce nu.
sau poate vrei sa-ti cumperi masina noua ... :icon_thumright: si atunci nu-i mai faci nici schimbul de distributie l acumparare, nici schimbul tuturor consumabilelor, etc, etc...

Edited by BLiTZ, 05.08.2009 @ 20:40.


#148 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 05.08.2009 @ 10:06

tu confunzi presiunea in cilindru (presiunea de compresie) cu raportul de compresie am impresia. La un raport de compresie de 10:1 ai o presiune de aprox 13,7 bari, iar diferenta de presiune intre cilindri nu trebuie sa fie mai mare de 10% pt ca motorul sa fie considerat ok dpdv tehnic.

Edited by saboteur, 05.08.2009 @ 10:17.


#149 strengarul

strengarul
  • Oraş:Miercurea Ciuc
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:polo 6N2
  • Motorizarea:1.4 AUB 74 kw

Posted 05.08.2009 @ 19:32

din pacate fizica nu a fost punctul meu forte, de aceea termenul de "compression", are pentru mine acelas inteles.
o sa pun insa cu copy paste cu ce m-a facut sa afirm cele mai de sus:


prima: datele despre motorul meu (sursa defunctul, din pacate, bitnet.ro):

ENGINE CODE AUB
TYPE SR
FUEL PETROL
DESCRIPTION MPI
CAPACITY 1.4 litres / 1390 CM3
POWER 74 KW / 101 HP
CYLINDERS 4 CYLINDERS
VALVES 16 VALVES
COMPRESSION 10.500:1
BORE 76.5
STROKE 75.6
ENGINE BLOCK DESIGN STRAIGHT
FUEL MIXTURE FORMATION PETROL INJECTION
CYLINDER HEAD DESIGN DOHC
COOLING TYPE WATER-COOLED
MAKE YEARS 2000 - 2006
MOUNTED WITH GEARBOXES EYW FCV FDL FVS DXK ETB FFH
FFL FHX JGN DXJ DXM ETC FFM FHZ
FQE GDG GEM


si acum un extrasdin manual de service skoda fabia:
Engine characteristics



00 Technical Data
Engine identificationcharacters AUA BBY BKY AUB BBZ
Manufactured 05.00 �� 03.02 04.02 �� 05.04 05.04 �� 08.99 �� 05.02 05.02 ��
Displacement l 1,390 1,390 1,390 1,390 1,390
Valves per cylinder 4 4 4 4 4
Power output kW at rpm 55/5000 55/5000 55/5000 74/6000 74/6000
Torque Nm atrpm 126/3800 126/3800 126/3800 126/4400 126/4400
Bore ∅ mm 76,5 76,5 76,5 76,5 76,5
Stroke mm 75,6 75,6 75,6 75,6 75,6
Compression 10,5 10,5 10,5 10,5 10,5

Edited by strengarul, 05.08.2009 @ 19:40.


#150 BLiTZ

BLiTZ

    Moderator

  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Porsche/CUBE
  • Model:997/Sting 120 Pro 29
  • Motorizarea:aspirat/pedale

Posted 05.08.2009 @ 20:42

Sunt 2 variante: simmeringuri de supape si/sau segmentare!

#151 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 06.08.2009 @ 08:19

@ strengarul, corect ce ai pus cu copy paste , "compression 10,5:1" reprezinta un raport de 10,5 la 1 si reprezinta raportul dintre volumul camerei de ardere atunci cand pistonul se afla la punctul mort inferior fata de volumul camerei de ardere atunci cand pistonul se afla la punctul mort superior si acest raport este acelasi la toti cilindrii indiferent de starea motorului, nu stiu daca ma intelegi. Pe cand compresia de care zici tu, presiunea exercitata de un piston atunci cand ajunge la punctul mort superior se masoara in bari sau psi (pounds/square inch) si poate fi mai mica sau mai mare in functie de uzura diverselor elemente, camasi de cilindri, segmenti, supape sau simeringuri de supapa, care permite presiunii sa "scape". nu stiu cum sa iti explica mai clar dar sper ca ai inteles.

#152 CrW

CrW

    Nick anterior: cristi v.

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 MPI (AQW)

Posted 06.08.2009 @ 11:27

:icon_thumright: ma bag si eu un pic ca musca-n ....lapte: datorita aparitiei pe scara larga a motoarelor boxer, s-a luat decizia sa se schimbe denumirile punctelor moarte ale pistoanelor:
punctul mort inferior s-a schimbat in punctul mort exterior
punctul mort superior s-a schimbat in punctul mort interior.
astfel, se considera interior partea dinspre chiulasa.
sper ca nu am suparat pe nimeni cu aceasta remarca. :nono:

#153 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 06.08.2009 @ 14:53

auzi da la wankel cum e? :offtopic:

#154 CrW

CrW

    Nick anterior: cristi v.

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 MPI (AQW)

Posted 06.08.2009 @ 15:29

pai ala ce pistoane are?!
si apropos de wankel, ala chiar papa oloi! ca sa fiu 1% on-topic! :blah: :D
interesant ar fi sa faci o segmentare la un rx-8! :offtopic:

Edited by cristi v., 06.08.2009 @ 15:36.


#155 strengarul

strengarul
  • Oraş:Miercurea Ciuc
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:polo 6N2
  • Motorizarea:1.4 AUB 74 kw

Posted 06.08.2009 @ 23:24

ok multumesc pentru lamuriri. acum am inteles, sunt doi termeni diferiti, unul e un raport si altul se refera la o presiune.
dar pentru a ma lamuri pe deplin, care este relatia intre compresia raport si compresia presiune?
bine nu ma gandesc la prelegeri si lectii de fizica, da ma gandesc ca exista o corespondenta, o constanta, ceva.


sit tot despre compresie :Driver:
Compression readings:
New engine.................... Wear limit .............Difference betweencylinders
1015 bar(11.5 MPa).....7 bar (0.7 MPa) ......3 bar (0.3 MPa)

#156 mike2402

mike2402
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF 2004
  • Motorizarea:1.9 TDI AXR

Posted 12.08.2009 @ 18:21

buna, ajutati-ma si pe mine intr-o problema. Am luat azi de la carrefour un bidon de ulei mobil super 2000 x1 10w-40 pentru a completa la o fabia 1.4 16v . Am luat acest produs pentru ca nu mai stiu exact cu ce am facut schimbul ! Inainte sa-l cumpar am intrebat pe angajatii de acolo daca e pentru motoare pe benzina si mi-au spus ca e ok. Exista acelasi cod de produs pe al carei eticheta este mentionat ( pt motoare diesel) in schimb pe al meu nu scrie nimic . Ce recomandati sa-l folosesc sau sa-l duc inapoi si sa merg la un magazin specializat ???
P.S Astept URGENT un raspuns daca se poate !
Va multumesc !!!

#157 saboteur

saboteur

    Membru Senior

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:SKODA
  • Model:1000MB 1967
  • Motorizarea:988cc

Posted 13.08.2009 @ 15:14

pt a mia oara, raspunsul e:
daca are specificatia VW 502.00 foloseste-l, daca nu , nu.

Edited by saboteur, 13.08.2009 @ 15:15.


#158 Andrei Florin

Andrei Florin
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Sedan 2002
  • Motorizarea:1.9 SDI x64 CP

Posted 01.09.2009 @ 12:51

M-am uitat peste tot


in cartea masinii te-ai uitat? aceasi problema cu consumul de ulei o am si eu, iar in carte zice ca in conditii extreme (printre care si mersul in oras) consuma ~1l la 1000 km.... ar fi bine sa verifici si cartea.

a mea e diesel dar posibil sa fie aceasi problema, sa consume din fabrica

#159 W A T A S I

W A T A S I
  • Oraş:Iaşi
  • Maşina:Skoda Fabia
  • Model:2001
  • Motorizarea:1.4 16v 75 CP

Posted 13.10.2009 @ 22:59

am si eu o problema : la masina din semnatura am bagat un ulei castrol magnatec 10w-40 cu norma vw. 505.00 ceea ce nu a fost prea bine din cate am inteles , acum am cumparat un castrol slx profesional 5w-40 care respecta norma vw 502.00 pt masina mea. intrebarea mea este:
1. sa bag vreun flush(spalator) de motor ?? e vreo problema daca bag de 5w dupa 10 w ??
2.e vreo problema daca am facut 400 km cu uleiul asta cu norma de 505.00 ??

inca o faza :P merg la un magazin de piese auto, nu dau nume , si le dau certificatul si le zic sa-mi dea un ulei bun , ce credeti ca i-mi aduce :D acelasi ulei pe care vreau sa-l dau jos de 10w-40 cel mentionat mai sus , ii zic ca nu e bun si incepe sa ma contrazica si zice ca e si pt benzina si pt diesel , le explic ca nu respecta norma bla bla .... pana la urma mi-au dat dreptate si am luat slx-ul. asa ca aveti mare grija ce cumparati .

#160 jagoman

jagoman
  • Oraş:Şimleu Silvaniei
  • Maşina:Skoda
  • Model:Fabia Comfort
  • Motorizarea:1.4 16v 75CP

Posted 24.10.2009 @ 20:12

Cu consumul de ulei, la cele in 16 valve nu cred ca veti gasi macar una care sa nu consume ulei.
Cele in 8 valve da.

Eu am folosit Aral, Castrol Magnatec si Mobil 1. Toate 5w40 respectand normele mentionate. Consum de ulei la Aral si Castrol cam 1,2 litrii la 15000 km.
Dupa schimbare la Mobil 1 a scazut la 0.5 litrii la 15000 km.
Eu recomand Mobil1 din experienta proprie.

Daca ne luam dupa indrumarile producatorului atunci pana nu consuma 1 litru la 1000 km!!!!!!! Nu are nimica. Parca si in cartea Fabiei este mentionat acest lucru.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users