Jump to content


Photo

Bujii arse, schimbate si tot pornire grea am pe frig


  • Please log in to reply
40 replies to this topic

#21 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 05.12.2013 @ 23:17

Am gasit un preincalzitor pe un mondeo ce lam dezmembrat... si maine am sa il montez sa vad ce si cum... dar nu mai stiu cum era legat... dar ii dau eu de cap... oricum imi porneste si la rece rau.... dimineata au fost - 7 grade si a luato... mai greu dar a luato. Acuma si bateria e un pic slabita si nu mai invarte cu vlaga cum invartea in tinerete... probabil daca as pune si o baterie mai buna ar invarti si ea la cele 250 turatii ale electromotorului. Eu nu zic sa umble nimeni cu masina de spalat in motor dar daca pe mondeo din 2001 sa pus preincalzitor inseamna ca nu e o piesa nefolositoare...in plus din cate am inteles protejeaza pompa si injectoarele un preincalzitor de asta ca nu e motorina asa vascoasa si nu depune efort pompa sa o pomeze... gen:) o sa va spun pareri poimaine dimineata:)

 



#22 kosta

kosta
  • Oraş:Rădăuţi
  • Maşina:VW
  • Model:passat b5
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 06.12.2013 @ 20:48

Am revenit si scuze ca n-am dus pina la capat ideile dar uneori timpul si unele probleme ma tin departe de internet,cum spunea si colegul geotd un Webasto se poate monta pe orice masina cu conditia ca el sa nu fii fost imperecheat cu ECU de pe masina de unde a fost demontat,deci daca primeste comanda manuala de pornire,un +12v sau -12v el se poate folosi oriunde,este o mica centrala termica cu combustibil lichid.Pentru a fi montat pe masina nu este prea greu, trebuie spatiu, rabdare,atentie si minime cunostinte de electricitate.Trebuie montat intr-un loc unde poti scoate teava de evacuare gaze,trebuie montata pompa sirocoului pe circuitul inchis de racire al motorului,se conecteaza pompa de combustibil al sirocoului la conducta de alimentare a motorului sau la un mic rezervor daca sirocoul nu se alimenteaza cu acelasi combustibil care-l foloseste motorul,se conecteaza la 12volti iar firul de comanda care poate fi +sau- la un buton,programator sau kit cu telecomanda.Pretul la dezmembrari nu este de speriat,100-200E dar vreu sa spun ca aceasta instalatie face toti banii,cine are poate sa confirme,cine nu,e bine sa incerce,avantajele sint foarte multe,viata motorului este alta fiind incalzit iarna inaite de pornire,consumul sirocoului este nesemnificativ.In mare cam asa stau treburile,daca aveti nelamuriri va stau la dispozitie cu info despre Webasto,in noaptea asta.



#23 sorin1988

sorin1988

    Nick anterior: yoo_sefu

  • Oraş:Constanţa
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:golf 1987
  • Motorizarea:1.6 d 54 CP

Posted 07.12.2013 @ 02:11

ida ce numesti tu preincalzitor?  o  baterie pentru filtru de motorina cu buji ceva in ia??
daca e ceva numai pentru incalzit motorina, pana ajunge motorina in pompa sa faca ceva ,consumi bateria.

Webasto mai bine.

canada 

http://green.autoblo...cture-not-real/


Edited by sorin1988, 07.12.2013 @ 02:14.


#24 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 07.12.2013 @ 12:14

Kosta frumoasa caracterizarea unui webasto si da, stiu ca este mana  cereasca dar care le am avut eu le am vandut si oricum iarna e aicia garajul e plin... deci momentan anu asta NU poate de la anu imi voi pune si eu un webasto dar pana atunci... ramane asa. Oricum azi noapte am montat preincalzitorul de mondeo de care va ziceam si in cateva minute cobor sa ii dau cheie sa vad cum ajuta. Preincalzitorul Sorin este o cutie neagra in care intra motorina si iese calda, este de marimea a 2 pachetele de chibrite si are nevoie de 3 minute sa fiarba motorina sau 2 sa fie foarte calda. este pus cat mai aproape de pompa sa traga direct motorina calda. Acum am alta intrebare, in pompa de injectie exista vreun compartiment in care tinemotorina? sau doar ce trage de pe furtune?



#25 floro_st205

floro_st205
  • Oraş:Bârlad
  • Maşina:vw,toyota,honda
  • Model:buggy '69
  • Motorizarea:1.5 50cp

Posted 07.12.2013 @ 14:39

corpul pompei e plin de motorina, toate piesele din ea sunt "lubrificate" cu motorina .



#26 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 07.12.2013 @ 18:04

Gata, am pus incalzitorul si dimineata tot asa a pornit insa spre surprinderea mea masina nu mai vibreaza in halu ala ca si cum ar fi fara incalzitor. Acuma urmatoarea intrebare e cum maresc un pic timpu la bujii din releu?



#27 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 07.12.2013 @ 18:13

Las asta aici :

 

 

Thermostart:

http://www.hoyetract...thermostart.htm

http://www.hoyetract...ages/TS-KIT.jpg

http://i30.servimg.c...55/rta_4010.jpg

http://images.photom.../1/rad65655.jpg

http://www.importtra...startsystem.jpg

 

 

Pe scrut - un sistem inventat de Lucas prin anii 30 si folosit la multe tractoare, motoare industriale, generatoare ( Perkins, Yanmar, Cummins ) etc. La motoare ce nu au bujii incandescente in chiulasa. S-au pus si pe unele tractoare romanesti.

 

Sistemul consta dintr-o bujie incandescenta montata in galeria de admisie (intr-o zona metalica) conectata printr-un releu (unul normal de 30A ajunge) la un plus de putere.

In capul bujiei se afla un stut cu furtun/teava ce duce la un rezervor mic care este fie de sine statator fie aflat pe returul pompei de injectie. In momentul in care bujia primeste + , filamentul incepe sa se inroseasca, iar concomitent, o supapa din thermostart se deschide, lasand motorina sa atinga filamentul (alimentarea se face prin cadere - din cauza asta thermostartul trebuie sa fie amplasat mai jos decat rezervorul )  producand o flacara ce incalzeste galeria si aerul din ea.  Cantitatea de motorina (L/ora ) consumata este foarte mica. Cand se opreste alimentarea cu + la thermostart se opreste si supapa de combustibil.

 

Avantajul este ca incalzeste aerul din galerie si filtru, precum si galeria, iar deoarece incalzirea se face prin arderea motorinei consuma mai putin curent decat 4x bujii incandescente.

 

Si un link

 

Thermostarturi se gasesc pe ebay ieftin:   http://www.ebay.com/...=item3a87ae6ca7


Edited by Komissar, 07.12.2013 @ 18:14.


#28 booby

booby
  • Oraş:Caransebeş
  • Maşina:volkswagen
  • Model:vw t3 syncro
  • Motorizarea:motorina

Posted 07.12.2013 @ 22:15

da, dar din cate stiu eu sistemul asta se foloseste la motoarele cu injectie directa,colegul care a deschis topicul se pare ca are nevoie de un mecanic adevarat ,motorul vw 1.6 d,nu are nevoie de preincalzitoare sau alte minuni sa porneasca corect.



#29 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 07.12.2013 @ 22:33

Din pct de vedere al "la ce se foloseste" va imbunatati pornirea la rece in orice motor diesel fie el DI sau IDI, deoarece oricum admisia de aer cald ajuta la pornire in cazul oricarui motor diesel, la fel si o preincalzire a galeriei. Am vorbit si cu un inginer de la Sinterom (se pare ca si ei fabrica asa ceva ) si mi-a zis ca de asemenea, nu strica nici rularea in primele 20-30 secunde dupa ce motorul a pornit cu termoStartul inca activ.  In fine, e un sistem de care am aflat si eu relativ recent, as fi tentat sa-l incerc deoarece ii vad cateva avantaje in anumite situatii.



#30 booby

booby
  • Oraş:Caransebeş
  • Maşina:volkswagen
  • Model:vw t3 syncro
  • Motorizarea:motorina

Posted 08.12.2013 @ 15:55

doar ca acel termoinjector,nu incalzeste aerul din galeria de admisie,doar transforma motorina care vine la el in vapori calzi  de motorina si usureaza pornirea la rece,dar asta nu inseamna rezolvarea tuturor problemelor,grija mare cu aceste termoinjectoare sa aiba in permanenta motorina se blocheaza foarte usor.



#31 IdaMK1

IdaMK1
  • Oraş:Hunedoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Vw Golf 1 1983
  • Motorizarea:1.6 D 55 cp

Posted 09.12.2013 @ 00:56

Komissar multumesc pentru sugestie... nu cred ca e nevoie sa incerc aceasta metoda... sunt 70 % sigur ca daca voi rezolva releul acela sa tina 17 19 sec pe bujii voi rezolva pornirea pe timp de iarna... deci inca o data cum as putea mari timpul in care releul sta pornit?



#32 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 09.12.2013 @ 10:16

N-ai putea sa incerci sa le pui pe comanda directa ? ... Adica cu o comanda de la buton, in bord, si cu un releu fara temporizare de 50A sau ceva de genul. In felul asta ai avea control total asupra lor.



#33 kosta

kosta
  • Oraş:Rădăuţi
  • Maşina:VW
  • Model:passat b5
  • Motorizarea:1.9 TDI

Posted 09.12.2013 @ 17:47

Interesante si ideile lui Komissar,poate fi o solutie ieftina,cit despre pompa de injectie corpul ei este plin cu motorina tot timpul numai daca toate garniturile sint bune,in caz contrar se dezamorseaza si asta poate fi  o cauza pentru care motorul porneste greu.Releul de bujii are un montaj electronic cu un temporizator care fixeaza timpul de cuplare al bujiilor in functie de semnalul care-l da un senzor infiletat pe chiulasa undeva in zona pompei de injectie,acest senzor este un termorezistor care-si modifica valoarea in functie de cit de rece sau cald e motorul.daca vrei sa ai tu controlul asupra temporizarii,timpului de cuplare a bujiilor trebuie sa  faci modificari modificari in montaj,cel mai simplu este cum a spus si Komissar un buton cu revenire montat in bord,cu un  -12v te legi la un pin al butonului iar la celalalt pin un fir care va pleca la releu pe unul din pini care alimenteaza cu -12v bobina releului,deci bobina releului are un +12v permanent iar tu prin cuplarea butonului(atentie cu revenire ca sa nu uiti bujiile cuplate sa le arzi si sa descarci bateria) o sa-i dai un -12v atit cit doresti tu si in felul asta nu mai ai nevoie de alte relee.Asta ar fi o solutie dar o improvizatie,si nu uita sa verifici care este timpul maxim la care rezista sub tensiune  bujiile care le folosesti tu.Cit despre releu cam asa functioneaza la motoarele clasice dar nu stiu daca la toate,spor la treaba si sa ne spui si noua daca a functionat.


Am uitat,daca-mi spui ce releu de bujii folosesti poate-ti spun la ce pin sa cuplezi firul de la buton,curentul ce alimenteaza bobina din releu este mic,n-ai nevoie de un fir foarte gros.



#34 Cristi_XXZ

Cristi_XXZ

    Nick anterior: crys22

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 TD
  • Motorizarea:1.6 51 kw

Posted 09.12.2013 @ 22:01

Daca vrei ca bujiile sa aiba mai mult timp tensiune pe ele,incearca asa:

 

Dimineata la prima ora pune un fir de pe +  baterie pe buji si il ti cat vrei ( 20 secunde,cazul tau) si dupa dai la automat.

 

Asa macar scoti din ecuatie temporizarea releului.......de aici mai departe: alimentare,dezamorsare pompa,baterie slaba,filtru alimentare imbacsit,uzura motor etc.



#35 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 09.12.2013 @ 22:40

E cam riscant cu firul ...  pt ca trebuie sa fie de putere si sa aiba grija sa faca contact bine la capete... bujiile alea incandescente consuma cam 40A insumat.  Este enorm.



#36 Cristi_XXZ

Cristi_XXZ

    Nick anterior: crys22

  • Oraş:Timişoara
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 2 TD
  • Motorizarea:1.6 51 kw

Posted 10.12.2013 @ 13:25

Doar nu o sa puna un fir cu 2 lite.... :winter:



#37 cris1981

cris1981
  • Oraş:Făget
  • Maşina:wv golf
  • Model:golf 2
  • Motorizarea:1,6 D 40 kw

Posted 12.12.2013 @ 11:48

Nu ar fi mai simplu sa scoata firul care vine de la releu la sonda de temperatura ?
La mine sonda este cea infiletata direct in chiulasa , in partea dreapta cum stai in fata masinii .
La unele am inteles ca sunt amandoua pe gatul pe care intra furtunul gros de sus  , cel care intra in chiulasa , depinde de model , eu am codul motor JP .
Si eu aveam inainte probleme cu timpul de lucru al releului , mie imi tinea 35 de secunde indiferent de temperatura motorului , pornea bine asa , dar si parleam cate doua seturi de buji pe iarna , si nu-i tocmai placut sa faci mecanica pe afara la minus 10 grade ...
Problema la mine a fost din soclul in care vine releul , a fost un contact imperfect , mi-am cumparat toamna trecuta 4 bujii BERU ,  si Doamne mutamu-s sau terminat problemele .
Eu zic ca pornirea mai grea poate fi mai degraba din dezamorsare , mie mi-a facut probleme mai demult furtunasul care inchide circuitul pe ultimul injector , ala blindat  , nu mai tinea presiunea  si imi pornea destul de  greu .
Si atunci nu trebuie uitata si uzura motorului ....de fapt a subliniat foarte bine Cristi_XXZ si alte cauze posibile pentru o pornire grea la rece .


Edited by cris1981, 12.12.2013 @ 11:48.


#38 GOLF.85

GOLF.85
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1.8

Posted 28.12.2013 @ 22:06

Salut, eu zic ca,in prima faza, este mai bine sa verifici intai compresia motorului,te va scuti de mult timp pierdut si de multe alte improvizatii inutile.

Eu as miza pe lipsa compresiei.



#39 GOLF.85

GOLF.85
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:GOLF
  • Motorizarea:1.8

Posted 28.12.2013 @ 23:43

Scz,inca ceva ,daca maresti timpul tensiunii in bujii ,nu faci altceva decat ca le vei incinge pana se vor prajii.



#40 Komissar

Komissar
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:1200 Kaefer, 1600 Variant
  • Motorizarea:1200/1600

Posted 31.12.2013 @ 19:35

A propos de anularea firului de la sonda de temp pt bujii - da, daca scoti firul o sa se aprinda bujiile de fiecare data cand pui contactul, chiar daca teoretic e motorul cald.  In prima-vara anului ce tocmai trece aveam pe dubita (vw t3, motor 1.6 clasic) un motor cu probleme, pe care ulterior l-am schimbat (compresie, chiulasa, supape) si care avea nevoie de ajutor pt. a porni.  Aveam un set de bujii incandescente NOI (nu mai stiu de unde si cum le aveam, nu erau originale, dar erau noi).  Am decuplat firul de la sonda si porneam intotdeauna pe bujii, de multe ori si la cald.  Inutil sa zic ca treaba a tinut cam 2 saptamani, de condus zi de zi.  Dup-aia s-au ars/distrus bujiile  => pornea f greu.  Dupa o luna de la montarea bujiilor le-am scos :  erau toate tocite/rupte/arse.  Chestia asta s-a intamplat in 2 saptamani de porniri cu firul anulat.  Treaba ce m-a facut sa ma potolesc :)  Concluzionez ca o utilizare continua a bujiilor incandescente le dauneaza f mult ... poate ca nu erau ele originale, dar erau totusi noi :)






0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users