Jump to content


Photo

arbore cotit AAZ bulit. Ce optiuni am ?


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 alx

alx
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 Variant 2009
  • Motorizarea:1.9TDI (BLS)

Posted 11.01.2006 @ 14:25

Dupa cum spuneam a doua oara patesc asta ...

Acum capatul arborelui e mutilat rau. Trebuie schimbat.

Eu voiam oricum sa fac un "upgrade" de masina in primavara asta.

Astea sint datele problemei !

Acum: care mi-ar fi optiunile ?

1. sa vind masina asa cum e.
2. sa cumpar de la dezmembrari arbore si sa-l schimb
2. sa schimb motorul cu totul (eventual si tipul motorului)

urmind ca in primavara sa vind totusi masina si sa-mi iau alta.

Voi ce ziceti ?


andrei

#2 andREI

andREI

    Membru Senior

  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen Tiguan
  • Model:Track&Field 4Motion
  • Motorizarea:2.0 TDI 170CP

Posted 11.01.2006 @ 15:40

NUUU
Cat de mutilat e? Mecanicul meu mi l-a reparat fara macar sa-l demonteze si merge bine de 4 ani jumate si l-am verificat luna trecuta si e absolut ok. A fost 2MLei cu tot cu schimb curea distributie (ma rog era f. usor sa mai si schimbi cureaua la chestia asta).
Detalieaza-ne cum s-a intamplat.



#3 Ciucur

Ciucur
  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3BG 2001
  • Motorizarea:1.9TDI 131 cp

Posted 12.01.2006 @ 23:17

Pentru reparatie te poti inspira aici :

http://www.vwdiesel....opic.php?t=2771
sau
http://www.vwdiesel....opic.php?t=2719

Personal iti recomand sa il inlocuiesti cu un arbore de la 1.9 tdi. Am dat pe el 170 Eur.
Eu am schimbat arborele dupa ce mi-a sarit a treia oara cu unul de pe un Audi.
TDI-urile cred ca toate sunt la fel (vibrochenul) ca si AAZ insa difera fulia si modalitatea de prindere.
E descris in al doilea link.Are si pozele.
VW a recunoscut ca proiectul arborelui de pe AAZ e gresit.De aia l-au si schimbat ulterior.

@ andREI...Arborele de 1Z nu cred ca e la fel cu cel de pe AAZ.

Numai de bine si intreaba-ma orice. Deja la distributie sarita sunt expert... :offtopic:

#4 alx

alx
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 Variant 2009
  • Motorizarea:1.9TDI (BLS)

Posted 13.01.2006 @ 08:59

Multumesc de link-uri. Trebuie sa recunosc ca am inceput sa reconsider decizia de a vinde masina.

desi mi-ar placea un tdi ...

Oricum informatia ca se portiveste arborele de 1.9TDI... e aur!


Multumesc inca o data.

andrei

#5 alx

alx
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 Variant 2009
  • Motorizarea:1.9TDI (BLS)

Posted 13.01.2006 @ 09:13

Detalieaza-ne cum s-a intamplat.


Eu masina am luat-o sub forma de teapa. Probabil boltul ala s-a rupt sau s-a desfacut inainte de a lua eu masina. A fost pus la loc un pinion cu pana polizata si strins tare. Evident asta a tinut. vreo luna. Dupa care eu am gasit un cap de arbore mutilat rau. Nu numai canalul de pana ci si suprafata frontala era rotunjita. Dupa ce a fost indreptat am constatat ca arborele e mai scurt cu 2 mm.

Cert e ca nu mai tine figura cu reparatul fara sa-l desfac. Bine ca n-a mai ajuns la supape de data asta.

O sa-l dau jos si probabil o sa-l inlocuiesc cu un arbore de TDI.

Mai vedem dupa ce e demontat.

andrei

Edited by alx, 13.01.2006 @ 09:14.


#6 Ciucur

Ciucur
  • Oraş:Deva
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat 3BG 2001
  • Motorizarea:1.9TDI 131 cp

Posted 13.01.2006 @ 21:11

Ce te face sa crezi ca nu ai supape indoite si culbutori deformati?
Mie de fiecare data mi-a deformat 3 bucati supape si 3 culbutori.
Si de 2 ori mi-a sarit fulia la relanti iar o data in a 3-a la 2500 rpm.
Daca vrei as il faci desfa si verifica.
Iar daca vrei sa o vinzi asa stricata vei pierde mult la pret.
Mai mult de 300 Eur cat te-ar costa reparatia.
Iar cel care o cumpara o sa iti 'multumeasca' asa cum si tu si eu si altii le multumim celor care ne-au vandut masinile cu vibrochenul mutilat asa cum spui tu.
De cand am schimbat arborele cu unul de Audi si bineinteles fulia am 10000 km fara probleme.Insa parca tot mai am o strangere de inima.Desi mecanicul m-a asigurat ca nu o sa mai fie probleme inca mai am un pic de teama.
Bafta si daca ai nevoie de ceva poti sa ma suni si iti spun tot ce stiu.

#7 alx

alx
  • Oraş:Braşov
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Passat B6 Variant 2009
  • Motorizarea:1.9TDI (BLS)

Posted 14.01.2006 @ 10:01

Ce te face sa crezi ca nu ai supape indoite si culbutori deformati?



De data asta nu a sarit. L-am simtit ca s-a miscat si am oprit motorul. De asta cred ca au scapat supapele.

S-au mai bine zis sper.

Mai mult de 300 Eur cat te-ar costa reparatia.


Cred ca o sa fie ma mult.

Arbore, pinion, pe linkul ce mi l-ai dat zice ca ar fi bine schimbata si fulia pentru cureaua alternatorului,
rectificat arbore, cuzineti, garnitura baie de ulei, manopera si surprize.

Eu ma gindeam la vreo 500. Asta fara supape !

Am vorbit de un golf 4. Ma imprumut de vreo 5000, mai pun 3000 si am masina sa merg.
Dupa care pot sa repar golful 3 in tihna si sa-l vind.

O sa fie strins cu banii in anul ce vine ... Ca intotdeauna de altfel.
Sper sa nu ma oftic dupa 1 ianuarie 2007 ...

Multumesc de sfaturi !

andrei

Edited by alx, 14.01.2006 @ 10:01.


#8 Raf

Raf
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:VW Golf SL BKD
  • Motorizarea:2.0 TDI 140 CP

Posted 14.01.2006 @ 13:58

Am patit-o de 3 ori! Prima data fara sa stiu de problema, pinion nou, slefuit putin arborele, strans la loc, gata. 2 saptamani! Acum deja mult mai nasol; dau vilbrochen jos mers la frezat, fata perfect plana si perpendiculara, pinion nou, strans la loc, gata. Verificat strangere dupa 2 sapt. perfect. Dupa 1 luna iar incepe(la mine incepea sa alunece cam vreo 2 dinti si incepea sa coata fum - doar a 3- oara am avut un culbutor spart). Descumpanit de pretul vilbrochen nou apelez la un mecanic de la PORO. a veni omu cu sdv. a frezat pe loc, pinion nou, surub nou , strans cu cheie dinamometrica, gata. 2 ani si vreo 45mii km de atunci. Intre timp intercooled. Nici o problema. Omul de la PORO a recunoscut problema de design insa esential este sa fie fata perfecta si surubul nou. Odata strans acesta se deformeaza si nu mai poate fi refolosit! Cred ca solutia cea mai buna este trecerea la vilbrochen de 1z insa eu am reusit si cu celoriginal
Succes!

#9 passat no1

passat no1
  • Oraş:Comăneşti
  • Maşina:Audi
  • Model:B4
  • Motorizarea:2.0 l 90 cp

Posted 22.01.2006 @ 21:07

in seara asta mam intalnit cu SEBA de la noi de pe forum si el mia spus ca a vut aceleasi probleme ca si tine si a zis ca la rezolvat prin sudura de argon (daca nu ma insel) si a spus ca si in ziu de azi merge fara probleme
sincer cu prea multe nu te pot ajuta ca eu sunt disperat dupa benzinare

#10 seba

seba
  • Oraş:Bucureşti
  • Maşina:VW
  • Model:Golf4 2003
  • Motorizarea:1.4 75CP

Posted 22.01.2006 @ 23:22

... pinion nou, slefuit putin arborele, strans la loc, gata. 2 saptamani! Acum deja mult mai nasol; dau vilbrochen jos mers la frezat, fata perfect plana si perpendiculara, pinion nou, strans la loc, gata. Verificat strangere dupa 2 sapt. perfect. Dupa 1 luna iar incepe(la mine incepea sa alunece cam vreo 2 dinti si incepea sa coata fum - doar a 3- oara am avut un culbutor spart). Descumpanit de pretul vilbrochen nou apelez la un mecanic de la PORO. a veni omu cu sdv. a frezat pe loc, pinion nou, surub nou , strans cu cheie dinamometrica, gata. 2 ani si vreo 45mii km de atunci. Intre timp intercooled. Nici o problema. Omul de la PORO a recunoscut problema de design insa esential este sa fie fata perfecta si surubul nou. Odata strans acesta se deformeaza si nu mai poate fi refolosit! Cred ca solutia cea mai buna este trecerea la vilbrochen de 1z insa eu am reusit si cu celoriginal
Succes!


La mine a fost asa (cand aveam G3 cu motor AAZ):
1. Problema: sarit distributie de la punct cu un dinte, verificat, gasit un perete rotunjit la canalul de pana de pe vilbrochen.
Solutie: frezat alt canal de pana diametral opus.
Rezultat: in 2 luni a sarit iar de la punct :D
2. Schimbat mecanicul :lol:
Verificat din nou. Gasit iarasi canalul de pana cu un perete rotunjit.
Solutie: Astupat cele 2 canale folosind sudura in argon, frezat altul, rectificat suprafata de contact intre vilbrochen si pinion distributie (sa pun surub nou nu m-am gandit si nici mecanicul nu mi-a dat sugestia asta)
Rezultat: a mers fara pb cam 6 luni, dupa care am vandut-o. Am mai discutat cu noul proprietar intre timp si nu mi-a pomenit nimic cum ca pb ar fi reaparut (nici eu nu am insistat :) )

Cam asta e. Sper sa va foloseasca experienta mea. Bafta!

#11 vios70

vios70
  • Oraş:Găeşti
  • Maşina:VOLKSWAGEN
  • Model:Golf IV
  • Motorizarea:1.9 TDi/101 CP

Posted 23.01.2006 @ 08:28

probleme cu arborele nu am avut, adik am reusit mai demult sa-l rup si mecanicul meu mi-a zis "cumpara drak alt motor, ca asta nu v-a mai fi motor", sincer m-a invatat de bine, am mai segmentat odata un motor si tot nu a mers cum trebuie, adica cum mergea el cand le avea pe toate (uzate la fel), asa ca sfatul meu este sa cumperi alt motor second-hand bineinteles se gasesc si sunt destul de ieftine, iar daca are si acte se rezolva ff usor cu RAR, politie, etc

#12 ratza

ratza
  • Oraş:(necompletat)
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:polo 1.4 2+1
  • Motorizarea:1.4 TDI 75 CP

Posted 08.11.2006 @ 22:48

salut
am siu eu un polo 1.4 TDI si nu stiu ce sa mai fac
a incaput pe mana unui bou iar eu sunt in alta localitate dcat in cea in care e masina
pompa de ulei e actionata de pinionul din capul vibrochenului printr un lant. s a rupt lantul, pinioane stricate intinzator. nu poate boul de mecanic sa il desfaca. ce sa fac?

#13 alexad

alexad
  • Oraş:Suceava
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3
  • Motorizarea:1.9 TD

Posted 16.06.2011 @ 11:04

se potriveste fulia de la AAZ pe pinionul in D de la tdi sau trebuie sa cumpar si alta fulie de tdi? in afara de pinion ce mai trebuie inlocuit?

#14 tehnics

tehnics
  • Oraş:Tulcea
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Bora 2001
  • Motorizarea:1.6 16V AZD

Posted 16.06.2011 @ 21:33

Ca tot veni vorba de vilbrochen. Vreau sa schimb cureaua de distributie si din nestiinta de cauza, in loc sa desfac cele 4 suruburi cu cap hexagonal, am incercat sa desfac acel surub care tine fulia de distributie.... oricum nu am reusit sa il desfac, apoi m-am prins ca trebuia sa desfac cele 4 suruburi.
Intrebare: Exista vre-un pericol ca mai tarziu sa am probleme din cauza ca am incercat sa desfac acel surub atata timp cat nu am reusit sa il desfac ? ...eu zic ca nu....voi ce spuneti ?

#15 AlexSava

AlexSava
  • Oraş:Târgu Mureş
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3 Variant 1994
  • Motorizarea:1.9 TD 75 CP

Posted 17.06.2011 @ 08:21

Pt alexad,
Fulia de AAZ merge pe pinion de tdi sau 1Z. Se prinde la fel, in 4 suruburi.

Referitor la desfacutul surubului de pe capul vibrochenului, trebuie blocat motorul ca sa il poti desface usor. La liber daca tragi de surub invarti motorul numa, si daca ii in viteza misti masina de pe loc ;).
Cat despre probleme pe viitor urmareste din cand in cand daca nu isi face joc sau oscilatie la relanti fulia aia. Daca merge drept n-are nimica. Daca nici macar nu s-o clintit surubul atuncia nu ar trebui sa ai probleme.
Si oricum tu ai benzina, cei cu diesel au mai des probleme de genu.

Edited by AlexSava, 17.06.2011 @ 08:35.


#16 ofp

ofp
  • Oraş:Craiova
  • Maşina:vw
  • Model:golf 3
  • Motorizarea:1.9 td aaz

Posted 03.05.2012 @ 16:23

1.9 aaz sau orice legenda incepe cu un esec
despre 1.9 aaz si hulitul sau pinion de pe arborele cotit care antreneaza distributia s au scris multe, dar din cate am citi pana acum, nu si adevarul pe de a intregul despre originea raul pt acest propulsor.
s o luam cu inceputul...
1.9 aaz a fost o continuare de la 1.6 td si s a vrut un motor mai puternic, dar care sa aiba fiabilitataea legendarului 1.6d. pornind de la aceasta platforma, inginerii de la vw au facut cateva modificari esentiale, dar care neaprofundate in detaliu, aveau sa fie generatoare de adevarate catastrofe ingineresti. s-a luam pe scurt cu lista:
1. spun unii, in primul rand s-a pastrat pinionul de pe arborele cotit (ala cu distributia) sau macar conceptul de la 1.6d. pt cei mai multi aceasta ar fi de fapt samanta raului pt aaz insa in profunzime, asa cum o s a vedti daca o sa aveti rabdare pana la capat cu cititul, aceasta este atat o cauza, dar mai ales un efect.
2. s a modificat tipul circuitului curelei de alternator, adica s a trecut de la un circuit in V, la un circuit in serpentina, fapt care in cazul unei supratensionari a curelei din diferite cauze, va actiona la randul sau asupra fuliei de pe arborle cotit amplificand tensiunea, fara posibilitatea de disipare a tensiunii din curea.
3. si in sfarsit alternatorul sau fulia acestuia, este de fapt cauza sursa generatoare de probleme pt acest tip de motor. ei bine, atunci cand au trecut de la 1.6 la 1.9 inginerii de la vw trebuiau sa puna pe masina o alta baterie, evident mai mare. pt o baterie mai mare, evident ai nevoie de un alternator care sa scoata mai mult curent, iar acest lucru s a facut prin micsorarea fuliei acestuia, pt ca rotorul sa aiba o turatie mai mare. NUMAI CA, de aici incep belele. astfel, odata decelerat motorul, rotorul alternatorului are o forta de inertie ffff mare, care forta ghici ce face? tensioneaza cureau in mod excesiv. de circuitul in serpetina va aduceti aminte? acest tip de circuit favorizeaza la randul sau tensionarea fuliei de pe arborele cotit care antreneaza prin intermediul curelei atat pompa de apa, cat si alternatorul, cat si AC-ul acolo unde este cazul. dar mai mult decat atat, tensiunile transmise din curea in fulia de pe arborele motor nu sunt disipate, ci sunt amplificate de acest tip de circuit, care in final evident v ati prins! ajung sa uzeze pinionul de pe arborele motor (ala cu distributia) sau mai bine zis amplifica uzura penei acestui pinion, cat si uzura din canalul de pana din arborele cotit. in final rezultatele le stiti.
trecand de la aaz la 1 z adica de la td la tdi, inginerii de la vw trebuia in mod obligatoriu sa rezolve aceste 2 probleme majore. astfel, in primul rand pt viiotorul model 1z au reproiectat pinionul de pe arborele cotit sau mai bine zis, modul de prindere al acestuia pe arbore. pt aaz insa era un pic cam tardiva treaba, la modul ca odata aparuta uzura in canalul de pana, situatia se poate remedia e adavarat, dar cu efertori mari. INSA, neamtul tot neamt! nu a mares inainte fara sa rezolve problema cu tenionarea curelei din pricina alternatorului, in acest fel remediind si ceva din problemele aaz ului. asadar, ce a facut neamtul? simplu, a creat o fulie de alternator cu ambreiaj, acaesta fiind facuta practic din 2 fulii (una interioara si una exterioara). cand motroul se decelereaza, se permite rotorului alternatorului sa se invarta in gol fara a mai tensiona inutil curea. odata aceste doua probleme rezolvate, va promiteam o legenda, ei bine da! legenda 1.9 tdi, se spune cele mai buine motoare din istorie, atat ca fiabilitate, intretine, cat si consum.
tema pt acasa
ce aveti voi de facut, posesorii de aaz?
povestea cu pinionul de pe arborele cotit este una fff pretentioasa in materie de transformare dupa 1.9 tdi, dar intr un final cred ca va trebui facuta, desi eforturile sunt apreciabile (eu sunt din craiova si nu am reusit sa gasesc un mecanic care sa faca gestul asta). in al doilea rand, ceea ce se poate face mult mai repde si mai usor este ca cei care au instalate pe alternatoare fulii convetionale, sa le schimbe cat mai repede posibil cu fulii cu ambreiaj. o astfel de piesa costa in jur de 200-250 ron si chiar e de firma adica un skf sa zicem. eu unul am facut deja conversia si pot spune ca sunt forte multumit, in sensul ca, intr adevar, e alt motor. pt cei care nu sunt convinsi de schimbare atasez 2 linkuri de pe youtube cu un aaz cu o astfel de fulie si comparatia...
in rest, respect, si tine ti de un aaz ca i motor .....



#17 Robert_rby

Robert_rby
  • Oraş:Sighetu Marmaţiei
  • Maşina:Volkswagen
  • Model:Golf 3 AAZ & Pasat B5 AFN
  • Motorizarea:1.9 TD 75 CP

Posted 03.05.2012 @ 19:06

Ai dreptate fulia de la alternator fara ambreiaj e in mare parte de vina si fulia arbote uzata,eu le-am schimbat pe amandoua acum un an si mai duce motorul mult si bine. :icon_thumleft:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users